וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אוחנה: הכרזה על המפכ"ל בשבוע הבא, בהתאם להתפתחויות הפוליטיות

12.8.2020 / 18:12

השר לביטחון הפנים לא יכריז על זהות המפכ"ל החדש בתוך 30 יום כפי שהתחייב. בסביבתו של אוחנה אמרו כי ייתכן וההכרזה תתקיים בשבוע הבא, בכפוף להתפתחויות במצב הפוליטי. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק: "ליורם הלוי יש סיכוי טוב להיות המועמד של אוחנה"

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לא יכריז על המפכ"ל החדש בתוך 30 יום כפי שהתחייב בחודש שעבר - שיסתיימו בסוף השבוע. בסביבתו של אוחנה אמרו הערב (רביעי) כי ייתכן וההכרזה תתקיים בשבוע הבא, בכפוף להתפתחויות במצב הפוליטי.

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, המעורה בפרטי המינוי, אמר כי בימים האחרונים ניפגש ניצב בדימוס יורם הלוי עם השר אוחנה פעם נוספת, וכי "יש לו סיכוי טוב, אם יצליחו לבטל את הוועדה למינוי בכירים". הוא הוסיף כי "הלוי מחכה לזה כבר תקופה ארוכה".

אחד ממקורביו של הלוי פנה בימים האחרונים לבכיר אחר במערכת אכיפת החוק, וניסה לגשש אם יש כוונה לנסות ולסכל את מינויו של הלוי לתפקיד. רב ניצב בדימוס רוני אלשיך טען בעבר כי יש קשר בין יורם הלוי לבין משפחת נתניהו, ואף העביר מסמכים על הלוי ליועצת המשפטית של המשטרה, שהעבירה את החומר לידיעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הוא קבע בחוות דעת שפורסמה לאחר מכן כי יהיה קושי משפטי להגן על מינויו של הלוי בוועדת גולדברג ובבג"ץ.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
המינוי יפורסם בכפוף להתפתחויות. השר אוחנה בהכרזה על מינוי מפכ"ל תוך 30 יום/פלאש 90, ללא

בתחילת השבוע אמר בכיר במשרד לביטחון הפנים בשיחה עם וואלה! NEWS כי בימים הקרובים צפוי השר להכריז על זהותו של המפכ"ל הבא. הבכיר הוסיף כי מי שימונה יגיע מתוך המשטרה, או שיהיה נציב לשעבר. לדבריו, "השר אוחנה מעדיף למנות מישהו שמכיר היטב את המשטרה ולא איש צבא לשעבר בניגוד לשמועות. יש לזה יתרונות רבים מאוד".

בכירים במשטרה העידו על אווירה מתוחה לקראת הכרזת המועמד, ולטענת אותם בכירים בכל פעם שנושא מינוי המפכ"ל עולה לדיונים, מתעוררות שמועות על פרישת ניצבים. הפעם, העובדה שלא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018, העלתה את הציפיות לקבלת התפקיד אצל הניצבים.

עוד בוואלה!

מועמד אוחנה לתפקיד המפכ"ל יגלה שהמלצת השר היא רק ההתחלה

לכתבה המלאה
מפקד מחוז ירושלים היוצא, ניצב יורם הלוי בטקס החלפת מפקד מחוז ירושלים ב"אתר כתלינו" שבמתחם מנהרות הכותל. רוני כנפו
נחשב למועמד המוביל לתפקיד. מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב יורם הלוי/רוני כנפו

קצינים בכירים במשטרה העריכו כי לפחות שלושה ניצבים יפרשו עם פרסום זהותו של המפכ"ל הבא. אחד הקצינים אמר כי הודעה זו משפיעה על האווירה בארגון. "העובדה שלא ינחיתו אלוף במילואים שלא מכיר את המשטרה מעודדת, יש מספיק ניצבים ראויים", אמר בכיר במשטרה. עם זאת, הוא הוסיף כי "אחרי שאוחנה יכריז על המועמד שלו, צפוי גל פרישות של ניצבים מכהנים מהמשטרה". הצעד צפוי לקדם את הקצינים מהדרגות הפחות בכירות לצמרת המשטרה, ולמעשה להביא לחילופי דורות בארגון.

בחודש שעבר הכריז אוחנה כי יודיע על בחירתו לאיוש התפקיד בתוך 30 ימים. "יש מה לתקן במשטרת ישראל, שלעיתים מגלה סובלנות היכן שיש להפעיל כוח, ולעיתים מפעילה כוח היכן שיש להתאזר בסבלנות ובסובלנות", אמר. "דרך ארוכה לפנינו ומבחן התוצאה הוא שיכריע. שינויים בסדרי גודל כאלה לא קורים בתוך חודשיים. מי שיסייע לי במשימה החשובה הזאת הוא המפכ"ל הקבוע הבא של משטרת ישראל".

שבעה מועמדים לוקחים חלק במרוץ לתפקיד הבכיר: ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידידי, סגן מ"מ המפכ"ל ניצב אלון אסור, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר ומפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת. מחוץ למשטרה, מתמודדים על התפקיד ניצב בדימוס יורם הלוי וניצב בדימוס שלומי מיכאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully