וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בבלפור: "נמנע מנתניהו להזריק את הרעל שלו לעורקי המדינה"

עודכן לאחרונה: 11.9.2020 / 21:47

המוחים צעדו ממקום מושבה של הכנסת הראשונה למעונו של ראש הממשלה ברחוב בלפור, שם קיימו קבלת שבת כמדי שבוע. ראש השב"כ לשעבר מתח ביקורת חריפה נגד נתניהו: "בחרת באגו שלך במקום בטובתם של אזרחי ישראל". בין המשתתפים גם ראש המוסד לשעבר פרדו והרמטכ"ל לשעבר חלוץ

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים בקיסריה ובבלפור/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, משטרת ישראל וסאטוויו, עריכה: שאול אדם

אלפי מפגינים מחו היום (שישי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. המפגינים צעדו ממקום מושבה של הכנסת הראשונה ברחוב המלך ג'ורג' בבירה למעונו של נתניהו, שם הם ערכו קבלת שבת. זאת, במסגרת המחאה הנערכת מזה כמה חודשים נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה.

יו"ר השב"כ לשעבר כרמי גילון השתתף בהפגנה ונשא נאום תקיף נגד נתניהו. "כחומה בצורה אנו מתייצבים מולך ונמנע ממך להמשיך ולהזריק את הרעל שלך לעורקים והורידים של מדינת ישראל", אמר. "אנחנו ניצבים כאן כדי להגן על תכלית קיומנו בארץ הזו. כולנו מכונסים כאן כדי לומר לנאשם נתניהו אנחנו נלחם בך. נאשם, בחרת באגו שלך במקום בטובתם של אזרחי ישראל. אותנו זה לא יעבור".

"אני לא נמצא כאן מסיבות סנטימנטליות. תפקידי כאן להזכיר לכולנו שהיה כאן דור שלחם למען הקמת המדינה, כונן בה משטר דמוקרטי, הקים מערכת משפט מפוארת והניח יסודות למחקר מדעי, רפואה,
כלכלה, חקלאות, רווחה,תרבות, אמנות, חינוך וערכים רוחניים", אמר גילון. "היסודות עליהם נבנתה מדינת ישראל מנופצים בזה אחר זה על ידי רשע אחד העושה זאת למען שרידותו האישית בעומדי בפני משפט כאדם שבצע כסף וגאוותנות הם משנתו".

צעדת "מגש הכסף" למעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 11 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה נגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי מארגני האירוע, "את הצעדה הובילו ישראלים טובים שבנו את הארץ וחרדים לשלומה". בין היתר, השתתפו בצעדה גילון, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אלוף במיל' עמירם לוין, פרופ' רות ארנון, סא"ל במיל' ואחיד אלהוזייל, תא"ל במיל' אמיר השכל, תא"ל במיל' אסף אגמון, הסופרת דורית רביניאן, הזמרת אחינעם ניני, ואישים נוספים.

"כשימי חשבון הנפש מתקרבים אני מוצא את עצמי עומד מול המראה בפנים חשופות ורואה פנים של אשם", אמר תא"ל במיל' אגמון. "אז מכיוון שהבנתי שאני אשם, צעדתי היום, בשמי ובשם חברי, כולל אלו שנפלו בדרך להגנת ושמירת המדינה היחידה שיש לעם שלי, צעדת מחאה, שבה אני מכריז שלעולם לא אמשיך להיות אשם".

"אצעק, אמחה, אפגין", הוסיף תא"ל במיל' אגמון. "לא אתייאש ולא אשמע לכל המצקצקים בלשונם, ואני נשבע כאן שלעולם לא אוותר עד שאצליח לכפר על כל מחדלי. אני זועק אליכם, אתם המתלבטים האם להמשיך לשתוק או לעשות מעשה, עשו את חשבון הנפש שלכם. הצטרפו אלי עכשיו בטרם יהיה מאוחר מדי".

עוד בוואלה!

מקיסריה לבלפור בקביים: המסע של חגי להשבת הערכים לממשלה

לכתבה המלאה
צעדת "מגש הכסף" למעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 11 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא ניתן יד לניסיון ההשתקה". הצעידה למעון רה"מ ברחוב בלפור, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעדה יצאה לפועל, לאחר שאתמול החליטו בקבינט הקורונה כי בשבוע הבא יחל סגר מלא ברחבי הארץ, בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. עם זאת, לא הוחלט שלא לאפשר קיום הפגנות בעקבות זאת.

בתנועת המחאה "קריים מיניסטר" מסרו תגובה לאפשרות שהממשלה לאסור הפגנות במהלך הסגר בניגוד לסגר הקודם כי "פחד וטירוף בבלפור. לא ניתן יד להשתקה. נפגין בכל מצב עד שתלך. הזכות להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אין שום עדויות על הדבקה בהפגנות שמתקיימות באוויר פתוח ובהתאם להנחיות".

צעדת "מגש הכסף" למעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 11 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אצעק, אמחה, אפגין". ההפגנה מול מעון רה"מ ברחוב בלפור, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ב"קריים מיניסטר" הוסיפו כי "לא ניתן יד לניסיון ההשתקה השקוף של הנאשם, המעיד על הפחד וטירוף המערכות בבלפור. אנו דורשים מהמשטרה להסיר את מחסומיי הלחץ המסוכנים, ולאפשר שמירת מרחקים נאותים. ההמונים ימשיכו לנהור, גם בסגר, עד שראש הממשלה המושחת והכושל שידעה המדינה יתפנה מבלפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully