וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש איל ינון נפרד מהכנסת: "צעדתי במשעולים חוקתיים שטרם דרכנו בהם"

2.4.2020 / 10:31

במכתב שכתב היועמ"ש אחרי עשר שנים בתפקיד, אמר ינון כי "משרת היועץ המשפטי לכנסת איננה משרת אמון של יושבי ראש הכנסת, ואף לא ראוי שתהיה". גנץ: "מול כנסת מפולגת ידעת לתת תמיד מענה הוגן ומאחד"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, נפרד אתמול (רביעי) מתפקידו בכנסת, לאחר עשר שנים בתפקיד היועמ"ש ו-13 שנה של עבודה במשכן. את ינון תחליף עורכת הדין שגית אפיק, שתכהן כממלאת מקום היועץ המשפטי.

במכתב שכתב לחברי הכנסת אמר ינון כי "יושבי ראש הכנסת עמם עבדתי כיבדו את עצמאות הייעוץ המשפטי לכנסת ואף כי משרת היועץ המשפטי לכנסת איננה 'משרת אמון' של יושבי ראש הכנסת, ואף לא ראוי שתהיה, האמון הרב ששרר ביני לבינם איפשר לי למלא את התפקיד בזמנים מתוחים ורגישים וגם בעתות של מחלוקת".

ינון התייחס לשנה האחרונה בתפקידו, שכללה שלוש מערכות בחירות, וכתב: "השנה האחרונה היתה שנה של משבר פוליטי וחוקתי כמוהו לא ידענו. במהלך השנה נדרשתי להתמודד עם שלל סוגיות תקדימיות ולצעוד במשעולים חוקתיים שטרם דרכנו בהם. השתדלתי לעשות זאת עקב בצד אגודל, בזהירות ובמתינות. למרות זאת היה לכך מחיר. הצורך להכריע בסוגיות רגישות מאד וטעונות הביא לראשונה לניסיון להטיל ספק בניטרליות שכה הקפדתי עליה ושהיא בעיני אבן יסוד בעבודת הייעוץ המשפטי לכנסת. אין לי אלא להצטער על כך ולקוות כי ניסיונות שכאלה לא יהיו עוד מנת חלקם של היועצים המשפטיים בכנסת".

יועמ"ש הנכסת, איל ינון במהלך כינוס הוועדה המסדרת בכנסת 25 במרץ 2020. דוברות הכנסת,עדינה ולמן, רויטרס
"שנה של משבר פוליטי". ינון בכנסת/רויטרס, דוברות הכנסת,עדינה ולמן

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר לינון כי "מול כנסת שהלכה והתפלגה - ידעת לתת תמיד מענה הוגן ומאחד. מול יוזמות בעייתיות, ידעת לתת פתרונות. להגיד מה כן אפשר לעשות במסגרת החוק. וכשהיה צריך להניף את הדגל ולומר עד כאן, לשם לא הולכים, עשית זאת בלי פשרות. מול לחצים מימין ומשמאל, הסתכלת תמיד ישר".

גנץ הוסיף כי "בימים אלו כשאנו עמלים על הקמת ממשלה, אני מסתכל על כל היוזמות האנטי דמוקרטיות שבלמת, על השיסוי והקיטוב, וההכפשות שספגת גם באופן אישי ומבקש גם להתנצל בשם כל חברי הבית - שלעיתים חצו את הגבול. ישראל צריכה ממשלה וקואליציה מתפקדת, שרואה בכנסת כמקום שבו מפקחים עליה, מבקרים אותה, ולעיתים גם מעכבים את יוזמותיה. אני וחבריי מתכוונים לעמוד על כך, שזה יהיה המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully