וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: כהונת מ"מ המפכ"ל ונציב שב"ס תוארך

30.9.2020 / 23:15

כהונתם של השניים תוארך בחצי שנה או עד למינוי קבוע לתפקידים. הארכת הכהונה באה לאחר כשנתיים בהן אין למשטרה מפכ"ל קבוע

בווידאו: ממלא מקום המפכ"ל מתייחס להפגנות/צילום: דוברות משטרת ישראל

הממשלה אישרה הערב (רביעי) את הארכת כהונתם של ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, וממלא-מקום נציב שירות בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין. השניים יישארו בתפקידם למשך חצי שנה נוספת, או עד למינוי קבוע. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע לשניים על כוונתו להאריך את כהונתם לפני כשבועיים.

כבר כמעט שנתיים שאין למשטרה מפכ"ל קבוע, מאז פרישתו של אלשיך וכישלונו של השר לביטחון הפנים לשעבר, גלעד ארדן, למנות מפכ"ל קבוע. זאת לאחר ששניים מהמועמדים שבהם בחר לתפקיד נפסלו על ידי הוועדה למינוי בכירים - מה שהביא את כהן להתמנות כמ"מ זמני. כהונתו של כהן אמורה הייתה להסתיים בסוף החודש. גם כהונתו של וקנין כממלא נציב שב"ס אורכת כבר כמעט שנתיים.

מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. -, דוברות משטרת ישראל
כהונתו התארכה. מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן/דוברות משטרת ישראל, -

נושא המינויים הבכירים מצוי כבר זמן מה בלב מחלוקת בין הליכוד לכחול לבן. שני הצדדים היו אמורים לגבש מנגנון מוסכם למינויים כמו מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. בליכוד דרשו שכל תהליך המינויים יהיה פריטטי, כלומר שלשני הגושים תהיה מעורבות גם במינוי ועדות האיתור ובחירת שמות המועמדים, ולבטל את ועדת גולדברג שבוחנת את מינויי הבכירים. אולם, כחול לבן לא הסכימה לכך.

עוד בוואלה!

אוחנה הודיע למ"מ המפכ"ל ומ"מ נציב שב"ס: אאריך כהונתכם בחצי שנה נוספת

לכתבה המלאה

במהלך שיחה עם מפקדי מחוזות, אמר מ"מ מפכ"ל המשטרה עוד בטרם אוחנה הודיע לו על כוונותיו, כי "לאור המצב הפוליטי וההחלטות שהתקבלו, מסתמן כי בתקופה הקרובה לא ימונה מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל". עוד הוסיף כהן כי "על מנת לשמור על היציבות הארגונית וההבנה כי בעת הזו נדרשת המשכיות בתהליכים שמתבצעים בארגון, אני אמשיך להוביל את המשטרה בתפקיד מ"מ עד להחלטה אחרת".

כהן פנה למפקדים והבהיר להם כי "אני מצפה מכם בתקופה הזו להיות קשובים, רגישים ומאוחדים על מנת שביחד נבצע את המשימות המשמעותיות המוטלות על כתפי המשטרה בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully