וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ההגירה ביוון: מרכז לפליטים נשרף באי לסבוס

לא היו נפגעים באירוע וטרם ברור כיצד האש פרצה, אך התושבים המקומיים זועמים על גלי ההגירה שהתגברו אחרי שטורקיה פתחה את שעריה. ארודאן הורה למשמר החופים לבלום את מי שניסה להגיע לאיי יוון בשל הסכנה במסע, ואמור להגיע מחר לבריסל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מחסה לפליטים באי היווני לסבוס עלה הלילה (ראשון) באש על רקע המתיחות סביב גל ההגירה מטורקיה. לא היו נפגעים בתקרית ולא ברור כיצד השריפה פרצה, אך בימים האחרונים התגברה העוינות באי נגד המהגרים בעקבות החלטתו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן "לפתוח את השערים" בפני הפליטים המבקשים להגיע לאירופה.

עם זאת, אתמול ארדואן נסוג חלקית מהמהלך, כשהורה למשמר החופים לעצור מהגרים המנסים לחצות דרך הים האגאי אל יוון משום שזה מסכן את חייהם. האיחוד האירופי מאשים את ארדואן, שאמור להגיע מחר לבריסל, בשימוש במהגרים למטרות פוליטית ומתעקש על המשך סגירת הגבולות.

במקביל, נמשכים העימותים בגבול היבשתי בין יוון לבין טורקיה, אחרי שנראה שאנקרה לא שינתה את מדיניותה ביחס למהגרים המנסים להיכנס ליוון דרך הנתיב הזה.

צוותי כיבוי עומדים ליד המבנה של ארגון משפחה מאושרת שעלה באש בלסבוס, יוון , 8 במרץ 2020. רויטרס
אלפי מהגרים הגיעו לאיים. המרכז בלסבוס עולה באש, הלילה/רויטרס

אתמול, משטרת יוון ירתה גז מדמיע לעבר מהגרים במעבר הגבול בקסטנייס, שהגיבו בהשלכת אבנים ובקריאות "פתחו את השערים". הרשויות באתונה מאשימות את משטרת טורקיה בירי של גז מדמיע לעבר המשטרה היוונית.

מוקדם יותר אתמול הכריז שר ההגירה של יוון נוטיס מיטראצ'י על מגבלות חדשות על מבקשי מקלט. "בתוך חודש, אלו שקיבלו מקלט לא יהנו מלינה וממענקים. מרגע זה, הם יצטרכו לעבוד לצורך מחייתם", אמר השר. "זה יהפוך את ארצנו לפחות אטרקטיבית עבור מהגרים".

עוד בוואלה!

באירופה מנסים לבלום את גל המהגרים מטורקיה: "יוון היא המגן שלנו"

לכתבה המלאה

מיליציות בגבול

טורקיה חתמה ב-2016 על הסכם עם האיחוד האירופי על מניעת הגעתם של מהגרים לאירופה בתמורה לסיוע כספי לצורך התמודדות עם מיליוני הפליטים שבשטחה. עם זאת, בין הצדדים התגלעו מחלוקות סביב כמה סוגיות, בהן המלחמה בסוריה.

העימותים באידליב בין צבא טורקיה והמורדים לבין משטר אסד בשבועות האחרונים יצרו גל פליטים חדש, עם כמיליון עקורים. על אף שהאיחוד האירופי הבטיח מיליארדים נוספים בסיוע, טורקיה לא התרשמה ובשבוע שעבר החליטה לפתוח את גבולותיה עם יוון ואף העבירה פיזית מהגרים.

יוון, בתגובה, עצרה למשך חודש את כל בקשות המקלט של מהגרים שנכנסים ליוון באופן לא חוקי, ונקטה אמצעים אגרסיביים כדי להרתיע אותם מלהיכנס לשטחה דרך היבשה וגם דרך הים. שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, קרא לפליטים "להימנע מהגעה אל דלתיים סגורות".

לפי רשת BBC, בעיירות הגבול היווניות נצפו חברי מיליציות נושאי נשק מסיירים ברחובות במהלך הלילות. "המיליציה פועלת בכל רחבי המחוז", אמר יאניס לסקרקיס, מוציא לאור של עיתון בעיר אלכסנדרופולי, שקיבל איומים על חייו אחרי שדיבר נגד אותם חברי מיליציות. "ראינו אותם בעיניים שלנו, עוצרים מהגרים, מתייחסים אליהם רע. ואם מישהו מעז לעזור אליהם, היחס אליו דומה", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully