וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה קבעה: הבריכות וחופי הים לא ייסגרו בסופי השבוע

20.7.2020 / 16:08

הוועדה הצביעה בעד צמצום המגבלות, לאחר שהממשלה חזרה בה מחלק מההנחיות החדשות שהוטלו על סופי השבוע. בהמשך היא צפויה להצביע גם על פתיחת המסעדות בחללים פתוחים. יו"ר הקואליציה: לא נאפשר את פתיחת חדרי הכושר, זוהו נתוני הדבקה חריגים

בווידאו: הצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת הבריכות וחופי הים בסופי שבוע/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: ח"כ זוהר בוועדת הקורונה: "בריכות וחופים יישארו פתוחים", היום)

ועדת הקורונה אישרה היום (שני) לפתוח את חופי הים ואת בריכות השחייה במהלך סוף השבוע. זאת, במסגרת דיון על המגבלות שהוטלו להתמודדות עם מגיפת הקורונה ועל הצו לקיום תוקפן של התקנות לשעת חירום שקבעה הממשלה במהלך המשבר. בהמשך, תצביע הוועדה גם על פתיחתן של המסעדות.

ההצבעה התקיימה לאחר שהממשלה חזרה בה מחלק מההגבלות שהוטלו בעקבות הסתייגות הוועדה. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בפתיחת דבריו בוועדה כי בעקבות הדיון שנערך בה אתמול, הממשלה מתכוונת להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים כרגע, ולאפשר להפעיל מסעדות בחללים פתוחים. בנוסף לכך, ח"כ זוהר טען שזוהו נתוני הדבקה מדאיגים בחדרי הכושר, ולכן הממשלה לא תאשר את פתיחתם.

כינוס ועדת הקורונה 20 ביולי 2020. עדינה וולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הממשלה חזרה בה בעקבות דרישות הוועדה. ועדת הקורונה, היום/אתר רשמי, עדינה וולמן, דוברות הכנסת

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר בוועדה כי חלה ירידה באחוז החולים המאומתים שנמצאו בבדיקות: 5.5% מהנבדקים שאובחנו אתמול, לעומת 7.7% שלשום. עם זאת, הוא הדגיש כי קשה להצביע על מגמה משמעותית כתוצאה משינוי בן יום אחד.

הממשלה טרם השיבה לכמה דרישות נוספות שהעלתה הוועדה. חברי הוועדה דורשים לאפשר למסעדות להכיל 35% תפוסה של סועדים בפנים המסעדה ובחדרי אוכל במפעלים, וכן להימנע מסגירה הרמטית של אטרקציות תיירותיות בסופי שבוע, בעיקר באילת.

עוד בוואלה!

העסקים החדשים נותרו מחוץ לתכנית הכלכלית: "השקענו הכול ולא קיבלנו אגורה"

לכתבה המלאה
חוף הצוק תל אביב 27 ביוני 2020. ראובן קסטרו
יישארו פתוחים. רוחצים בחוף הצוק בתל אביב/ראובן קסטרו

באשר לחדרי הכושר, הוועדה מבקשת לשנות את יחס הריחוק בין מתאמנים, לאחד על כל עשרה מטרים (במקום אחד לכל שבעה מטרים כפי שקיים כיום) ולשקול להשאיר אותם פתוחים, וכך גם במקרים של סטודיו. אולם, הממשלה הודיעה כי היא מתנגדת לכך.

נתונים חדשים שהציג אתמול משרד הבריאות בפני הוועדה חושפים את ממדי ההדבקות בחלק ממקומות הבילוי שהוחלט לסגור בניסיון להיאבק בהתפשטות הנגיף. בתוך שבוע, מ-10 ועד 16 ביולי, נדבקו רק עשרה בני אדם בבתי קפה ובמסעדות, 11 בברים, 19 במועדונים, 16 במסיבות שנערכו במקומות אחרים ו-33 במקומות בילוי אחרים שאינם ידועים.

כינוס ועדת הקורונה 20 ביולי 2020. עדינה וולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא בטוח שהמגבלות הן הפתרון הנכון". שאשא ביטון, היום/אתר רשמי, עדינה וולמן, דוברות הכנסת

על רקע הנתונים, יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה אתמול כי "לא בטוח שהמגבלות הן הפתרון הנכון והמלא לשעה שאנחנו נמצאים". הישיבה התקיימה ברקע ניסיונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את שאשא ביטון מתפקידה, לאור כוונתה לבטל את החלטות הממשלה.

(עדכון ראשון: 10:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully