וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד נתניהו והשחיתות השלטונית; 10 נעצרו במחאה בירושלים

עודכן לאחרונה: 16.8.2020 / 7:40

במוקדי ההפגנה המרכזיים, מול מעון רה"מ ברחוב בלפור ובית משפחת נתניהו בקיסריה, התאספו אלפי מפגינים, כשלפני כן הפגינו מאות בצמתים ומחלפים. 10 נעצרו בי-ם, בחשד שניסו לצאת בתהלוכה והפרו סדר. "פתאום נולד הסכם נורמליזציה, נתניהו יעשה הכל כדי לא לקבל כתב אישום"

בוווידאו: אלפים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור/צילום: אתר באזזנט

אלפי בני אדם הפגינו הלילה (ראשון) נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו, מול מעונו בירושלים. זהו השבוע השמיני ברציפות שבו מתקיימת המחאה. במקביל, נערכה מחאות דומה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, לשם הגיעו כאלף בני אדם. לפני שתי ההפגנות המרכזיות, הפגינו מאות בעשרות צמתים וגשרים ברחבי הארץ.

בירושלים, כוחות המשטרה עצרו עד תום ההפגנה עשרה מוחים. שלושה מהם בשלב מוקדם שלה, בחשד כי ניסו לצאת בתהלוכה בניגוד לחוק, ושבעה נוספים בסיום ההפגנה, בחשד להפרת סדר ציבורי והתנגדות לפינוי. בחדרה, עוכב לחקירה תושב העיר בן 20, בחשד שהשליך נפצים לעבר מפגינים בכיכר המשטרה בעיר. בקיסריה, הורחק מפגין ימין אחד, שהגיע עם מגפון וקרא קריאות בעד נתניהו ונגד המוחים.

"ההפגנה התנהלה בסך הכל בצורה מסודרת למרות שהיו כמה אירועים חריגים", אמר מפקד מרחב ציון במשטרה, עופר שומר. "אירוע אחד של קבוצות קטנות שיצאו לתהלוכות בלתי חוקיות שבלמנו אותן. האירוע השני היה בסוף ההפגנה, היו שתי קבוצות נפרדות שהשתמשנו נגדן בכוח סביר. אם יכולים להסתפק במעצרים בלבד כשכמות ההתנגדות יחסית נמוכה, זה מה שאנחנו עושים. ויש כמות גדולה של שוטרים שמשתמשים בכוח סביר".

פינוי מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים - 16 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי המפגינים בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים - 16 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
10 עצורים. פינוי מפגינה בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מארגון "הדגלים השחורים" נמסר כי "בזמן שראש הממשלה עסוק בלארגן לעצמו טיסות לבריכות באבו-דאבי, עם ישראל קורס מהכישלון בניהול המשבר הכלכלי-בריאותי. לא טיסות למפרץ - עבודות בישראל, זה מה שאנחנו דורשים". הם הוסיפו כי "נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים שעסוק מבוקר עד ערב בניהול משפטו ובהסתה - לא כשיר לנהל את מדינת ישראל. לא רוצים בחירות, רוצים ראש ממשלה מתפקד".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, תהה בנאום שנשא בהפגנה בקיסריה כיצד "פתאום נולד הסכם נורמליזציה". הוא קרא ל"ימין האידיאולוגי ולמתנחלים להצטרף אלינו. אלו שהלכו שולל אחרי השקרים שלו: בואו אחים שלנו. ביבי הוא שמאלן, ביבי קרעת לי את הבטן. לא שכחנו איך התחבקת עם ערפאת".

מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, מעון בלפור, ירושלים, 15 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינים מול מעון רה"מ בי-ם, אמש/ראובן קסטרו

שרגא הוסיף כי "אולי שכחתם שב-2012 הוא היה מוכן לשתי מדינות לשני עמים, אבל אי אפשר לשכוח שרק אתמול הוא הבטיח סיפוח ועכשיו אני אומר לכם אנשי הימין כי 'מחר בבוקר הוא יהיה מוכן להחזיר את הכותל המערבי רק כדי לא לקבל כתב אישום'".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "האלפים נוהרים גם השבוע ומבהירים למושחת מבלפור - גם שלום עולמי לא יעזור לך. מיליון מובטלים ועצמאיים שקרסו דורשים לגמור את החודש בכבוד וממשלה מתפקדת שבראשה אדם נקי".

בירושלים נרשמו השבוע משמעותית פחות מפגינים מבשבוע שעבר. בקהל, בין משפחות וצעירים, הגיעו גם קבוצה של רופאים. אחד מהם, ישי סקלי, אמר כי "באנו להראות שאנחנו לא חייזרים ולא אנרכיסטים וכל מי שעתיד המדינה חשוב לו להיות פה ברחוב, גם רופאים בכירים".

מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, מעון בלפור, ירושלים, 15 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינים מול מעון רה"מ בי-ם, אמש/ראובן קסטרו
מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, מעון בלפור, ירושלים, 15 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינים ברחוב בלפור בירושלים, אמש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, טענו מפגינים מירושלים שהעירייה חילקה קנסות למפגינים על הגשרים, עוד לפני צאת השבת. ארגון "הדגלים השחורים" מסר בעקבות זאת כי "הקנסות של עיריית ירושלים הם עוד עדות לנסיונות הממשל לדכא את המחאה. העובדה ששבוע אחר שבוע, למרות האלימות הקשה, הקנסות והמכת"זית - הישראלים מתעקשים להילחם על מדינת ישראל, מוכיחה שהעם רוצה הנהגה אחרת, נקיית כפיים".

הפגנה נגד השחיתות השלטונית מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. 15 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
ההפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, אמש/יואב איתיאל
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, מעון בלפור, ירושלים, 15 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הח"כים עאידה תומא סלימאן ועפר כסיף מהרשימה המשותפת במחאה נגד נתניהו בי-ם, אמש/ראובן קסטרו

גם ביום שישי הפגינו מאות בני אדם מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. במסגרת המחאה, קיימו המוחים בירושלים "קבלת שבת", הנערכת במקום מדי שישי זה כמה שבועות. הפגנה נוספת התקיימה גם מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.

בשבוע שעבר הפגינו מאות בני אדם בשני המוקדים, וקראו לנתניהו להתפטר מתפקידו. להפגנה זו הגיעו גם השחקנים אורנה בנאי ותומר שרון והזמרת אחינועם ניני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully