וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את הארכת הסגר, הגבלת הפגנות וקנסות

עודכן לאחרונה: 1.10.2020 / 9:01

השרים אישרו תקנות לפיהן הסגר המלא יוארך בשלושה ימים נוספים, עד 14 באוקטובר. ההפגנות יוגבלו במשך שבוע ל-20 איש ויתקיימו במרחק של עד 1 ק"מ מהבית. בנוסף, השרים אישרו קנס של 500 שקלים למי שיתארח בסוכה שאינה שלו

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) את הארכת הסגר הכללי שהוטל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בשלושה ימים נוספים. תקנות השהייה במרחב הציבורי יוארכו עד ל-14 באוקטובר. בנוסף, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את התקנות המגבילות הפגנות למרחק של קילומטר מהבית מטר בהתאם לחוק החדש שאושר בכנסת. השרים אסף זמיר, יזהר שי ואורית פרקש-הכהן מכחול לבן הצביעו נגד ההצעה.

השרים אישרו הטלת קנס בסך 500 שקלים על אדם שייכנס למקום מגורים של אדם אחר ובכלל זה אירוח בתוך סוכה במהלך תקופת הסגר הכללי. עם זאת, יציאה לצורך רכישת ארבעת המינים נחשבת צורך חיוני ותתאפשר במהלך הסגר ועד לסיום חג הסוכות.

לקריאת התיקונים שאישרו השרים

מחסומי משטרה ביציאה מפתח תקווה ברקע הסגר בעקבות הגבלות הקורונה 30 בפסטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחסום משטרתי בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה כי למשך שבוע לא תתקיים במרחב הציבורי התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים, ולא נשמר מרחק של שני מטרים ביניהם. על התקהלות זו חלה סמכות שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים וככל שמסרב אדם להוראה זו, להטיל קנס על הפרה זו או לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם פיזור ההתקהלות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 8,919 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-248,133. אתמול התקבלו תוצאות עבור 68,128 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 13.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 68,811. בבתי החולים מאושפזים 1,554 חולים, מתוכם 206 מונשמים ו-810 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,571 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

עוד בוואלה!

נתניהו: להגביל מרחק ל-200 מ'; גנץ: אנחנו משגעים את המדינה

לכתבה המלאה

ההגבלות שאושרו עד 14 באוקטובר

  • מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים
  • איסור שהייה בביתו של אדם אחר
  • לא יתקיימו הפגנות בזמן הסגר הכללי אלא בקבוצות של 20 איש
  • המפגינים לא יורשו להתרחק יותר מק"מ מכתובת ביתם
  • יאסר אירוח בסוכה בזמן החג
  • איסור שהייה בחופי הים, למעט לצורך פעילות ספורט (כולל שחייה)
  • השבתת כלל מקומות העבודה, כולל שווקים, למעט עסקים חיוניים
  • מגבלת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור
  • הפגנות ותפילות עד 20 משתתפים בשטח פתוח, במרחק ק"מ מהבתים
  • הגבלת מספר הנוסעים ברכב עד 3 בני אדם, לא כולל אנשים שגרים יחד
  • התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת
מאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים כמחאה על הגבלת ההפגנות בסגר. 30 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
יוגבלו ל-20 משתתפים. הפגנה מול מעון רה"מ, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת קבינט הקורונה שנערכה אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא רוצה להדק את הסגר ולצמצם את המרחק שאליו יכולים אזרחים להתרחק מבתיהם, שעומד היום על קילומטר - ל-200 מטר בלבד. שר האנרגיה יובל שטייניץ תמך בכך. אולם, שר הביטחון גנץ קטע אותם ואמר לנתניהו כי הוא מתנגד.

משרד הבריאות המליץ בישיבת הקבינט להתחיל בהקלות על מגבלות הסגר רק כשאחוז החולים המאומתים שיאובחנו מדי יום ירד ל-5%. זאת, בעוד שיעור החולים המאומתים מבין הנבדקים ביממה החולפת עומד על 15%. תנאים נוספים להקלה במגבלות, המופיעים במצגת של המשרד, כוללים ירידה של מקדם ההדבקה מ-1 כיום ל-0.9-0.8, וירידה במספר החולים במצב קשה.

כמו כן, ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הציג בקבינט שתי המלצות עיקריות: העלאה משמעותית של הקנסות והגברת ההסברה. על פי ההצעה, הקנס על פתיחת בתי עסק שנאסר להפעיל אותם יוכפל מ-5,000 שקלים לעשרת אלפים שקלים; הקנס על עריכת אירועים מרובי משתתפים, לרבות מסיבות וטקסים, יעלה מ-5,000 שקלים ל-50 אלף שקלים; הקנס על פתיחת מוסד חינוכי שהפעלתו נאסרה יגדל בשיעור זהה, מ-5,000 ל-50 אלף שקלים; הקנס על הפרת חובת בידוד יעלה מ-5,000 שקלים לעשרת אלפים שקלים, והקנס על אי-עטיית מסיכה יוכפל מ-500 שקלים לאלף שקלים.

התנאים לתחילת ההקלות

  • שיעור המאומתים מדי יום ירד ל-5% בלבד
  • ירידה של מקדם ההדבקה מ-1 כיום ל-0.9-0.8
  • ירידה במספר החולים במצב קשה
בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה חדר קורונה. ראובן קסטרו
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה/ראובן קסטרו

בתוך כך, התכנסו אמש מאות מפגינים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת המחאה נגד בנימין נתניהו. במקביל, מאות מפגינים צעדו גם ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב בקריאה להתפטרותו של ראש הממשלה. בירושלים, המפגינים חסמו את רחוב עזה, מול בית ראש הממשלה. בתל אביב, ארבעה מפגינים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully