וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל על הסיוע באכיפת הסגר: יעילות החיילים אינה גבוהה

1.10.2020 / 18:00

תא"ל זילברמן ציין כי כאלף חיילים מסייעים לשוטרים לאכוף את תקנות הקורונה ברחבי הארץ. עם זאת וברקע הביקורת הציבורית, הוא הבהיר כי היה "שמח להשקיע את החיילים האלה במשימות אחרות שיסייעו למדינה". בצה"ל יפתחו שתי מחלקות קורונה ברמב"ם בתפעול כוח אדם צבאי

בווידאו: קמפיין חדש של צה"ל למניעת הדבקה בקורונה/צילום: דו"צ

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר היום (חמישי) כי תגבור פעילות המשטרה באכיפת תקנות הסגר באמצעות חיילים אינה בהכרח הדרך הטובה ביותר למיצוי כוח האדם בצבא לטובת המאבק בקורונה.

בתדרוך לכתבים צבאיים, ציין זילברמן כי כאלף חיילים מסייעים למשטרה במשימה זו, אך הבהיר כי "ממה שאנחנו שומעים מהחיילים, קשה לי להגיד שזו משימה באפקטיביות גבוהה". לדבריו, "אנחנו עושים הכול עם המשטרה כדי למצות את הכוח בצורה יותר טובה".

דבריו של דובר צה"ל מגיעים ברקע הביקורת הציבורית והודעת המשטרה על פתיחה בחקירה נגד שתי נשים שצעקו על חייל ושוטרת במהלך משימת אכיפת סגר בירושלים. בעקבות זאת, הורה שר הביטחון בני גנץ להעביר את החיילים אל מחוץ לבירה ומוקדי חיכוך נוספים.

"אני הייתי הרבה יותר משמח להשקיע את החיילים האלה במשימות אחרות ולא במשימה הזו, לסייע למדינה בדברים אחרים", אמר בתשובה לשאלה אם בחן את הצורך בחיילים לתגבור משימות המשטרה.

סגר ערב ראש השנה עם תחילת הסגר, אם המושבות, 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
סיוע לשוטרים ללא סמכות מול אזרחים. חיילים במחסום בפתח תקווה/ראובן קסטרו

עם זאת, הוא הבהיר כי "אין לנו מצב כזה שאנחנו בודקים האם המשטרה הגיעה לקצה גבול היכולת שלה. אנחנו מקבלים מכסת חיילים, עושים עם המשטרה את התיאום ומסבירים להם מה אנחנו יודעים לעשות תחת הגדרות הממשלה".

"החיילים האלה נוספו לפני כמה שבועות כשהתחלואה עלתה", הוסיף זילברמן. "הם למעשה מסייעים לשוטרים ללא סמכות מול האזרחים. זו לא אחת המשימות היותר אפקטיביות שלנו של מיצוי החיילים בעניין הזה, אבל המשטרה אמונה על המשימה הזו. לא אתייחס לענייני המשטרה כמו שאני לא הייתי מאושר אם דובר המשטרה היה מדבר על צה"ל".

עוד בוואלה!

השלב הבא במאבק בקורונה: צה"ל יתמקד במוסדות חינוך ויתגבר את החקירות

לכתבה המלאה
סיוע צה"ל במאבק נגד נגיף הקורונה. -, דובר צה"ל
סיוע צה"ל במאבק נגד נגיף הקורונה/דובר צה"ל, -

לצד המשך העלייה בתחלואה הארצית, גם בצה"ל נרשמה עלייה במספר החולים הפעילים. עד כה, אובחנו 1,016 חיילים כחולי קורונה. כ-300 מהם נמצאים בכפר המחלימים באשקלון, ובכפר הנופש בגבעת אולגה החלו היום לקלוט חיילים נוספים. היתר שוהים בבתיהם. במקביל, יותר מ-13 אלף חיילים נמצאים בבידוד.

בעקבות זאת, הוחלט בצה"ל להרחיב את פעילות המעבדה הצבאית לבדיקת קורונה, ולהוסיף עוד מאות בדיקות ביממה. כיום, מתבצעות במעבדה כאלף בדיקות ביממה.

בצה"ל השיקו היום קמפיין תקשורתי, הכולל וידויים מצולמים של חיילים שהפרו את ההנחיות ובכך גרמו להידבקות של בני משפחתם או חבריהם ליחידה. תא"ל זילברמן הדגיש כי מטרת הקמפיין היא לעודד משרתים לשמור על ההנחיות, אך גם להדגיש את חשיבות הערבות ההדדית והאחריות האישית.

פתיחת כפר הנופש אולגה לקליטת חיילים חולי קורונה 1 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
חיילים נוספים ייקלטו. כפר הנופש אולגה/אתר רשמי, -

מחלקות קורונה אזרחיות, צוות רפואי צבאי

כחלק מהסיוע הצבאי למאמץ הארצי למלחמה בנגיף, החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי להקים עם משרד הבריאות שתי מחלקות קורונה בקומת המרתף של בית החולים רמב"ם בחיפה, לטובת טיפול בעשרות אזרחים חולים במצב בינוני. לצורך המשימה הקצה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף יצחק תורג'מן כוח אדם רפואי צבאי שכולל רופאים, פרמדיקים, אחיות וחובשים. על מנת לעמוד ביעד הוחלט להציע לחובשים שעתידים להשתחרר בקרוב להאריך את שירותם הצבאי בתקן מיוחד.

פעילות פיקוד העורף במאבק נגד נגיף הקורונה 1 באוקטובר 2020. -, דובר צה"ל
1,450 מסייעים במשימות פיקוד העורף/דובר צה"ל, -

עוד החליט הרמטכ"ל, כי התרגיל המטכ"לי שתוכנן לחודש אוקטובר יתקיים, אך לנוכח התחלואה - היקף הכוחות יצומצם ל-5,000 חיילים - וללא אנשי מילואים, מחשש להידבקות. התרגיל יכלול את כוחות פיקוד הצפון, חיל האוויר, חיל הים, אגף המודיעין ואוגדה 162. כוכבי הודיע לכלל המפקדים הבכירים כי "מי שלא יעמוד בהנחיות קורונה לא מתרגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully