וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ביתר עילית פתחה את הלימודים למרות ההנחיות: "כאוס לא נורמלי"

מוסדות הלימוד בעיר החלו לפעול למרות החלטת קבינט הקורונה שלא לחזור לשגרת הלימודים בערים המוגדרות אדומות. ראש העיר דרש הבהרות לאחר שלדבריו שונה סיווגה במהירות ללא עדכון. דוברות העירייה: אין לימודים בהתאם להנחיות. "זה מצב משוגע", מחו ההורים

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: יותם רונן, שי מכלוף, רוני כנפו, יואב איתיאל ולע"מ

עיריית ביתר עילית פתחה הבוקר (שלישי) את מוסדות החינוך שבתחומה, זאת למרות הנחיית הקבינט שלא לקיים את הלימודים בישובים המוגדרים אדומים בשל ריבוי התחלואה בקורונה. בדיווח לחמ"ל משרד החינוך שהוקם לרגל 1 בספטמבר, טען ראש העיר מאיר רובינשטיין כי עד לפני יומיים נחשבה עירו כירוקה, וכי לא ברור לו כיצד הפכה לאדומה במהירות. כמה שעות לאחר מכן, קיבלו ההורים הנחייה לאסוף את ילדיהם.

הורים רבים דיווחו על בלבול רב שנוצר בעקבות הצעד שנקטה העירייה. "הודיעו לנו כעת לבוא לקחת חזרה את הילדים - ככל הנראה בגלל הפרסומים בעניין - והחזירו את הגלגל לאחור", סיפרה שושי, אם לילדים ביישוב. "זה כאוס לא הגיוני. שמונה שעות לפני קיבלו החלטה שאין לימודים, הודיעו לנו שהלימודים כרגיל וכעת הלימודים שוב מבוטלים. הורים נמצאים באמצע יום עבודה. מחר גם לא נוכל לשלוח את הילדים וזה משוגע עוד יותר. מה קורה פה?".

החלת הסגר בעקבות תחלואת הקורונה בעיר 8 ביולי 2020 (ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
העירייה פתחה למרות ההנחייה. ביתר עילית/ראובן קסטרו

תחילה, ראש העיר סירב להגיב לדיווחים על פתיחת הלימודים בעירו. זמן קצר לאחר מכן פרסמה דוברות העירייה הודעה לפיה אין לימודים בעיר לפי הנחיות גורמי הבריאות, וכי היא דורשת הבהרות בנוגע לסיווגה כאדומה, למרות שהנתונים אינם מעידים על כך לטענתה.

לפארסה בביתר עילית קדם דיון ארוך בקבינט הקורונה אתמול, שבסיומו החליטו השרים לקבל את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה ביום חמישי יתקיים דיון רחב בנושא הטלת סגר ביישובים המוגדרים כמוקדי תחלואה גבוהים.

הסוגייה הובילה למחלוקת בין משרדי החינוך והבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הדגיש בשיחת הקבינט כי לפי עמדת משרדו אין לפתוח את הלימודים במוקדי התחלואה. לדבריו, "מדובר בנושא שעבר בקבינט ולא כלל החלטות ספציפיות לגבי תחום זה או אחר, ולכן אנחנו מבקשים עם הקבינט לדון בפתיחת הלימודים בחישובים 'אדומים'".

שר החינוך, יואב גלנט במהלך מסע"ת בנושא פתיחת שנת הלימודים בבניין משרד החינוך בתל אביב 6 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
טען שהמתווה לקח בחשבון את התחלואה החמורה. שר החינוך גלנט/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

הבוקר נימק אדלשטיין את ההחלטה בקבינט בצורך לאפשר להורים לשוב לעבודתם. "צריך לחיות בצל הקורונה, לעשות הכל לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורונה עדיין כאן", אמר השר בעת ביקורו בבית ספר באפרת. "לא מקובלות עלי הגישות של 'אין קורונה' או של 'לסגור הכול'. אבל אפשר להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות".

באשר לסיווג היישובים האדומים אמר כי "קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת ישובים מעודכנת. אם היינו מקבלים לפני כמה ימים את ההחלטה היו נכנסים ישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת. ההחלטה נועדה לבריאות הציבור, לא ענישה. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך נאומו בבית ספר באפרת ברקע פתיחת שנת הלימודים 1 בפסטמבר 2020. ---, אתר רשמי
"לא מדובר בעונש". אלדשטיין, היום/אתר רשמי, ---

בדיון אמש, פרופ' גמזו הזהיר כי "ילדים מדביקים בקורונה עם פחות סימפטומים. הדבר הזה קורה בבתי ספר של ערים 'אדומות'. נחלמים בערים 'אדומות' מלחמת חורמה ואנחנו חושבים שזה יביא עוד נטל עלינו".

מנגד, גלנט אמר כי "המתווה שקוראים לו 'לומדים בביטחון' לקח בחשבון החמרה בתחלואה ונועד לאפשר לימודים כל עוד אין סגר כללי. לקחנו בחשבון שתהיה תחלואה והשקענו המון כסף כדי לאפשר את זה ולא כדי להיבהל". לדבריו, הוא "לא מבין למה הגענו לסיטואציה הזאת. לא שאלתם אותי על מספרים, אתם הולכים בלי סיבה לשים את הילדים בבית ואחרי דקה הם יהיו ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully