וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אחים מרמלה נאשמים ברצח המורה שנורתה בביתה

לפי כתב האישום, שריפה אבו מועמר, תושבת העיר בת 30 ואם ל-3, נורתה במסגרת סכסוך בין שתי משפחות בעיר, במסגרתו דקרו הצעירים קרוב משפחה נוסף, ירו לעבר בית המשפחה - ופגעו בה. כמה שעות לאחר מכן, הם אותרו כשהם מנסים להסתתר בשכונה בלוד

בווידאו: משטרת ישראל פענחה את רצח המורה ברמלה/צילום: דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שני אחים מרמלה, בני 25 ו-26, בגין רצח שריפה אבו מועמר, המורה בת ה-30 מרמלה שנורתה למוות יום לפני פתיחת הלימודים. הנאשמים, פארס ומוחמד אלשמאלי, נלכדו כמה שעות לאחר האירוע כשהם מנסים להסתתר. הם נאשמים בניסיון רצח בצוותא של קרוב משפחתה של המורה, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק ותחמושת בצוותא.

על פי כתב האישום, השניים ארבו ברחוב לקרוב משפחה של אבו מועמר, דקרו אותו, ולאחר מכן ירו לעבר בית המשפחה ופגעו בשריפה בצווארה. עוד עלה, כי הרקע לאירוע הוא סכסוך בין שתי משפחות המתגוררות בשכונת גן חק"ל בעיר, בה התרחש המקרה.

עוד נמסר, כי נציגי המשפחות נפגשו ליד ביתה של אבו מועמר במטרה לבחון אפשרות לסיום הסכסוך, כשלפני הפגישה, תכננו הנאשמים את המעשה. הם אף פתחו קבוצת וואטסאפ יחד עם אחרים ממשפחת אלשמאלי בה תיאמו את תוכנית הפגיעה לאחר ה"סולחה".

שריפה אבו מעמר,בת 30, אמא לשלושה, מורה ומחנכת - קורבן הרצח ברמלה. -, אתר רשמי
נורתה למוות יום לפני פתיחת הלימודים, שריפה אבו מועמר/אתר רשמי, -

בתום הפגישה, נותרו במקום נציגים מבני משפחת אבו מועמר בלבד, אז הגיעו הנאשמים למכולת ברחוב, ארבו לקרוב המשפחה שבאותה העת שהה בחנות, והמתינו ליציאתו במטרה לפגוע בו. עם יציאתו לרחוב, שלף את התוקפים סכין ודקר אותו בגבו.

לאחר מכן, ירה אחד הנאשמים לעבר קרוב המשפחה, והוא החל לנוס מהמקום לעבר ביתו שברחוב. האחים פתחו במרדף אחריו תוך שהם יורים לכיוונו. לפי כתב האישום, לאחר שפארס איבד קשר עין עם קרוב המשפחה, החלו האחים לירות באקדחיהם לכיוון הבית ומקום המפגש, שם שהו באותה העת, רבים ממשפחת אבו מועמר.

כתוצאה מהירי, חדר קליע לבית בו התגוררה אבו מועמר, פגע בה ופצע אותה בידה ובצווארה. במהלך הלילה של אותו היום, קבעו גורמי רפואה את מותה.

כמה שעות לאחר מכן, איתרו שוטרים את שני החשודים כשהם מנסים להסתתר במתחם בעיר לוד הסמוכה. כשהבחינו בכוחות המשטרה במקום, הם ניסו להימלט. בעת שנסו, הם ניסו להיפטר מאקדח ומחסנית, שעל פי החשד - שימשו לירי.

עוד בוואלה!

"בזמן שהכינה הפתעות לתלמידיה": שריפה נורתה למוות בביתה

לכתבה המלאה

שריפה אבו מועמר, מורה ומחנכת, נורתה למוות בסוף אוגוסט בדירתה ברמלה. היא שימשה כרכזת חברתית ומחנכת בתיכון החברתי דרור רמלה של רשת דרור בתי חינוך, ובמהלך הלילה, שעות לפני יומה הראשון של פתיחת שנת הלימודים, היא נהרגה כתוצאה מקרב יריות על רקע קטטה ברחוב בין חמולות. היא פונתה לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש, שם כאמור נקבע מותה במהלך הלילה.

האירוע עורר זעזוע בבית הספר בו עבדה ובציבור הכללי. "ליבנו המום וכואב ממותה הטרגי של שריפה אבו מועמר, מחנכת כיתה י"א, אשר נהרגה אתמול בלילה, שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים בעקבות אירוע ירי אל עבר ביתה. לא כך רצינו לפתוח שנה", נמסר מבית הספר. היא השאירה אחריה בעל - מוחמד, ושלושה ילדים קטנים: עארף בן הארבע, ריאן בן השנתיים וליאן שנולדה רק לפני שישה חודשים.

"שריפה ריכזה את החינוך החברתי והמעורבות החברתית בבית הספר, יזמה מסע אימהות לרגל יום האם, מפגשי חיים משותפים עם בתי ספר יהודיים, מעורבות חברתית של תלמידים בעיר ועוד", הוסיפו.

כיתתה של הנרצחת מרמלה שריפה אבו מועמר, מורה, 1 ספטמבר 2020. צ, צילום מסך
כיתתה של אבו מועמר ביום הראשון ללימודים, למחרת הרצח/צילום מסך, צ

על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, שריפה אבו מעמר היא הקורבן ה-62 לאלימות הרצחנית בחברה הערבית מאז תחילת השנה. בין הנרצחים, 52 גברים ועשר נשים.

גם שר החינוך, יואב גלנט, התייחס אז לאירוע הטראגי, ובציוץ בטוויטר כתב: "כאבתי לשמוע על מותה של המורה שריפה אבו מועמר, שנרצחה אתמול בלילה ברמלה. מערכת החינוך תפעל לחנך טוב יותר את דור העתיד של מדינת ישראל, כדי לצמצם את הפשיעה בישראל בכלל ואת מקרי האלימות בתוך המשפחה בפרט. תנחומיי למשפחתה של שריפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully