וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חקרה שתי נשים שתועדו כשהן צועקות על חייל ושוטרת במחסום

השוטרים פתחו בחקירה בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות ובו נראות שתי נשים שעוכבו בדרך להפגנה כשהן אומרות לחייל ולשוטרת: "הצבא הוא שלנו, לא של המשטרה. בושה". בעקבות ההגבלות חיילים הוצבו בחסימות שונות, אולם הצבתם באזור ההפגנה עוררה ביקורת. עורך דינן: "הן מצטערות"

בווידאו: 2 נשים תועדו מעליבות חייל ושוטרת במחסום לאכיפת הסגר/מתוך טוויטר

משטרת ירושלים פתחה היום (חמישי) בחקירה בעקבות תיעוד שבו שתי נשים צועקות על חייל באחת החסימות שהוצבו ליד ההפגנה בכנסת. השתיים זומנו להתייצב בתחנת המשטרה.

בתיעוד נראה החייל ניגש לשתיים שהיו במכוניות כדי לכוון אותן והן אומרות לו: "הצבא הוא שלנו, לא של המשטרה. בושה. פשוט תתבייש לך". עוד אמרה אחת מהן "אל תשתפו עם זה פעולה, שני הילדים שלי בצבא. אני לא מוכנה שישתפו פעולה עם דבר כזה". לאחר מכן הוסיפה, "אני אבייש אותך, אתה חייל בצה"ל", והן המשיכו לבסוף בנסיעה כפי שהתבקשו.

התיעוד שבו נראות שתי נשים מעליבות חייל במחסום בירושלים. עיבוד תמונה, צילום מסך
התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, לפני יומיים/צילום מסך, עיבוד תמונה

בעקבות ההגבלות חיילים הוצבו בחסימות שונות בירושלים, בדומה לסגר הראשון. אולם הצבתם השבוע באזור ההפגנה עוררה ביקורת. שר הביטחון בני גנץ גינה את התנהלות הנשים ואמר בעקבות המקרה כי "הצבתם של חיילי צה"ל במוסך למוקדי הפגנות היא שגיאה שכבר טופלה ולא תחזור על עצמה".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מגנה בכל תוקף פגיעה והתנהגות בוטה כלפי חייליו המסייעים למשטרת ישראל. נבהיר כי פעולות החיילים מתבצעות על פי החלטות הממשלה וכחלק מהמאמץ הלאומי בו משתתף צה"ל בהתמודדות למול נגיף קורונה. נדגיש כי החיילים אינם בעלי סמכות אכיפה מכל סוג שהוא כלפי אזרחים. צה"ל מביע את הערכתו לפעילות החיילים ולהתנהגותם הממלכתית

עוד בוואלה!

מאות מחו בבלפור ובת"א נגד נתניהו אחרי אישור החוק להגבלת הפגנות

לכתבה המלאה

עורך הדין דניאל חקלאי, סנגורן של השתיים, מסר בתגובה: "אין מחלוקת שלא היה מקום להציב חיילי צה"ל לצד מחסומי שלילת זכות יסוד חוקתית שהיא זכות ההפגנה. גם שר הביטחון קלט זאת באיחור בעקבות הסרטון המדובר. וטוב שכך. עם זאת, ועל אף שניתן להבין את כעסן ותדהמתן על כך שחיילי צה"ל מוקמו בעמדת שלילת זכויות אזרח מאזרחים ישראלים, הן מצטערות על כך שפנו בצורה לא נעימה לחייל שבוודאי לא ביקש לפגוע באיש".

עורך הדין הוסיף כי "מכאן ועד זימונן לחקירת הפחדה, המרחק עצום. הן לא עברו שום עבירה פלילית. הן קורבנות לאיומים מצד רבים בעקבות העלאת הסרטון בידי השר דוד אמסלם ברשת. המשטרה צריכה לחקור את המאיימים ולא את הקורבנות. זו חקירת הפחדה מקוממת ואנו נדאג שהתיק נגדן ייגנז מהר. כל זה לא משנה את הבעת הצער מצדן ככל שהחייל נפגע כמובן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully