וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: היחס של יוון לפליטים הוא כמו של הנאצים

נשיא טורקיה הבטיח להשאיר את השערים פתוחים עבור מי שמנסה להגיע לאירופה, עד שדרישותיו מהאיחוד האירופי ייענו. זרם ההגירה החל בתגובה להסתבכות של טורקיה באידליב והתגברות גל הפליטים הסורים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השווה היום (רביעי) את היחס של יוון למהגרים לזה של הנאצים, עם המשך המשבר בין אנקרה לאתונה. הוא הבטיח להשאיר את השערים פתוחים עבור מי שמנסה להגיע לאירופה, עד שדרישותיו מהאיחוד האירופי ייענו. זרם ההגירה החל בתגובה להסתבכות של טורקיה באידליב והתגברות גל הפליטים הסורים.

טורקיה מארחת כ-3.7 מיליון פליטים בשטחה, והיא קורת לעזרה גדולה יותר מאירופה ומבעלות בריתה בנאט"ו בהתמודדותה עם המשבר. עם זאת, יוון מונעת כניסת מהגרים לשטחה והשעתה את מתן בקשות המקלט. יוון השתמשה בגז מדמיע ובזרנוקי מים כדי למנוע מהמהגרים לחצות את הגבול, אחרי שאנקרה הודיעה שההסכם שחתמה עם האיחוד האירופי ב-2016 אינו תקף עוד. ארדואן גינה את כוחות הביטחון היווניים אחרי שהציג סרטון שתיעד תקריות בגבול.

"אין הבדל בין התמונות האלו בגבול יוון למה שהנאצים עשו", אמר ארדואן בנאום בפני חברי פרלמנט ממפלגתו. יוון דחתה את הטענות של טורקיה ולפיהן היא פתחה באש והרגה כמה מהגרים בגבול, והאשימה את אנקרה בהפצת פייק ניוז.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במפגש של מפלגת השלטון, 2 במרץ 2020. AP
מגביר את הלחץ על אירופה. ארדואן/AP

ארדואן אמר כי טורקיה תגיש הצעות לגוש עד פסגת האיחוד שתתקיים ב-26 במרץ. מנהיגי צרפת וגרמניה אמורים להיפגש עם נשיא טורקיה באנקרה בשבוע הבא בניסיון לפתור את המשבר.

"עד שכל הציפיות שלנו ייענו בצורה קונקרטית, נמשיך במדיניות הנוכחית שלנו בגבולות", אמר ארדואן, שהתייחס לשאיפות של טורקיה כמו עדכון מעמדה באיגוד המכסים עם הגוש, חידוש השיחות להתקבלותה לאיחוד וסיוע כלכלי.

בנוסף לכך, ארדואן קרא לרוסיה לעצור את הפרות הפסקת האש באידליב, מעוז המורדים האחרון בסוריה, שבהם תומכת אנקרה. נשיא טורקיה סיכם בשבוע שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התומך במשטרו של בשאר אסד, על הפסקת אש במחוז. עם זאת, הסכמים דומים קרסו במהירות.

נשיא טורקיה פתח במבצע צבאי באידליב אחרי שיותר מ-50 מחייליה נהרגו מאש צבא סוריה בפברואר, עם התקדמות כוחות המשטר לעבר הגבול. ארדואן הבטיח להגיב לכל מתקפה של המשטר בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully