וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: יש להשהות את מינוי מפכ"ל המשטרה

17.8.2020 / 22:45

העותרים הגישו בקשה לצו ביניים כדי לעצור את הליך המינוי. זאת, בטענה כי ביהמ"ש טרם הכריע בפנייתם המבקשת לבדוק אם השר לביטחון הפנים פועל כשלוחו של ראש הממשלה, ולכן מצוי בניגוד עניינים. "נתניהו משתמש באוחנה כדי להלך אימים על שוטרים"

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה להשהות את הליך מינוי מפכ"ל המשטרה - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. זאת, בטענה כי כל עוד לא התבררה בבית המשפט העתירה נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, המבקשת לבדוק אם הוא פועל כשלוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקיד - הוא מצוי בניגוד עניינים בכל הנוגע למינוי בכירים במשטרה.

בפנייתה לבג"ץ כתבה התנועה לאיכות השלטון כי נתניהו משתמש באוחנה כדי לפגוע בעצמאות המשטרה. "ישנן כמה חקירות המתנהלות כעת נגד ראש הממשלה, וההליך הפלילי בעניינו תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בירושלים", נכתב. "ראש הממשלה מהלך אימים על חוקרי ושוטרי משטרת ישראל, באמצעות השר לביטחון פנים הכפוף לו באופן ישיר ומצוי ב'זיקה' ישירה אליו - על מנת לפגוע בעצמאות המשטרה בבואה לעסוק בענייניו".

חנוכת תחנת משטרה בטירה בנוכחות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, 30 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"שלוחו של ראש הממשלה בתפקיד". אוחנה, ביולי/ראובן קסטרו

מסיבות אלה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבג"ץ "להורות על מתן צו ביניים שיקפיא בשלב זה את יכולתם של השר לביטחון הפנים ושל ראש הממשלה לקבל כל החלטה בקשר למערכת אכיפת החוק, לרבות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה".

עוד נטען בעתירה, כי נתניהו מתנער מקביעת מגבלות בעניינו, וכי פעילותם של ראש הממשלה ואוחנה עלולה לגרור פגיעה חמורה באמון הציבור ברשויות.

עוד בוואלה!

המרוץ למפכ"לות: ארבעת המועמדים המובילים לתפקיד

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כופר בהסדר ניגוד העניינים שערך לו היועמ"ש". נתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בנוסף, בתנועה לאיכות השלטון ביקשו לצרף את אוחנה כמשיב לעתירה. זאת, בשל החשש שמא ממשיכים ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים לקבל החלטות אקוטיות, לרבות מינוי מפכ"ל משטרה קבוע. סיבה נוספת היא הטענה כי נתניהו "כופר בהסדר ניגוד העניינים שערך לו היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וכי הוא מתכוון לעסוק במינויי בכירים במערכת אכיפת החוק מכורח תפקידו כראש הממשלה".

השר אוחנה צפוי להכריז השבוע על מועמדו לתפקיד המפכ"ל. הכרזתו הייתה אמורה להיות כבר בשבוע שעבר אך בשל המשבר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן היא נדחתה. בשיחה עם וואלה! NEWS בשבוע שעבר, גורמים במשטרה הביעו חשש שגם השבוע לא תגיע ההכרזה המיוחלת, והצביעו על אווירה מתוחה בארגון לקראתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully