וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ איים להשהות את המימון לארגון הבריאות העולמי: "הם פישלו"

הנשיא האמריקני תקף את הארגון וטען כי הוא לא קרא נכון את המגיפה. "רוב המימון שלהם מאיתנו, עם זאת הם מאוד מכוונים לסין". לאחר מכן חזר בו ואמר כי הוא רק שוקל את אפשרות הפסקת המימון. במקביל, 731 בני אדם מתו מהנגיף בניו יורק ביממה האחרונה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (רביעי) כי הוא שוקל להשהות את מימון המדינה לארגון הבריאות העולמי. זאת בזמן שארצות הברית רשמה את היממה הקשה שלה מאז פרוץ המגיפה, עם יותר מ-1,800 מתים, מה שהעלה את המניין במדינה לכמעט 13 אלף מתים. יותר מ-380 אלף איש אובחנו כנשאים של הווירוס בארצות הברית, יותר מבכל מדינה אחרת.

"אנו הולכים להשהות את המימון שאנו מוציאים על הארגון, הם פישלו", אמר טראמפ הלילה, אך כמה דקות מאוחר יותר, כשנשאל על ידי עיתונאים בנושא, אמר כי הוא לא מתכוון לעשות את זה באופן מידי, אלא רק בוחן את האפשרות. "רוב המימון שלהם מאיתנו, עם זאת הם מאוד מוטים לטובת סין, נצטרך לבדוק את זה", האשים טראמפ את ארגון הבריאות במסיבת העיתונאים בבית הלבן.

הנשיא התייחס למצב מכונות ההנשמה במדינה ואמר כי 8,675 מכונות נמצאות במאגר הלאומי והן מוכנות לשינוע. "בריטניה ביקשה מאיתנו 200 מכונות", אמר. "נעשה זאת עבורם. הם זקוקים לזה נואשות". טראמפ הוסיף כי הוא שולח איחולי בריאות לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שאובחן כחולה בנגיף ומאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן בנושא משבר נגיף הקורונה. 08 באפריל 2020.. רויטרס
ניצוץ של תקווה. טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

הנשיא המשיך ואמר כי שיעור המוות בקרב שחורים גבוה בהרבה מקבוצות אחרות ומהווה אתגר גדול לממשל. "זה נורא. נספק את התמיכה לאזרחים השחורים במדינה", אמר. לדבריו, "זה לא פרופורציונלי. הם נפגעים מאוד קשה".

טראמפ אמר לעיתונאים כי הוא רואה ניצוץ של תקווה במשבר הקורונה למרות השבוע המאוד כואב שעברו. "צבא ארצות הברית בונה 15 אלף מיטות לבתי חולים בנקודות ההתפרצות, כולל לשיקגו", הוסיף טראמפ במסיבת העיתונאים בבית הלבן.

עוד בוואלה!

למרות שיעורם הנמוך באוכלוסייה, שחורים בארה"ב מתים יותר מקורונה

לכתבה המלאה

מניין המתים בניו יורק עבר את מספר הקורבנות מאסון התאומים

מוקד המגיפה הגדול ביותר במדינה הוא ניו יורק, שם מתו 731 בני אדם ביממה האחרונה, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המשבר. סך המתים מהווירוס, שהתפרץ בסין, עלה ליותר מ-3,202 בני אדם, יותר ממספר הקורבנות במתקפת 11 בספטמבר 2001.

"שוב, הרבה מאוד כאב להרבה מאזרחי ניו יורק", אמר המושל אנדרו קואומו. עם זאת, המושל הוסיף כי הקיבולת בבתי החולים וכמות המונשמים ירדה וכי נראה שהצעדים שננקטו על מנת ליצור ריחוק חברתי מצליחים. הוא אמר כי ייתכן שהמדינה מגיעה לשיא המגיפה.

פרמדיקים בניו יורק מפנים חולה בנגיף הקורונה לבית החולים. 07 באפריל 2020.. AP
פרמדיקים בניו יורק מפנים חולה בנגיף הקורונה לבית החולים/AP

ברחבי ארצות הברית, מניין המתים הגיע לכ-12 אלף בני אדם וכ-380 אלף נדבקים בנגיף. כמה מהנקודות ההתפרצות הקטלניות נמצאים בדטרויט, ניו אורלינס והמטרופולין של ניו יורק, הכולל חלקים מלונג איילנד, ניו ג'רזי וקונטיקט. בניו ג'רזי תיעדו למעלה מ-1,200 מתים, רובם במחוזות הצפון שבהם תושבים רבים נוסעים לעיר ניו יורק. במקביל, בוויסקונסין דחפו לקיום הפריימריז לנשיאות ביום שלישי הקרוב, על אף הוראת ההסגר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully