וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 פעילי מחאה נעצרו בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה מול מעון נתניהו

עודכן לאחרונה: 5.9.2020 / 12:58

שוטרים שהגיעו לכיכר פריז בירושלים זיהו את החשודים שהגיעו עם שתי משאיות למתחם ההפגנות כדי להרחיק את המחסומים. מובילי המחאה תמכו בפעילים: "לוחמות ולוחמים שפעלו למען בריאותם ובטיחותם של רבבות המפגינים". תשעה מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בעיר

בווידאו: הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: סאטווי, שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שאול אדם

13 פעילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נעצרו הלילה (שבת) בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה המוצבים ברחוב בלפור בירושלים. על פי החשד, הם הגיעו למקום עם שתי משאיות כדי לקחת את המחסומים הנמצאים במקום לקראת ההפגנות הערב. תשעה מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בעיר.

לפי פעילי המחאה, המטרה הייתה להזיז את המחסומים שיוצרים לחץ בהפגנות ומסכנים את המפגינים. הם טענו כי הגיעו עם שתי משאיות והתכננו להביא את המחסומים לחברת ההשכרה באור יהודה. לדבריהם, "מחסומי לחץ הם כלי נוסף של משטרת ירושלים בארסנל הכלים האלימים שמופנים כנגד המפגינים והמפגינות. כל שבוע בוחרת המשטרה לתחם את ההפגנה בצורה שלא מאפשרת שמירה על הנחיות הקורונה נוכח מספר המשתתפים הגבוה".

היערכות המשטרה למחאות בירושלים, 29 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרים סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים/דוברות משטרת ישראל

בתנועת "קריים מינסיטר", ממובילות המחאה, תקפו את המשטרה. "מזה מספר שבועות אנו פועלים בשיתוף פעולה עם קבוצות המחאה השונות על מנת להבין מדוע משטרת ישראל מתעקשת לכלוא את מפגיני בלפור במכלאה צפופה, באופן שנוגד את תקנות הקורונה. בימים האחרונים יצא המרצע מן השק. מסתבר שהנחיית המשטרה משתלבת היטב בקמפיין מתוזמר שמופץ על ידי בלפור ושופרות בלפור בתקשורת הממוסדת והרשתות החברתיות, קמפיין שנועד להסיט את הכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה מהנאשם מבלפור ולתלות אותו באופן שקרי במחאה. הנתונים היבשים מציגים תמונה אחרת. אין הדבקה במחאה", נמסר.

"אמש, יצאו שבעה פעילות ופעילים למחאה חשובה ביותר - להזיז את המחסומים ולהחזיר אותם לבעליהם החוקיים", המשיכו. "ניסיונה הנואל של משטרת ישראל לייחס להם עבירת גניבה היא מעשה שפל שלא יעמוד בשום בית משפט. מדובר בלוחמות ולוחמים שפעלו למען בריאותם ובטיחותם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים בבלפור ואנחנו נותנים להם גיבוי מלא ועומדים מאחוריהם".

עוד בוואלה

"כישלון מחפיר בניהול משבר בריאותי וכלכלי": נתניהו יתייצב לדיון מיוחד בכנסת

לכתבה המלאה

מהמשטרה נמסר בתגובה כי היא "רואה בחומרה, את הניסיון של החשודים לקחת לידיהם את ביטחונם של אלפי מפגינים, ולגנוב על פי החשד את מחסומי המשטרה במקום, שכל תכליתם הנה לסייע באבטחתם ובטחונם של המפגינים, במיוחד לאור האיומים הקיימים בדגש לאירועי פעילות חבלנית עוינת וכן למנוע כניסתם של גורמים שכל מטרתם לשבש את המחאה או לפגוע במפגינים. אנו מתכוונים לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עמם".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלפור, ירושלים, 29 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גם הערב, זאת השבת ה-11 ברציפות, יתקיימו הפגנות מחאה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית. בשעה 18:00 יפגינו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ, וב-19:30 תחל הפגנה מול בית משפחת נתניהו בקיסריה. בשעה 20:00 תחל צעדה מגשר המיתרים בירושלים אז מתחם המחאה המרכזי מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully