וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שיעורם הנמוך באוכלוסייה, שחורים בארה"ב מתים יותר מקורונה

הנתונים הרשמיים מראים כי בשיקגו, בניו אורלינס, בדטרויט ובניו יורק - התושבים השחורים מהווים את רוב הנדבקים והמתים, אף שמספרם הכולל נמוך יותר. זאת בין היתר בשל גישה לקויה לרופאים ולמזון בריא

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

התושבים השחורים בעיר שיקגו מהווים כמחצית מכלל הנדבקים בנגיף הקורונה בעיר ויותר מ-70% ממקרי המוות - זאת על אף שהם מהווים רק 30% מהאוכלוסייה בעיר שבמדינת אילינוי בארצות הברית.

הסטטיסטיקה העגומה מהעיר מבליטה את המחיר הכבד שגובה המגיפה מהאוכלוסייה השחורה בארצות הברית. בערים אחרות שבהן יש ריכוז גדול של תושבים שחורים, כמו ניו יורק, ניו אורלינס, דטרויט ומילווקי, נרשמו מוקדי התפרצויות משמעותיים של הווירוס.

בארצות הברית נרשמו קרוב ל-370 אלף נדבקים בקוביד-19 - כמעט פי שניים מבכל מדינה אחרת בעולם - וכמעט 11 אלף מתים.

נכון ליום ראשון, 1,824 מתוך 4,680 נדבקים בשיקגו היו תושבים שחורים. זאת לעומת 847 לבנים, 478 היספנים ו-126 ממוצא אסייתי. מתוך 98 מקרי מוות נכון ליום ראשון, 72% מהם היו שחורים. הפער מורגש גם ברחבי אילינוי, כש-41% מהמתים היו שחורים, על אף משקלם הנמוך בהרבה בקרב האוכלוסייה - 14%.

נער שחור עוטה מסכה. ShutterStock
נער שחור עוטה מסכה/ShutterStock

נציב שירות הבריאות הציבורי בשיקגו, ד"ר אליסון ארוואדי, אמרה לעיתונאים כי התושבים השחורים בעיר כבר חיים בממוצע כ-8.8 שנים פחות מהתושבים הלבנים. לדבריה, גם אם לכל אחד בעיר הייתה גישה לרופא, "עדיין היינו רואים פערים משמעותיים במצב הבריאותי בשל מחסור בגישה למזון בריא והיעדר רחובות שבהם ניתן ללכת".

ראשת העיר, לורי לייטפוט, אמרה כי נגיף הקורונה "מחריב את שיקגו השחורה". היא אמרה שפקחים יישלחו לחנויות כדי להבטיח שכולם מקפידים על הנחיות ההרחקה החברתית. לפי הדיווחים, היא שוקלת גם הטלת עוצר באזורים שבהם יש התקהלויות מחוץ לחנויות למכירת אלכוהול. אף שהנגיף מכונה "המשווה הגדול", הנתונים מראים כי הסיכוי להידבק בנגיף משתנה משכונה לשכונה. לייטפוט אמרה כי סכרת, מחלות לב ומחלות נשימה "נפוצות מאוד" בקרב הקהילות השחורות.

חבר מועצת ג'ייסון ארווין, המכהן כיו"ר הסיעה השחורה בעיר, אמר ל"שיקגו טריביון" כי ייתכן שאי-ציות להוראות להישאר בבתים בחלקים מהעיר תרמו לסטטיסטיקה העגומה.

עוד בוואלה!

מכונות שבורות ומסיכות ישנות: החודשיים האבודים של טראמפ נגד הקורונה

לכתבה המלאה

במישיגן, נתוני משרד הבריאות הראו כי התושבים השחורים, המהווים 14% מכלל האוכלוסייה, מהווים 33% מהנדבקים ו-41% ממקרי המוות, כך הראו ביום שני נתונים ממחלקת הבריאות הממלכתית. כ-23% מהנדבקים ו-28% מהמתים במישיגן הם לבנים. בדטרויט, ש-80% מתושביה שחורים, ופרבריה נרשמו כ-80% ממקרי המוות במדינה.

פער דומה התגלה גם במילווקי, ויסקונסין, אחת הערים המופרדות ביותר בארצות הברית על פי חלוקה גזעית. מחקר שפורסם באתר ProPublica הראה שכחצי מאלף הנדבקים שנרשמו בעיר היו שחורים, ו-81% מ-27 המתים בעיר היו שחורים. זאת על אף שחלקם באוכלוסייה הוא 26%.

בלואיזיאנה, כ-40% ממקרי המוות תועדו באזור ניו אורלינס, שרוב תושביה שחורים. גורמי רפואה אמרו בעבר כי התושבים בעיר סובלים משיעור גבוה מהממוצע הארצי של השמנת יתר, סכרת ולחץ דם גבוה, מה שהופך אותם לפגיעים יותר לווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully