וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע ארדואן: 110 סטודנטים ערבים חולצו מטורקיה לישראל

8.4.2020 / 9:32

הסטודנטים הובאו בטיסה מיוחדת מטעם לשכתו של נשיא טורקיה. זאת, לאחר שמשרד הביטחון לא אישר טיסת ישראייר למטרה זו בשל סירובה של איסטנבול לעמוד בדרישות הביטחון שהציב. ח"כ טיבי, שיזם את הבקשה לארדואן: "מודה לו על המחווה האנושית". הסטודנטים נשלחו לבידוד

עריכה: עמית שמחה

טיסת חילוץ של סטודנטים ערבים מישראל השוהים בטורקיה נחתה הלילה (רביעי) בישראל. את המטוס סיפק נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, זאת לאחר פנייה ישירה מטעם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

ח"כ טיבי שיגר פנייה ללשכת ארדואן בשבוע שעבר, וביקש לאפשר למטוס של חברת ישראייר לנחות באיסטנבול. הטורקים הסכימו לכך, אולם לפני כמה ימים גורמי ביטחון ישראלים אסרו על ישראייר להמריא אל היעד, לאחר שבטורקיה סירבו לבקשת מחמירות של גורמי הביטחון בישראל: ליווי המטוס באיסטנבול על ידי מאבטחים חמושים.

בעקבות המכשול, ח"כ טיבי פנה בשנית ללשכתו של ארדואן וביקש ממנו לסייע ולספק מטוס להטסת את 110 סטודנטים ערבים מישראל, בהם 40 סטודנטים ממזרח ירושלים. המטוס נחת בנמל התעופה בן גוריון הלילה, זמן קצר לפני כניסתו לתוקף של האיסור לטיסות בינלאומיות במסגרת הסגר. עם נחיתתם, חלק מהסטודנטים הועברו לבידוד במלונית, בעוד שהאחרים שוחררו לבידוד ביתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארדואן בפגישתו עם ח"כ אחמד טיבי, פברואר 2019/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זאת הייתה טיסה דרמטית עם הרבה מכשולים", אמר ח"כ טיבי. "אני מודה ללשכתו של הנשיא ארדואן על המחווה האנושית וההיענות המידית לפנייתי". מלבד הטיסה מאיסטנבול, ח"כ טיבי יזם טיסות חילוץ נוספות באמצעות ישראייר מכמה מדינות, בהן איטליה, גרמניה ואוקראינה, במסגרתן שבו לארץ כ-3,500 סטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully