וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: פסקי הדין של בג"ץ קורעים את החברה הישראלית

3.9.2020 / 9:38

ח"כ לוין מתח ביקורת על התנהלות השופטים, וטען כי החלטותיהם מתקבלות על בסיס השקפות עולם וזהות העותרים. "בג"ץ רומס ברגל גסה את הכנסת בשורה ארוכה של פסיקות, זה מצב בלתי נסבל", אמר בריאיון לכתבת וואלה! NEWS טל שלו בוועידת המשפט

בווידאו: יו"ר הכנסת בוועידת המשפט/צילום: משרד המשפטים, עריכה: ניר חן

יו"ר הכנסת יריב לוין מתח ביקורת חריפה הבוקר (חמישי) נגד בג"ץ ושופטי העליון, וטען כי יש לבצע שינויים בהתנהלותו. בריאיון לכתבת וואלה! NEWS טל שלו בוועידת המשפט התשיעית של לשכת עורכי הדין, טען כי החלטות בית המשפט מושפעות מהשקפות עולם, וכי השופטים נוטלים לעצמם את החירות להתערב בעבודת הכנסת.

"הביקורת של בג"ץ, בעיניי, צריכה להיות עניינית וגם לנסח אותה בלשון הוגנת", אמר יו"ר הכנסת בריאיון בהתייחסו להחלטה על הריסת הבתים במצפה כרמים לפני כשבוע. "מה שבאמת חמור אלו פסקי הדין שקורעים את החברה הישראלית לגזרים. אלה החלטות שאף אדם בר דעת לא יכול לקבל אותן, הן תולדה של השקפת עולם".

יו"ר הכנסת יריב לוין בוועידת המשפט התשיעית, 3 בספטמבר 2020. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"בג"ץ רומס את הכנסת". לוין בוועידת המשפט, היום/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

לוין, שנוקט לרוב קו תקיף נגד מערכת המשפט, מתח ביקורת גם על האופן שבו בג"ץ מתערב בהחלטות הרשות המחוקקת, הכנסת. הוא התייחס להחלטה בה הורה בג"ץ ליו"ר הכנסת הקודם, שר הבריאות יולי אדלשטיין, לכנס את המליאה לצורך מינוי יו"ר קבוע, וטען כי בפסיקות מעין אלו "בג"ץ רומס ברגל גסה את הכנסת".

לדברי לוין, "בג"ץ מתערב בפסיקותיו בדברים שהם בסמכותה הבלעדית של הכנסת כמו חקיקה וחסינות. הרשות השופטת לוקחת לעצמה חירות להתערב. זה אנטי דמוקרטי". הוא אף מתח ביקורת על אופן בחירת השופטים: "השיטה מעוותת וזה חמור במיוחד. האופן שבו חבר מביא חבר בחדרי חדרים פסול".

עוד בוואלה!

בג"ץ דחה פה אחד את העתירות נגד הרכבת הממשלה בידי נתניהו וההסכם הקואליציוני

לכתבה המלאה
דיון בבג"ץ בנושא ההסכם הקואליציוני 4 במאי 2020. רויטרס
"השופטים נוטלים את החירות להתערב בהחלטות". דיון בבג"ץ/רויטרס

בהמשך דבריו התייחס לוין גם לאופן מינוי היועץ המשפטי של הכנסת. הוא טען כי השיטה פסולה - "אך אני פועל לפי החוק". לדבריו, "אני לא כמו בית המשפט העליון שחושב שהוא מעל החוק, אבל המצב שמתוך שבעה חברי ועדת האיתור יש רק שלושה ח"כים - הוא מצב בלתי תקין. אני לא קובע מי יהיה היועץ המשפטי של האוניברסיטה העברית, אבל נציגי האוניברסיטאות קובעים לכנסת. לסיעת הליכוד, הסיעה הגדולה בכנסת, אין אפילו נציג אחד בוועדת האיתור".

"אני חושב שיועמ"ש הכנסת צריך להיות אדם שסבור שמעמדו שווה למעמד היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף. "הייתי רוצה לראות בתפקיד מישהו שסבור שהגנה על הכנסת היא דבר שהוא מוכן להילחם עליו ולהסתכן בכך שלא תמיד בית המשפט יאהב את העמדות שהוא מציג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully