וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מאיים להשתלט על מפעלים שלא ימכרו לממשלה מסיכות קורונה

23.3.2020 / 11:38

הרשויות הציבו לחברות המייצרות את המסיכות אולטימטום עד להיום בערב, או שהן יפעילו סמכויות אחרות. תשעה אנשים מתו מהנגיף במדינה, ו-1,256 חלו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת טורקיה מאיימת להשתלט על מפעלי חברות המייצרות מסיכות, אלא אם הן יסכימו למכור אותן לממשלה עד היום (שני) בערב - כך אמר שר הפנים סולימן סוילו. טורקיה מנסה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. עד אתמול מתו תשעה בני אדם מהווירוס, עם 1,256 חולים, אחרי עלייה בשבועיים האחרונים.

שר הפנים אמר כי הרשויות פשטו בו זמנית על המחסנים של כל יצרני המסיכות אתמול בבוקר, כדי לדרוש מהן לחתום על חוזים עם משרד הבריאות ולהפסיק לאגור מלאי.

"הזהרנו אותם שוב שעליהן לחתום על חוזים עם משרד הבריאות עד השעה 20:00 הערב. אחרת, יש לנו סמכויות אחרות ולעולם לא נירתע מהשימוש בהם", אמר סוילו, שצוטט על ידי האתר הורייט. "אנחנו נקנה אותן (מיסכות), ובמחיר טוב", אמר. "אלוהים הוא העד שלנו. יש להם עשר עד 12 שעות, או שנשתלט על המפעלים שלהן מחר".

פעולות חיטוי באיסטנבול כחלק ממניעת התפשטות הקורונה 21 במרץ 2020. רויטרס
פעולות חיטוי ברחובות איסטנבול, היום/רויטרס

לפני שבועיים אישרה טורקיה את המקרה הראשון בשטחה, ונקטה מאז שורת צעדים, תוך הגבלת השימוש בשטחים ציבוריים, הטלת מגבלות על נסיעות והכריזה על חבילת תמריצים בסך 15 מיליארד דולר, שתסייע לכלכלתה החולה.

לטענת הרשויות בטורקיה, היא ערכה כבר 20,345 בדיקות ושלחה ציוד רפואי למדינות אחרות, אך אמרה כי העדיפות שלה תהיה כעת טיפול בצרכיה המקומיים. בשבוע שעבר החלה ממשלתו של רג'פ טייפ ארדואן להגביל מכירות של מסיכות דרך חיוב בהשגת מרשם רופא לסוג מסוים של מסיכות.

עוד בוואלה!

הקורונה הגיעה לסוריה, ועשויה להתפשט במהירות במדינה החרבה

לכתבה המלאה

שר הפנים אמר היום כי 10,750 איש נמצאים בהסגר ברחבי טורקיה, והוסיף כי אלה שלא עומדים בהגבלות מחויבים בקנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully