וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ המפכ"ל למפקדי המחוזות: לא ימונה מפכ"ל בתקופה הקרובה

27.8.2020 / 14:47

ניצב מוטי כהן קיים שיחה עם בכירי המשטרה והבהיר להם כי ימשיך למלא את תפקידו "לאור המצב הפוליטי וההחלטות שהתקבלו". בשבועות האחרונים השר אוחנה הצהיר כי הוא מתכוון למנות מפכ"ל חדש בהקדם, אך המהלך נדחה מעת לעת בשל המשבר הקואליציוני בין מפלגתו לכחול לבן

בווידאו: ממלא מקום המפכ"ל מתייחס להפגנות/צילום: דוברות משטרת ישראל

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן אמר הבוקר (חמישי) בשיחה עם מפקדי מחוזות כי "לאור המצב הפוליטי וההחלטות שהתקבלו, מסתמן כי בתקופה הקרובה לא ימונה מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל" - כך נודע לוואלה! NEWS. עוד הוסיף כהן כי "על מנת לשמור על היציבות הארגונית וההבנה כי בעת הזו נדרשת המשכיות בתהליכים שמתבצעים בארגון, אני אמשיך להוביל את המשטרה בתפקיד מ"מ עד להחלטה אחרת".

כהן פנה למפקדים והבהיר להם כי "אני מצפה מכם בתקופה הזו להיות קשובים, רגישים ומאוחדים על מנת שביחד נבצע את המשימות המשמעותיות המוטלות על כתפי המשטרה בעת הזו".

כהן מונה לממלא-מקום המפכ"ל בדצמבר 2018, לאחר שכיהן כמפקד מחוז דרום במשטרה. כהונתו הזמנית של כהן אמורה להסתיים ב-30 בספטמבר, אך מסתמן כי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יביא לממשלה החלטה שתבקש להאריכה בתקופה נוספת.

מ״מ מפכ״ל המשטרה ביקר ניצב מוטי כהן ביחידת להב 433 של משטרת ישראל.24 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
ימשיך בתפקיד מ"מ המפכ"ל. כהן/דוברות משטרת ישראל

נושא המינויים הבכירים נמצא בלב המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן. שני הצדדים היו אמורים לגבש מנגנון מוסכם למינויים כמו מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. בליכוד דרשו שכל תהליך המינויים יהיה פריטטי, כלומר שלשני הגושים תהיה מעורבות גם במינוי ועדות האיתור ובחירת שמות המועמדים, ולבטל את ועדת גולדברג שבוחנת את מינויי הבכירים.

מנגד, בכחול לבן סירבו לתת לליכוד דריסת רגל בהליכים הפנימיים במשרד המשפטים ובעיקר במינויים, שעשויים להיות גורליים במיוחד עבור נתניהו ומשפטו.

עוד בוואלה!

המרוץ למפכ"לות: ארבעת המועמדים המובילים לתפקיד

לכתבה המלאה

בתחילת השבוע, יום לפני שעבר החוק לדחיית אישור תקציב המדינה ב-120 ימים, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של יוזם החוק, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ). ראש הממשלה הצהיר אז כי אין לו אף כוונה למנות מפכ"ל או פרקליט מדינה. "זו אגדה", אמר.

דיון בנהלי עבודת משטרת ישראל במהלך הפגנות בהשתתפות השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה בועדת הפנים והגנת הסביבה, 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מסתמן כי יביא לממשלה בקשה להאריך את כהונת כהן. אוחנה/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

קצין בכיר במשטרה אמר לאחרונה בשיחה עם וואלה! NEWS כי המשטרה נמצאת באחת מתקופותיה הקשות. "כמעט שנתיים שאין מפכ"ל קבוע, וכל הניצבים נלחמים ביניהם מתחת לפני השטח על התפקיד". הוא הסביר כי "הדבר הזה יצר מערכות יחסים עכורות, ומשטרה שתצטרך שיקום רציני אחרי שימונה מפכ"ל חדש". לדבריו, "רוב הזמן עוסקים כאן בכתבות שמתפרסמות ובשמות של המועמדים הפוטנציאליים, זה רק עושה נזק למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully