וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מנסים לבלום את גל המהגרים מטורקיה: "יוון היא המגן שלנו"

בכירי האיחוד ביקרו בגבול, והבטיחו סיוע לממשלה באתונה שבלמה אלפי מהגרים מאז שאנקרה החליטה לפתוח את הגבול. "לא ניסחט", תקף ראש ממשלת יוון את ארדואן. חייל טורקי נוסף נהרג בסוריה

צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הבטיח לסייע ליוון בהתמודדותה עם גל המהגרים מטורקיה, אחרי שהממשלה באתונה אמרה כי היא בלמה לפחות 24 אלף איש מלחצות את הגבול מאז יום שבת.

"העדיפות הראשונה שלנו היא להבטיח שהסדר נשמר בגבול החיצוני של יוון, שהוא גם גבול אירופי", אמרה נשיאת הנציבות, אורסולה פון דר ליין, שכינתה את המדינה "המגן של אירופה". היא הבטיחה סיוע של 700 מיליון אירו.

היא סיירה בגבול לצד נשיא המועצה האירופית שארל מישל ויו"ר הפרלמנט האירופי דייוויד ססולי, מלווים בראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס.

טורקיה הסירה את המגבלות על מעבר המהגרים אל האיחוד האירופי ביום שישי, אחרי שספגה אבדות כבדות בקרבות במחוז אידליב מול צבא סוריה. כמיליון סורים נעקרו מבתיהם בשל הקרבות במעוז המורדים האחרון מאז תחילת המתקפה של משטר אסד, בגיבוי רוסיה, מאז דצמבר. היום (רביעי) הודיע משרד ההגנה הטורקי על מותם של שני חיילים נוספים.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בסיור עם בכירים אירופים ועם ראש ממשלת יוון בגבול עם טורקיה, 3 במרץ 2020. רויטרס
נשיאת הנציבות האירופית, בכירי האיחוד ורה"מ יוון בסיור בגבול, היום/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי האיחוד האירופי לא מסייע ביישובם מחדש של מיליוני הפליטים הסורים השוהים במדינה באזורים בטוחים, והוא העריך ש"מיליוני" מהגרים יגיעו לאיחוד.

בתגובה, אמר קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ שארדואן משתמש במהגרים ככלי משחק. הוא הכריז גם על הידוק אמצעי הבידוק בגבול כדי למנוע את הישנות משבר הפליטים של 2015. שר החוץ של האיחוד ג'וזף בורל אמור לבקר באנקרה כדי לדון בהחלטה של טורקיה, שזנחה את ההסכם שחתמה עם בריסל ב-2016.

בנוסף לסיוע הכספי, הם הודיעו על תגבור כוח משמר הגבול של אירופה עם שבעה כלי שיט, שני מסוקים, מטוס, שלושה כלי רכב עם אמצעי ראיה תרמיים ומאה אנשי משמר גבול נוספים. בנוסף לכך, יישלח ציוד סיוע אזרחי, הכולל תרופות.

"הדאגות של יוון הן הדאגות שלנו", אמרה לכתבים. "אני עומדת כאן היום בתור אירופית לצדכם. באנו לכאן כדי לשלוח מסר ברור של סולידריות אירופית ולתמוך ביוון. אני מחויבת לגייס את כל התמיכה המבצעית ההכרחית ברשויות היווניות". היא הוסיפה שהיא רוצה להביע "חמלה למהגרים על כך שהם פותו על בסיס הבטחות שווא למצב הנואש הזה".

עוד בוואלה!

כשהוא דחוק לפינה בסוריה, ארדואן מפעיל את נשק הפליטים נגד אירופה

לכתבה המלאה
מבט אווירי על מהגרים באזור גבול יוון לבין טורקיה, 3 במרץ 2020. רויטרס
מבט אווירי על מהגרים באזור גבול יוון לבין טורקיה, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת יוון הגן על המדיניות התקיפה שלו ואמר שאתונה לא תהיה נתונה לסחיטתה של טורקיה. יוון חסמה את כל בקשות המקלט החדשות למשך החודש הבא, בשל ההגירה הלא חוקית "המאסיבית והמתואמת" מטורקיה.

לדבריו, "זהו ניסיון בוטה של טורקיה להשתמש באנשים נואשים כדי לקדם את את האג'נדה הגיאו-פוליטית שלה ולהסיט את תשומת הלב מהמצב הנורא בסוריה", אמר ראש הממשלה השמרני, שפרסם בטוויטר תמונות שלו לצד אנשי כוחות הביטחון.

עם זאת, מועצת זכויות האדם של האו"ם אמרה כי ליוון אין שום הצדקה משפטית להשעיית הליכי בקשת מקלט. בנוסף לכך, מועצת אירופה, האחראית על שמירת זכויות האדם ביבשת, גינתה את טורקיה ואת יוון גם יחד, ותיארה את המצב כ"משבר הומניטרי חסר תקדים.

ביום שני מת ילד כשסירה התהפכה לחופי האי היווני לסבוס, הקורבן הראשון שעליו דווח מאז שטורקיה פתחה את גבולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully