וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך בחירת יועמ"ש הכנסת יוצא לדרך, ועדת האיתור תתכנס בחמישי

13.9.2020 / 15:18

הקמת הוועדה, בראשותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, הושלמה רק לאחרונה, אף שחלפו כבר ארבעה חודשים מהמועד הנקוב בחוק להשלמת המינוי. מועמד לא יוכל לקבל את המלצת הוועדה אם לא תמכו בו לפחות ארבעה חברים מתוכה

בווידאו: חיות ומנדלבליט בוועידת המשפט/צילום: משרד המשפטים

ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי של הכנסת צפויה להתכנס לראשונה ביום חמישי הקרוב כדי להכריע את מועדי הבחירה לתפקיד - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. לאחרונה, הושלם הליך הקמת ועדת האיתור, וחברים בה, על פי חוק, שבעה חברים. הם ימליצו ליו"ר הכנסת יריב לוין על שניים עד ארבעה מועמדים, שמתוכם לוין ימנה את היועמ"ש הבא לכנסת. מועמד לא יוכל לקבל את המלצת הוועדה אם לא תמכו בו לפחות ארבעה חברים מתוכה.

החוק קובע כי יו"ר הכנסת ממנה את יועמ"ש הכנסת, באישור ועדת הכנסת, מבין המועמדים שעליהם המליצה ועדה ציבורית. בראש ועדת האיתור יעמוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אשר גרוניס. שישה חברי הוועדה הנוספים הם: יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן); יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה); יו"ר הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת ח"כ עפר שלח (יש עתיד); נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ; נציגו של ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד מימון טולדנו; וכן נציג דיקני הפקולטות למשפטים, פרופ' מוחמד ותד.

יועמ"ש הנכסת, איל ינון במהלך כינוס הוועדה המסדרת בכנסת 25 במרץ 2020. דוברות הכנסת,עדינה ולמן, רויטרס
היועמ"ש היוצא איל ינון בוועדת הכנסת, מרץ האחרון/רויטרס, דוברות הכנסת,עדינה ולמן

החוק קובע כי מינוי יועץ משפטי לכנסת ייעשה בתוך 45 ימים מהיום שבו נתפנה מקומו של היועמ"ש הקודם - מועד שחלף לפני ארבעה חודשים. מיד לאחר שהיועמ"ש הקודם, עו"ד איל ינון, סיים את תפקידו, החליט יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי עו"ד שגית אפיק, היועצת המשפטית של ועדת הכספים, תכהן כממלאת מקום.

אפיק מכהנת עד היום בתפקיד והיא נחשבת למועמדת בולטת. גם עו"ד גור בליי, היועמ"ש של ועדת החוקה בכנסת, נחשב למועמד מוביל, ונוסף אליהם גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי. לתפקיד יהיו מועמדים נוספים גם מהמגזר הפרטי, ואחת מהן, שזוכה לגיבוי של השר יעקב ליצמן - היא עו"ד מיכל רוזנבוים, ששמה עלה גם כמועמדת לתפקיד מבקר המדינה בסבב הבחירה האחרון.

עוד בוואלה!

המרוץ לתפקיד יועמ"ש הכנסת נפתח, ויש מי ששוקל לשנות את הכללים

לכתבה המלאה
עו"ד שגית אפיק, מיכל רוזנבוים 
וחבר הכנסת, משה גפני. דוברות הכנסת, אתר רשמי
נחשבת למועמדת מובילה לתפקיד. עו"ד אפיק וגפני/אתר רשמי, דוברות הכנסת

עד כה, התעכב הליך בחירת היועמ"ש לכנסת בשל שאיפתו של יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד לשנות את הרכב ועדת האיתור לתפקיד, ולהעביר את השליטה במינוי לכנסת. המהלך נבלם עם הקמת ממשלת האחדות עם כחול לבן, שהייתה מתנגדת לכל מהלך כזה. הרכב הוועדה הנוכחי יקשה מאד על לוין למנות יועץ משפטי שמרן, ולמרות זאת, הליך הבחירה ייצא לדרך כבר בסוף השבוע הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully