וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הבא במאבק בקורונה: צה"ל יתמקד במוסדות חינוך ויתגבר את החקירות

1.10.2020 / 13:28

בצבא גיבשו תכנית בהוראת הרמטכ"ל כוכבי לייעול מערך הבדיקות במוקדים המועדים להתפרצות. על פי התכנית, שדורשת את אישור הדרג המדיני, בדיקות הקורונה יורחבו בישיבות ובמוסדות רפואיים שבהם צפויה עלייה בתחלואה. כדי לעמוד ביעדים, צה"ל ירחיב את היקף החוקרים

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

הדרג המדיני עדיין לא אישר באופן סופי את אסטרטגיית היציאה מהסגר שהוטל בעקבות מגיפת הקורונה, אך הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט להרחיב את היכולות ולהאיץ תהליכים במטרה לייעל את פעולת מפקדת "אלון" לקטיעת מערך שרשרת ההדבקה. לוואלה! NEWS נודע כי צה"ל יחלק מחדש את פריסת הבדיקות סביב שלוש קבוצות מיקוד ספציפיות.

קבוצה אחת היא אוכלוסיית הקשישים. כיום נערכות כ-15 אלף בדיקות ביממה בבתי האבות ובמוסדות הגריאטריים שמקבלים עדיפות. הנתון מהווה 30% מיכולת הבדיקות הלאומית. לפי התכנית החדשה, קציני צה"ל ממליצים לשלב בקבוצה זו סקרי בדיקות קבועים במערכת החינוך ובישיבות בעלות פוטנציאל הדבקה גבוה. לכן, היקף הבדיקות יעלה בהתאם עד לפי התכנון עד לכ-100 אלף בדיקות ביממה.

ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי, במפקדה המשימתית "אלון" בפיקוד העורף. בסיורו ליוו את הרמטכ"ל מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה, תת-אלוף ניסן דוידי ומפקדי המרכזים במפקדה, 9 בספטמבר 2020. דובר צה"ל
שלוש קבוצות מיקוד. כוכבי במפקדת "אלון", ספטמבר/דובר צה"ל

הקבוצה השנייה שבה מתמקדות הבדיקות כיום הם הצוותים הרפואיים והמאושפזים בבתי החולים וקופות החולים. לפי הערכות, צפויה עלייה חדה במספר המאושפזים בגלל השפעת והנתונים יזנקו מ-20 אלף בדיקות למספרים גבוהים יותר. לפי התכנית היקף הבדיקות במרפאות ובבתי החולים יגדל באופן משמעותי כדי להגן על הצוותים והחולים.

לפי התכנית, באוכלוסייה הכללית נערכות בממוצע 5,000 עד 8,000 בדיקות ביום, אך הקושי העיקרי טמון בדרך ההגעה למגעים בין חולים לאזרחים אחרים. בתחילת חודש נובמבר צפוי צה"ל ומשרד הביטחון להטמיע את מערכת החקירות החדשה ולעלות מ-2,000 לכ-2,800 חוקרים אפידמיולוגים, כפי שהוחלט בשבוע שעבר.

לדברי קצינים בכירים, תוספת של 800 חוקרים נועדה לצמצם פערים במגזר החרדי ובקרב יוצאי אתיופיה, בהם מתקשה מערך החקירות לקבל שיתוף פעולה מהאזרחים. בנוסף יעבדו לצדם 200 בנות שירות לאומי דוברות ערבית.

עוד בוואלה!

בגלל העלייה בתחלואה: עוצר יציאות של 30 יום ללוחמים וחיילים בהכשרות

לכתבה המלאה
מתחמי דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף. דובר צה"ל
מעקב הדוק אחר התחלואה בבתי אבות. דרייב-אין של פיקוד העורף/דובר צה"ל

על פי החישוב שנעשה במפקדת אלון, יוכלו החוקרים להגיע לכ-30 אלף מקרים ביממה אם כל חולה ישתף פעולה ויצביע על פחות חמישה אזרחים שהוא בא עמם במגע. לפי הערכות, כל חוקר בממוצע יבצע שתי חקירות ביום.

מערכת חקירות לאומית תגדיל את כמות הבדיקות

מערכות המידע שצפויות להיות מוטמעות במערך החקירות מפותחות על ידי אגף התקשוב ומפקדת אלון בפיקוד העורף ומשרד הבריאות. על פי ההערכה, ב-15 באוקטובר תחל לפעול מערכת החקירות הלאומית.

כיום יכולת הבדיקה המקסימלית נעה סביב 60 אלף בדיקות ביממה, ובנובמבר אמורה מפקדת אלון לרכז 100 אלף בדיקות ביממה בסיוע מעבדות אזרחיות שהחלו להיבנות וחברות אזרחיות שיתמחו באיסוף דגימות. עדיין לא הוחלט אם הם יחליפו את מד"א במשימת הדגימה או יעבדו לצד צוותי מד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully