וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזמן שהכינה הפתעות לתלמידיה": שריפה נורתה למוות בביתה

עודכן לאחרונה: 1.9.2020 / 16:21

המורה בת ה-30 מרמלה שנורתה למוות, ככל הנראה מכדור תועה, שימשה מחנכת ורכזת חברתית בבית הספר דרור בעיר. במוסד בו לימדה קיבלו בהלם את הבשורה שנהרגה שעות לפני פתיחת הלימודים, וספדו לה: "מורה מסורה לתלמידים ולצוות, מלאה בחיים, יצירתיות ויוזמה"

תיעוד מתוך תיק החקירה של משטרת ישראל

שריפה אבו מועמר, מורה ומחנכת בת 30, היא האישה שנורתה למוות אתמול (שני) בדירתה ברמלה, ככל הנראה מכדור תועה. היא שימשה כרכזת חברתית ומחנכת בתיכון החברתי דרור רמלה של רשת דרור בתי חינוך, ובמהלך הלילה, שעות לפני יומה הראשון של פתיחת שנת הלימודים, היא נהרגה כתוצאה מקרב יריות על רקע קטטה ברחוב בין חמולות.

בתום דיון שנערך היום בבית משפט השלום בראשל"צ בעניינם של שלושת החשודים שנעצרו הלילה בחשד למעורבותם באירוע הירי ממנו נהרגה אתמול אישה בשכונת גן חקל ברמלה. הוארך מעצרו של אחד החשודים (26) בעשרה ימים ומעצרם של שני החשודים (25,30) הנוספים בשישה ימים.

בבית הספר קיבלו בתדהמה את הבשורה על מותה. "ליבנו המום וכואב ממותה הטרגי של שריפה אבו מועמר, מחנכת כיתה יא', אשר נהרגה אתמול בלילה, שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים בעקבות אירוע ירי אל עבר ביתה. לא כך רצינו לפתוח שנה". היא השאירה אחריה בעל - מוחמד, ושלושה ילדים קטנים: עארף בן הארבע, ריאן בן השנתיים וליאן שנולדה רק לפני שישה חודשים.

"שריפה הייתה מחנכת אהובה ויקרה בשבע השנים האחרונות. רק אתמול הגיעה לבית הספר, קישטה והכינה אותו כל היום להגעת החניכים והחניכות. היא הייתה מורה מסורה לעבודתה, לתלמידים ולצוות, מלאה בחיים, יצירתיות ויוזמה. בשנת הלימודים שעברה היא סיימה מחזור יב' והשנה הייתה אמורה לפגוש חניכים חדשים בכיתה יא', התכוננה והתרגשה מכך", אמרו בצער במוסד בו לימדה.

שריפה אבו מעמר,בת 30, אמא לשלושה, מורה ומחנכת - קורבן הרצח ברמלה. -, אתר רשמי
"ליבנו המום וכואב". שריפה אבו מועמר/אתר רשמי, -

אבו מועמר פונתה על ידי צוות מד"א לבית החולים אסף הרופא כשמצבה אנוש, ושם קבעו הרופאים את מותה במהלך הלילה. שלושה חשודים, תושבי העיר בשנות ה-20 וה-30, נעצרו הלילה בחשד למעורבות במקרה בו לפי חקירה ראשונית בת ה-30 נורתה עת שנחכה בביתה שבשכונת גן חקל א' בעיר. עוד עולה מהחקירה כי ככל הנראה במהלך חילופי הירי במקום כדור ניתז לאחד הבתים באזור, ופגע בה.

"שריפה ריכזה את החינוך החברתי והמעורבות החברתית בבית הספר, יזמה מסע אימהות לרגל יום האם, מפגשי חיים משותפים עם בתי ספר יהודיים, מעורבות חברתית של תלמידים בעיר ועוד", הוסיפו בבית הספר. מתנועת דרור מסרו כי במוסד נערכו הבוקר לטיפול במצב החדש. תלמידים נפגשים הבוקר עם צוות המורים ומשוחחים יחד. הצוות והתלמידים מקבלים את הליווי המקצועי מהשירות הפסיכולוגי ומגורמים נוספים במשרד החינוך וברשת.

על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, שריפה אבו מעמר היא הקורבן ה-62 לאלימות הרצחנית בחברה הערבית מאז תחילת השנה. בין הנרצחים, 52 גברים ועשר נשים.

עוד בוואלה!

בת 30 נורתה למוות בבית ברמלה, חשד שנפגעה בחילופי אש בין חמולות

לכתבה המלאה
כיתתה של הנרצחת מרמלה שריפה אבו מועמר, מורה, 1 ספטמבר 2020. צ, צילום מסך
נורתה בהכנות לתחילת השנה. כיתתה של שריפה אבו מועמר בפתיחת שנת הלימודים/צילום מסך, צ

בשנים 2017-2019 נרצחו בישראל 67 נשים, יותר ממחציתן (54%) ערביות, יותר מפי 2 וחצי משיעור הערבים באוכלוסייה בישראל (כ-21%). זאת, על פי נתוני משטרת ישראל שפורסמו בשנתון הסטטיסטי של המשטרה לשנת 2019. הם הוגשו בחודש יולי בכנסת לדיון הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בראשות ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת, על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, במסמך בנושא "רצח וניסיונות לרצח של נשים, בדגש על רקע של אלימות במשפחה".

"לצערנו בדו"ח שהונח לפנינו עדין חסר פילוח הכרחי כדי ללמוד על היקף התופעה שאנו נדרשים לדון בה", אמרה לוואלה !NEWS בעקבות פרסום הדו"ח, חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין, עובדת סוציאלית בהכשרתה שעשרות שנים עבדה עם הקהילה וניהלה מתנ"ס.

זירת האירוע ברמלה שבו נורתה למוות אישה בת 30. 31 באוגוסט 2020. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת אירוע הירי, הלילה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

גם שר החינוך, יואב גלנט, המלווה את יום פתיחת שנת הלימודים, התייחס לאירוע הטראגי, ובציוץ בטוויטר כתב: "כאבתי לשמוע על מותה של המורה שריפה אבו מועמר, שנרצחה אתמול בלילה ברמלה. מערכת החינוך תפעל לחנך טוב יותר את דור העתיד של מדינת ישראל, כדי לצמצם את הפשיעה בישראל בכלל ואת מקרי האלימות בתוך המשפחה בפרט. תנחומיי למשפחתה של שריפה".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) תקפה את המשטרה על אוזלת היד במיגור הפשיעה בעיר. "שריפה נרצחה בזמן שהכינה אתמול הפתעות ובלונים לתלמידיה לקראת שנת הלימודים החדשה. ברמלה, עיר בה יש תחנת משטרה, קרב יריות פרוע בין עבריינים מוביל לרצח אישה צעירה בביתה, והמשטרה נתנה לזה לקרות", אמרה.

"תלמידיה של שריפה וילדיה ילמדו את השיעור המצער הראשון בשנת הלימודים - שאין ביטחון לאזרחים הערבים גם בביתם. הם יתחילו את שנת הלימודים בלי האם והמחנכת האהובה. בזירה בה יריות ונשק משתוללים ומשטרה מסיטה עיניה ומתעלמת - גם מי שלא קשור לפשיעה, גם נשים, גם מורות, נרצחות", הוסיפה תומא-סלימאן.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) כתב: "שריפה אבו מועמר, אם לשלושה ומורה בבית ספר ברמלה, נהרגה אתמול מכדור תועה. לפני שנהרגה, הספיקה לקשט ולהכין את הכיתה לשנת הלימודים. חייה נגדעו ברגע על ידי פושע נתעב. הפשיעה בחברה הערבית היא קודם כל תוצאה של הזנחה ארוכת שנים הן בתשתיות והן באכיפה. דם חפים מפשע נשפך ברחובות, והממשלה אדישה".

מעמותת יוזמות אברהם נמסר: "הנשים הערביות סובלות פעמיים. גם מאלימות במשפחה, וגם מהפשיעה המשתוללת ברחובות, נשים בחברה הערבית הן האוכלוסייה הכי פגיעה לאלימות, והרצח הנורא של שריפה אבו עמר אתמול ברמלה הוא דוגמא לכך. כשזה המצב, אין פלא ש-70.4% מהנשים הערביות מודאגות או מודאגות מאוד מאלימות כלפי נשים, על פי ממצאי מדד הביטחון האישי שפרסמנו לאחרונה. מיגור האלימות בחברה הערבית חייב לתת גם מענה ייעודי ומקיף לבעיית האלימות כלפי נשים ערביות".

קיר הזיכרון שהקימה המורה שריפה אבו מעמר בביה"ס ב2018. -, אתר רשמי
קיר זיכרון שהקימה המורה שריפה אבו מועמר בבית הספר, 2018/אתר רשמי, -

"תאמינו לי שלא ישנתי בלילה מהמקרה המזעזע הזה והרצח הנורא של שריפה אבו מעמר", אמר לוואלה! NEWS עו"ד רדא ג'אבר, מנהל מרכז אמאן. "אם רצח כזה הפך להיות ידיעה רגילה בעיתון, אז אולי זה סימן שהאלימות והפשיעה הפכו לשגרה במהלך החיים הרגיל בחברה הערבית, ועניין רגיל בהתייחסות המדינה ורשויותיה לעניין".

הוא הוסיף: "אני הייתי מצפה שמשרד החינוך וכל העוסקים בחינוך יעמדו על הרגליים האחוריות ביום כזה ולא יתנהלו בצורה רגילה כאילו אירוע כזה לא קרה. מקרה כזה צריך לטלטל את מערכת החינוך, במיוחד כשהוא קורה ביום מיוחד כזה של ערב פתיחת שנת הלימודים. זה אמנם לא קשור לעבודתה, אבל נרצחה מורה שהקדישה את חייה לחינוך, חפה מכל פשע".

  • עוד באותו נושא:
  • רמלה
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully