וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשטות והכאות ליד הגבול: "יוון מחזיקה מהגרים ב'אתר שחור' סודי"

12.3.2020 / 9:39

בניו יורק טיימס דווח כי מתחם של מבנים באזור הגבול עם טורקיה משמש למעצר מהגרים, שאלפים מהם ניסו להיכנס לשטח המדינה בימים האחרונים. הם סיפרו כי נמנעת מהם גישה לעורכי דין ולהגשת בקשת מקלט. באתונה מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

יוון מחזיקה מהגרים בלתי-חוקיים שחצו את הגבול מטורקיה ב"אתר שחור" וסודי, שבו נמנעת מהם גישה לעורכי דין או יכולת להגיש בקשת מקלט - כך דווח בניו יורק טיימס. ממשלת יוון מכחישה את הדיווח, המתבסס על תמונות לוויין ונתונים סלולריים. על פי העיתון, האתר הסודי שוכן סמוך לעיירה פורוס, בצפון-מזרח המדינה, לא הרחק מאזור הגבול עם טורקיה בדלתא של נהר האוורוס.

לפי מהגרים שצוטטו בכתבה, כוחות הביטחון של יוון הפשיטו אותם, הכו אותם והחזיקו אותם במתחם של מבנים ליד הגבול. עשרות אלפי מהגרים ניסו להיכנס ליוון, חברת האיחוד האירופי, מאז שטורקיה הכריזה ב-28 בפברואר שהיא לא תוכל להחזיק אותם עוד בשטחה במסגרת ההסכם שחתמה עם בריסל ב-2016 תמורת סיוע של האיחוד לפליטים.

מתקן צבאי מחוץ לכפר פורוס, סמוך לגבול יוון עם טורקיה, 11 במרץ 2020. רויטרס
כלי רכב צבאיים נכנסים ויוצאים. המתקן בגבול עם טורקיה/רויטרס

יוון השתמשה בגז מדמיע וזרנוקי מים כדי להרתיע את המהגרים, והיא אמרה שהיא מנעה מיותר מ-42 אלף איש מלהיכנס לשטחה בשבועיים האחרונים. "אין מרכז מעצר סודי ביוון", אמר אתמול לכתבים דובר הממשלה סטליוס פטסאס. הוא הוסיף כי אם עיתון בינלאומי מכיר את קיומו של האתר, הוא לא סודי. "בכל מה שנוגע לשמירה על הגבולות או על הביטחון, הכול שקוף. החוקה נשמרת ואין שום דבר סודי".

עיתונאים של רויטרס שביקרו בעיירה אתמול איתרו את המבנה שזוהה בעיתון. זהו מתקן צבאי, שאליו נכנסו ויצאו כלי רכב צבאיים, עם מגדל תצפית ודגל יוון מתנוסס במקום.

תושב הכפר, שנמצא בגבול, סיפר כי המקומיים רואים מהגרים באופן קבוע שמנסים להיכנס ליוון.

"בימים האחרונים אפשר היה לראות שהם (מהגרים) מובאים לכאן באוטובוסים, בכלי רכב צבאיים", אמר קיריאזיס קיריאזידיס, 60. "המדיניות ביוון היא מניעתית, לא לתת להם לעבור את הגבול. וזה הדבר הנכון".

עוד בוואלה!

משבר ההגירה ביוון: מרכז לפליטים נשרף באי לסבוס

לכתבה המלאה
מהגרים בגבול יוון טורקיה 10 במרץ 2020. רויטרס
אלפים מנסים לחצות את הגבול. מהגרים באזור הגבול בין טורקיה ליוון, שלישי/רויטרס

ב-1 במרץ יוון העבירה צו המשעה את הגשת בקשות המקלט למשך חודש ומאפשר גירוש מידי של כל המהגרים שיחצו את הגבול.

ההחלטה של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לפתוח את הגבול נועדה ככל הנראה להפעיל לחץ על האיחוד האירופי לספק סיוע נוסף לכ-3.6 מיליון פליטים ומהגרים ששוהים בשטחה של טורקיה. אנקרה אומרת שהיא קיבלה רק כחצי משישה מיליארד האירו שהובטחו לה במסגרת העסקה עם האיחוד.

בפרסום בניו יורק טיימס, שהתבסס על קטעי וידאו ועדויות, נטען גם כי מוחמד יערוב, סורי בן 22 מחאלב שנורה למוות סמוך לגבול בשבוע שעבר, נהרג על ידי קצין ביטחון יווני.

דובר הממשלה חזר על הכחשותיה הקודמות של יוון בנושא. "הכחשנו מכל וכל שהיה משהו כזה, לפחות מצדה של יוון. זו תעמולה טורקית מאורגנת והפצת פייק ניוז", אמר.

ארדואן השווה אתמול את היחס של יוון למהגרים למעשי הנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully