וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשטרה: שלושה ניצבים צפויים לפרוש עם בחירת המפכ"ל

11.8.2020 / 7:30

הגורמים מצביעים על אווירה מתוחה בארגון לקראת הכרזתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שצפויה לקרות בימים הקרובים. לפי הבכירים, העובדה שמדובר בניצב או בקצין בדימוס מעודדת, אולם היעדר מפכ"ל קבוע במשך קרוב לשנתיים העלה את הציפיות בקרב רבים מהניצבים

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

קצינים בכירים במשטרה אומרים כי לפחות שלושה ניצבים יפרשו עם פרסום זהות המפכ"ל הבא. הערכה זו מגיעה ברקע הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו בכיר במשרד לביטחון הפנים אמר כי מפקד המשטרה הבא יגיע משורות הארגון או שיהיה קצין בדימוס.

אחד הקצינים אמר כי הודעה זו משפיעה על האווירה בארגון. "העובדה שלא ינחיתו אלוף במילואים שלא מכיר את המשטרה מעודדת, יש מספיק ניצבים ראויים", אמר בכיר במשטרה בשיחה עם וואלה! NEWS. עם זאת, הוא הוסיף כי "אחרי שאוחנה יכריז על המועמד שלו, צפוי גל פרישות של ניצבים מכהנים מהמשטרה". הצעד צפוי לקדם את הקצינים מהדרגות הפחות בכירות לצמרת המשטרה, ולמעשה להביא לחילופי דורות בארגון.

בכירים במשטרה מעידים על אווירה מתוחה לקראת הכרזת המועמד של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. בכל פעם שנושא מינוי המפכ"ל עולה לדיונים, מתעוררות שמועות על פרישת ניצבים. הפעם, העובדה שלא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018, העלתה את הציפיות לקבלת התפקיד אצל הניצבים.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה במהלך פתיחת תחנת משטרה טירה 30 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הניצבים מחכים להחלטה. אוחנה בפתיחת תחנת משטרה בטירה, ביוני/ראובן קסטרו

קצין בכיר אחר הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS כי המשטרה נמצאת באחת מתקופותיה הקשות: "כמעט שנתיים שאין מפכ"ל קבוע, וכל הניצבים נלחמים ביניהם מתחת לפני השטח על התפקיד". הוא הסביר כי "הדבר הזה יצר מערכות יחסים עכורות, ומשטרה שתצטרך שיקום רציני אחרי שימונה מפכ"ל חדש". לדבריו, "רוב הזמן עוסקים כאן בכתבות שמתפרסמות ובשמות של המועמדים הפוטנציאליים, זה רק עושה נזק למשטרה".

אוחנה צפוי לפרסם את מועמדו לתפקיד בימים הקרובים. לפי הבכיר במשרד לביטחון הפנים, "השר אוחנה מעדיף למנות מישהו שמכיר היטב את המשטרה ולא איש צבא לשעבר בניגוד לשמועות. יש לזה יתרונות רבים מאוד".

עוד בוואלה!

מועמד אוחנה לתפקיד המפכ"ל יגלה שהמלצת השר היא רק ההתחלה

לכתבה המלאה

שבעה מועמדים לוקחים חלק במרוץ לתפקיד הבכיר: ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידידי, סגן מ"מ המפכ"ל ניצב אלון אסור, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר ומפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת. מחוץ למשטרה, מתמודדים על התפקיד ניצב בדימוס יורם הלוי וניצב בדימוס שלומי מיכאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully