וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי בלפור הגישו עתירה בדרישה לפנות את מאהלי המחאה: "אנרכיה פסולה"

עשרות תושבי השכונות הסמוכות למעון רה"מ הגישו עתירה לביהמ"ש נגד עיריית י-ם והמשטרה וטענו שמדובר במפגע סביבתי. זאת, לאחר שעתירה נגד ההפגנות נדחתה. לטענתם הם סובלים מהתפרעויות וחיים במצב בלתי אפשרי: "הרשויות והמשטרה לא מגבילות את המחאה, אין אכיפה"

בווידאו: הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: סאטווי, שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שאול אדם

עשרות תושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה עתרו היום (ראשון) נגד ראש עיריית ירושלים והמשטרה, בדרישה לפנות את מאהלי המחאה באזור. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בבירה, נטען כי מדובר במפגע סביבתי שהתושבים סובלים ממנו, לצד ההפגנות. לאחרונה דחה בג"ץ עתירה של תושבים בשכונה נגד המשך ההפגנות.

לדברי העותרים, הם פנו כמה פעמים לעירייה בבקשה לטפל בנושא ולהגיע להבנות. לבסוף הם החליטו לעתור, לאחר שבין היתר נטען בפניהם כי אין למאהלים רישיון והאחריות לפינוי היא של המשטרה. מאהל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מוצב במקום בחודשים האחרונים. לצדו הוקם מאוחר יותר גם מאהל של תומכים בראש הממשלה.

מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"אין איזון בין הזכות להפגין לזכות לחיי התושבים". מאהל המחאה בבלפור/ראובן קסטרו

"במהלך השבועות האחרונים סובלים העותרים תושבי השכונות רחביה וטלביה בירושלים, מהתפרעויות חוזרות ונשנות מצד מפגינים כאלה ואחרים, שפוגעים בציבור העותרים", נכתב בעתירה. "זאת לצד מחאה קבועה ותדירה בשכונה, שמובילה למצב בלתי אפשרי בו מוצאים העותרים את עצמם - כמי שחיים ללא חוק וסדר בחסות העירייה, שאיננה מבצעת פעולות אכיפה כראוי".

הם הוסיפו כי העירייה "מאפשרת מחאה ללא הגבלה ראויה, ללא כל איזון בין הזכות להפגין לבין הזכות לחיים ושלל זכויות נוספות, של תושבי השכונות רחביה וטלביה בירושלים". עוד טענו התושבים, כי העירייה והמשטרה פועלות "תוך אפליה פסולה של העותרים, בחוסר סמכות, תוך אי ביצוע החוק ואכיפתו כדין, מה שהופך את המצב הנוכחי לאנרכיה פסולה, שנתמכת על ידן באופן חמור".

עוד בוואלה!

16 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה בבלפור: "אין דבר שיכול לעצור מהפכה"

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית. מול מעון רה"מ, ירושלים 30 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"מציאות בלתי נסבלת". מאהל מחאה סמוך למעונו של נתניהו, יולי/ראובן קסטרו

עו"ד חור אוריאל ניזרי, המייצג את התושבים, מסר כי "החשש לפיו ראש העיר פועל ממניעים פסולים, על גבם של התושבים תוך זלזול בחוק ובהחלטת בית המשפט העליון, לא הותיר בידי התושבים ברירה והם עתרו נגד ראש העיר".

לדבריו, "הפקרת התושבים, אי אכיפת החוק ופגיעה קשה כל כך בתושבי השכונות, היא מעשה פסול ומכוער ויש לעשות הכל בכדי לעצור את האנרכיה. המציאות הזו בלתי נסבלת והתנהלות העירייה הינה בגדר פשע כלפי התושבים. לא יעלה על הדעת, כי העירייה תבחר לפעול במעשה ו/או במחדל, נגד התושבים תוך שהאחרונה פועלת למסד אנרכיה בשכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully