וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד לביטחון הפנים: "אוחנה ימנה מפכ"ל מתוך המשטרה או ניצב בדימוס"

9.8.2020 / 17:02

בשיחה עם וואלה! NEWS הדגיש הגורם כי השר לביטחון הפנים צפוי להכריז בתוך ימים על זהות המפכ"ל הבא, והפריך את השמועות בדבר מינוי איש צבא לשעבר. "השר מעדיף למנות אדם שמכיר היטב את המשטרה", הסביר. בין המועמדים: מ"מ המפכ"ל, מפקד מחוז י-ם ושני ניצבים בדימוס

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בכיר במשרד לביטחון הפנים אמר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS כי בימים הקרובים צפוי השר אמיר אוחנה להכריז על זהותו של מפכ"ל המשטרה הבא. הבכיר הוסיף כי המפכ"ל שימונה יגיע מתוך המשטרה, או נציב לשעבר. לדבריו, "השר אוחנה מעדיף למנות מישהו שמכיר היטב את המשטרה ולא איש צבא לשעבר בניגוד לשמועות. יש לזה יתרונות רבים מאוד".

לפני כשלושה שבועות הכריז אוחנה כי יודיע על בחירתו בתוך 30 ימים. "יש מה לתקן במשטרת ישראל, שלעיתים מגלה סובלנות היכן שיש להפעיל כוח, ולעיתים מפעילה כוח היכן שיש להתאזר בסבלנות ובסובלנות", אמר. "דרך ארוכה לפנינו ומבחן התוצאה הוא שיכריע. שינויים בסדרי גודל כאלה לא קורים בתוך חודשיים. מי שיסייע לי במשימה החשובה הזאת הוא המפכ"ל הקבוע הבא של משטרת ישראל".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"מעדיף למנות מישהו שמכיר היטב את המשטרה". אוחנה/פלאש 90, ללא

שבעה מועמדים לוקחים חלק במרוץ לתפקיד הבכיר: ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידידי, סגן מ"מ המפכ"ל ניצב אלון אסור, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר ומפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת. מחוץ למשטרה, מתמודדים על התפקיד ניצב בדימוס יורם הלוי וניצב בדימוס שלומי מיכאל.

עוד בוואלה!

מועמד אוחנה לתפקיד המפכ"ל יגלה שהמלצת השר היא רק ההתחלה

לכתבה המלאה

ניצב מוטי כהן

ניצב מוטי כהן מכהן כמ"מ המפכ"ל מאז דצמבר 2018, לאחר שכיהן כמפקד מחוז דרום במשטרה. הוא התגייס למשטרת ישראל בפברואר 1987 ומילא שורה של תפקידים, בהם מפקד יחידת הסיור וקצין המבצעים של מחוז תל אביב וקצין אגף המבצעים של מרחב דן. בתקופה ששימש בתפקיד זה אירע רצח יצחק רבין. בתקופת האינתיפאדה השנייה הועלה כהן לדרגת ניצב-משנה ומונה לקצין אגף המבצעים של מחוז תל אביב.

ב-2005 קודם לפקד על מרחב יפתח והקים את תחנת השכונות. ב-2007 קודם לדרגת תת ניצב ומונה למפקד מרחב ירקון בתל אביב. בשנת 2009 מונה לתפקיד סגן מפקד מחוז מרכז, וארבע שנים לאחר מכן מונה לסגן מפקד מחוז תל אביב. ב-2014 קודם לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז מרכז. בינואר 2018 מונה כהן למפקד מחוז דרום וכיהן בו עד שקודם לתפקיד מ"מ המפכ"ל.

משטרת ישראל ערכה טקס קבלת פנים לשר הבט״פ אמיר אוחנה. הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים ולאחריו התקיים מפגש של השר עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כה, 19 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
מכהן כמ"מ המפכ"ל מאז דצמבר 2018. כהן/דוברות משטרת ישראל

ניצב דורון ידיד

ניצב דורון ידיד משמש כיום כמפקד מחוז ירושלים. במרץ 2002 נטל חלק בפעילות השתלטות על מחבל מתאבד בכניסה לעיר וקיבל על כך את עיטור המופת של המשטרה. בהמשך שירת כקצין אג"ם במרחב ציון במחוז ירושלים. ב-2007 מונה למפקד מרחב דוד ושנתיים לאחר מכן קודם לתפקיד מפקד מרחב מוריה. ב-2011 קודם לתפקיד קצין החינוך הראשי של המשטרה, תפקיד בו כיהן כשנתיים.

ב-2013 מונה לסגן מפקד מחוז הצפון במשטרה ובספטמבר 2016 מונה לתפקיד ראש אגף התנועה. בפברואר 2019 מונה ידיד לתפקיד מפקד מחוז ירושלים במקום יורם הלוי שפרש מהמשטרה לאחר שלא קודם להיות מפכ"ל.

ניצב דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים 
בסיום ההפגנה, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
משמש כיום כמפקד מחוז ירושלים. ידיד/ראובן קסטרו

ניצב אלון אסור

ניצב אלון אסור משמש כיום סגן מ"מ מפכ"ל המשטרה, תפקיד אליו מונה ביוני 2019. ניצב אסור התחיל את תפקידו במשטרה ביחידה המרכזית של מרחב השרון, לאחר מכן הדריך בקורס קציני משטרה, שימש כראש מחלק החקירות בתחנת נתניה, סגן מפקד התחנה וראש לשכת מפקד מחוז מרכז.

ב-2009 מונה למפקד תחנת המשטרה בפתח תקווה ושירת בתפקיד זה במשך כשלוש שנים. לאחר מכן מונה למפקד המכללה הלאומית לשוטרים. בפברואר 2016 קודם לפקד על המחוז הצפוני במשטרה ומשם מונה לסמפכ"ל המשטרה, תפקיד בו הוא משמש עד היום.

ניצב אלון אסור מפקד מחוז צפון ימונה לסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל, 11 ביוני 2019. דוברות משטרת ישראל
סגן מ"מ מפכ"ל המשטרה אסור/דוברות משטרת ישראל

ניצב שמעון לביא

ניצב שמעון לביא מכהן כמפקד מחוז צפון במשטרה. לאחר שירותו הצבאי בחר לביא להתגייס למשטרה והחל לשמש כבלש במרחב דן במחוז תל אביב. לביא שירת בכמה תפקידים פיקודיים בהם: מפקד תחנת גלילות, קצין אגף המבצעים המרחב ירקון, פיקד על מרחב דן, ובשנת 2016 קודם ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז בדרגת תת-ניצב.

בינואר 2018 מונה לסגן מפקד מחוז מרכז. ביוני 2019 מונה לדרגת ניצב וקיבל לידיו את המחוז הצפוני במשטרה שעלה לכותרות בשנה האחרונה בעיקר בשל המלחמה בפשיעה במגזר הערבי.

ניצב שמעון לביא. -, אתר רשמי
ביוני 2019 מונה לדרגת ניצב וקיבל לידיו את המחוז הצפוני. ניצב לביא/אתר רשמי, -

ניצב יורם סופר

ניצב יורם סופר מכהן כמפקד מחוז דרום. הוא החל את שירותו ב-1987 כלוחם בימ"מ ושימש גם כחבלן. בשנת 2000 עבר סופר אל המשטרה הכחולה ומונה לקצין המבצעים במחוז הדרומי. לאחר מכן שימש תקופה קצרה מפקד תחנת אופקים. במהלך תכנית ההתנתקות שירת כקצין אג"ם באוגדת הפינוי.

בספטמבר 2006 מונה למפקד תחנת אשקלון וב-2007 מונה למפקד תחנת באר שבע. ניצב סופר שימש בין היתר כמפקד בית ספר לקצינים ושוטרים, כיהן כסגן מפקד מחוז ש"י כשלוש שנים ולפני כשנתיים הועלה לדרגת ניצב ומונה למפקד המחוז הדרומי במקומו של מוטי כהן, שמונה למ"מ המפכ"ל.

יורם סופר. -, אתר רשמי
ניצב סופר/אתר רשמי, -

ניצב משה ברקת

ניצב משה ברקת משמש כיום כמפקד מחוז ש"י במשטרה. ברקת שירת באגף המודיעין בצה"ל והתגייס למשטרה בשנת 1992. ב-2006 מונה למפקד היחידה למקומות קדושים בירושלים, וכמו כן שימש כעוזר מפכ"ל המשטרה דאז דודי כהן. ב-2013 מונה לראש חטיבת שיטור וקהילה. ב-2014 לאחר רצח הנערים יעקב פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח מונה ברקת לעמוד בראש צוות הבדיקה בכשל המשטרתי במוקד 100 כאשר גיל-עד שער התקשר למוקד חירום של מחוז ש"י, שם חשבו שמדובר במתיחה.

בשנת 2016 הועלה לדרגת ניצב ונכנס לתפקידו כמפקד מחוז ש"י במשטרה. ברקת בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון והאסלאם ותואר שני בקרימינולוגיה.

מפקד מחוז שי, משה ברקת. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90, אתר רשמי
ברקת/אתר רשמי, נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ניצב בדימוס יורם הלוי

ניצב בדימוס יורם הלוי שורה של תפקידים במשטרת ישראל. האחרון שבהם הוא מפקד מחוז ירושלים, תפקיד ממנו פרש בדצמבר 2018 לאחר שלא מונה עקב קשיים בהעברת שמו לוועדה למינוי בכירים מחשש שלא יעבור את אישור הוועדה בשל התנהלות עבר לכאורה. במהלך כהונתו נדרש להתמודד עם טרור הבודדים שפקד גם את העיר. כמו כן, הוא עסק גם בחיזוק המשטרה בשכונות במזרח העיר.

לפני כן שימש כמפקד מחוז הדרום, לאחר סבב מינויים במשטרה שנבע מפיטוריו של ניסו שחם. תחת פיקודו המחוז התמודד עם אתגרים ביטחוניים במבצע צוק איתן, נערך להקמת עיר הבה"דים ומתקן השהייה "חולות" ופעל להגברת שיתוף הפעולה מול המגזר הבדואי שכלל פריסת שירותי משטרה ביישובים הבדואים.

מלבד תפקידים אלו, הלוי, שהתגייס למשטרה כלוחם בימ"מ ואף נפצע במהלך מרדף אחרי מחבל, שימש כקצין בתפקידים שונים ביחידה. לאחר מכן פיקד על יחידת המסתערבים של מג"ב ביהודה ושומרון, ואף שימש בתפקידים שונים כמו מפקד מג"ב ירושלים, מפקד הימ"מ ומפקד להב 433.

יורם הלוי, במהלך טקס של המשטרה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הלוי, 2018/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90
שלומי מיכאל, טקס החלפת מפקד מחוז ש"י, 16 במאי 2016. הילל מאיר, תצפית TPS
מיכאל, 2016/תצפית TPS, הילל מאיר

ניצב בדימוס שלומי מיכאל

ניצב בדימוס שלומי מיכאל שימש בתפקידו האחרון כמפקד מחוז ש"י למשך תשעה חודשים ואז פרש במפתיע ממשטרת ישראל. הוא התגייס למשמר הגבול ב-1985 כלוחם בימ"מ, ובהמשך מפקד צוות, וקצין אג"ם בימ"מ.

שימש כמפקד יחידת מסתערבים של המשטרה ובשנת 2008 מונה למפקד הימ"ר במחוז תל אביב. בתקופת כהונתו אירע הרצח בברנוער, שלא פוענח עד היום. מיכאל קיבל מנשיא המדינה את עיטור המאבק בסחר בבני אדם למחלק חקירות א' במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב.

בשנת 2012 מונה למפקד הימ"מ. תחת פיקודו חוסלו רוצחי שלושת הנערים וחוסל המתנקש ביהודה גליק. בפברואר 2015 הועלה לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז ש"י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully