וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיסריה לבלפור בקביים: המסע של חגי להשבת הערכים לממשלה

21.7.2020 / 9:21

תושב מושב הבונים יצא לצעדה מבית משפחת נתניהו למעון ראש הממשלה, בעקבות "אובדן האחריות והדוגמה האישית" בשלטון. המניע למחאתו הוא ניתוק יחסים עם חבר קרוב בשל ויכוח פוליטי. כעת הוא רוצה לתקן את המצב בשביל כולם: "השסע קורע אותנו, צריך להחזיר את האחדות"

בווידאו: מסע המחאה של חגי קמחי להשבת הערכים/מערכת וואלה! NEWS

(בווידיאו: המסע של חגי קמחי מקיסריה לירושלים)

חגי קמחי, תושב מושב הבונים, החל שלשום (ראשון) במסע שלטענתו נועד "להשבת הערכים" לסדר היום הציבורי. המסלול, המכונה "דרך עם ערך", החל בכתובת בית משפחת נתניהו בקיסריה ויימשך עד רחוב בלפור בירושלים, כתובת מעונו הרשמי של ראש ממשלת ישראל. היום, הוא צועד בין אבן יהודה לאזור נחלים, שם יעשה את הלילה.

"זה מסע שנועד לסמן לממשלה, את הערכים שאבדו לה מזמן", אומר קמחי על היוזמה המקורית, שבה כל יום במסע מוקדש לערך אחר. היום הראשון, למשל, היה בסימן דוגמה אישית. "בתקופת משבר זו, שבה הציבור מבולבל ונדרש לשנות את אורחות חייו, דוגמה אישית היא ערך חשוב מאין כמוהו. הם דורשים מאיתנו לעטות מסיכות במרחב הציבורי, ואוכפים את החוק ביד קשה, בעוד שהם עצמם נראים שוב ושוב בהתכנסויות ללא מסיכה", הוא מסביר לכל מי שרק רוצה לשמוע.

עוד הוא ממשיך ואומר כי "הם סוגרים את המשק וגורמים לאבטלה בממדים שמזמן לא היו כמותם, כשהם עצמם אינם מקצצים משכרם, וראש הממשלה עוד הגדיל לעשות כשביטל עבור עצמו את המס אותו חייב כל אזרח. הם דורשים מאיתנו ריחוק קורע לבבות ממשפחותינו בחגים, כשהם עצמם נפגשים עמם לחגוג יחד".

"אז אנחנו כאן כדי להזכיר לכם - אתם המנהיגים. אליכם עינינו נשואות. מה שאתם לא דורשים מעצמכם, לא תוכלו לדרוש מאיתנו", מוסיף קמחי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל יום אנחנו חושפים עוד ערך שחסר בציבוריות". קמחי בדרך לבלפור, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמחי, בן ה-46, נשוי ואב לשלושה ילדים, הוא ביומיום מפיק הדמיות ופעיל חברתי. הוא מספר כי היוזמה הזו עלתה אחרי ניסיון אישי: "שיחות עם חבר קרוב שבדעה פוליטית שונה משלי הביאו בסופו של דבר לניתוק יחסים מוחלט לפני כשלושה שבועות. השיח הגיע למבוי סתום כי 'סט הערכים' לא היה תואם. זה ירד לשפה נמוכה והתבטאויות לא ראויות".

לטענתו, אז הבין כי הוא לא לבד, ואצל לא מעט אנשים, אפילו במסגרות משפחה, מערכות יחסים קרובות מסתיימות בשל דעה פוליטית מגוונות והעכרת האווירה. לדבריו, הדבר חוצה מגזרים. זה לא רק בפייסבוק ובמרחב הציבורי, אלא גם בתוך משפחות - והכול בגלל דעה פוליטית. "יש אובדן ערכים בממשלה שלנו ומשם זה מתחיל", הוא אומר. "כתוצאה מכך יש אובדן דוגמה אישית, אובדן אחריות, אובדן אחדות וכל יום אנחנו חושפים עוד ערך שחסר בציבוריות".

קמחי מביע דאגה מהפילוג שנוצר בעם בעקבות המצב. לדבריו, "זה מחלחל ומגדיל את שסע וקורע אותנו לגזרים. חייבים להחזיר את הערכים לראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל. ממשלה זו לא המטרה, הממשלה היא כלי להנהיג את הציבור ולהוביל אותו ולספק לו את הצרכים שלו והדמוקרטיה היא כלי לאפשר לקבוצות שונות ממגזרים שונים להביע את דעתם".

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו נגד הממשלה: עצורים ועימותים עם שוטרים בתל אביב ובירושלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ערכים לא דורשים תקציבים". חגי קמחי במהלך צעדת המחאה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ערכים לא דורשים תקציבים", מבקש קמחי לציין. "צריך באופן דחוף להחזיר את סט הערכים לראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל".

קמחי צפוי ביום שישי להפגין מול מעון ראש הממשלה, אחרי שישלים כ-130 קילומטר מנקודת היציאה. "מקווה שיעמוד לי הכוח", הוא אומר על הדרך הארוכה, אותה הוא עושה כשהוא נעזר בקביים, בשל נכות ממנה הוא סובל. "זו תופת אבל הרציונאל לא משחרר אותי".

כמה אנשים מלווים אותו, חלקם לסירוגין. אחד המלווים היה גבר בן 83. "זו לא מחאה נגד הממשלה וזו לא מחאה כלל", טוען קמחי. "'אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?' כולם צריכים לחזור ולהתחבר לערכים. חסר מרכיב עיקרי בתבשיל הזה של ציבוריות. יש ברחוב הישראלי הרבה מאבקים ומחאות, ולטעמי ערכים דרושים בראש סדר העדיפויות של כולם. איך אפשר לדרוש מהממשלה כשאתה עצמך לא נותן דוגמה אישית?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully