וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של יעקוב אבו אל-קיעאן: "נתניהו צריך לבוא לאמא שלי ולהתנצל"

עודכן לאחרונה: 9.9.2020 / 17:37

אחמד אבו אל-קיעאן לא מסתפק בהתנצלות של ראש הממשלה על הצגת אחיו שנהרג באום אל-חיראן כמחבל. "הוא נורה בדם קר תוך שהוא מבקש עזרה מהשוטר שהרג אותו", תיאר. הוא תקף את התנהלות אלשיך וארדן: "עליהם לעמוד לדין ולשלם על הטעויות שעשו"

בווידאו: אחיו של יעקוב אבו אל-קיעאן מגיב להתנצלת נתניהו/צילום: שי מכלוף

אחיו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שנורה בידי שוטרים במהלך פינוי אום אל-חיראן, אמר היום (רביעי) כי בני משפחתו מצפים שראש הממשלה בנימין נתניהו "יגיע לביתה של אמי ויביע את התנצלותו בפניה". אבו אל-קיעאן אמר כי הוא אינו מסופק מהתנצלותו הפומבית של נתניהו ועל הצגתו לאחר האירוע כמחבל. "הוא נורה בדם קר תוך שהוא מבקש עזרה מהשוטר שהרג אותו", אמר האח, אחמד אבו אל-קיעאן, לוואלה! NEWS.

הוא תקף גם את התנהלותו של המפכ"ל דאז, רוני אלשיך, ושל השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. "זו הייתה התנהלות תוקפנית ופזיזה", אמר. "הם צריכים לשלם על הטעויות שעשו, להתנצל בפני המשפחה - ולעמוד לדין".

במסיבת עיתונאים שנערכה מאוחר יותר, אמר ד"ר חוסם אל-קיעאן, בנו של יעקוב, כי "אתמול נתניהו התנצל אבל זה מאוחר. המנוח נקטל בירי שוטרים פה לידנו". הוא הוסיף כי "אבא שלי היה אזרח ישראלי, ואיש חינוך שחינך דורות. לפני ארבע שנים הוא נהרג בנסיבות טראגיות, אנחנו עדיין מתחת לשמיים וללא בבית".

אחמד אחיו של, יעקוב אבו אלקיעאן המורה שנהרג על ידי שוטרים לפני יותר משלוש שנים. -, אתר רשמי
"אחי נורה בדם קר". אחמד אבו אל-קיעאן/אתר רשמי, -

הבן הוסיף כי "אנחנו מברכים על ההתנצלות של נתניהו ומזמינים אותו להגיע לפה ולראות איך אנחנו חיים פה". אחיו של יעקוב, ג'באר, דרש להקים ועדת חקירה בראשות שופט. "ארדן קרא לאחי מחבל רק בגלל שהוא היה ערבי. אני מסתכל לעיניים של ראש הממשלה ואני אומר לו זהו צעד חשוב, יכול להיות שהוא רק עלה על הגל, אבל אני אומר לביבי תבוא ותראה נכונות ותשקם את המשפחה".

אלמנתו של יעקוב, רביע אבו אל-קיעאן אמרה במסיבת העיתונאים: "למה לקח ארבע שנים להתנצל? אין לנו בית, אין לנו מים ולא חשמל. ראש הממשלה צריך לבוא לכאן להתנצל. למה זה קרה בלילה?". האח אחמד אמר במסיבת העיתונאים כי "רצחו את יעקוב כמה פעמים, הכפישו את שמו, אנחנו קוראים למשפחת השוטר שגם הוא נרצח באותו אירוע לקום ולדרוש מהמדינה לברר מה קרה". הוא הוסיף כי "אנחנו דורשים שינציחו את שמו, אנחנו דורשים שידאגו למשפחה, שנשארה ללא בבית. המדינה צריכה לתת להם את מה שמגיע להם".

אמש, בהתנצלותו הפומבית של נתניהו בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן, הוא טען כי "בכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם". לדבריו, "קיבלתי דיווח, שאלתי שלוש פעמים את המשטרה, אם זו הייתה דריסה של פיגוע טרור. אחר כך, כשהתברר שזה לא כל כך מובן, ביקשתי להמתין לסוף, והסוף לא הגיע".

עוד בוואלה!

נתניהו: מתנצל בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן, הוא אינו מחבל

לכתבה המלאה
נתניהו מתנצל בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן: הוא אינו מחבל
08.09.20. אין, אתר רשמי
"צריך להגיע לביתה של אמי ולבקש סליחה". נתניהו מתנצל בפני משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן/אתר רשמי, אין

ראש הממשלה התייחס לחשיפת העיתונאי עמית סגל שלשום בחדשות 12, בה נטען לטיוח חקירות משטרה דוגמת פרשת הירי באל-קיעאן, כדי לא לפגום בחקירות נתניהו. לטענתו, כשלי המשטרה בחקירת האירוע באום אל-חיראן מצביעים על הטייתה הפוליטית של המשטרה.

"בעקבות הפרסום המטלטל של עמית סגל התגלה דבר מדהים - בכירים במשטרה ובפרקליטות מטייחים ומשבשים חקירות, וקוברים חקירות, 'מכסת"חים' אחד את השני, והכול למען מטרה פוליטית", אמר נתניהו.

התקרית באום אל-חיראן התרחשה בינואר 2017, כשבמהלך פינוי הכפר נורה למוות אל-קיעאן על ידי שוטרים שחשבו כי מדובר בניסיון פיגוע דריסה. מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך, והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מיהרו לקבוע אחרי האירוע כי מדובר בפיגוע.

יעקוב אבו אל-קיעאן. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"ביקש עזרה מהשוטר שירה בו"./אתר רשמי, באדיבות המשפחה

כשנה וחצי לאחר המקרה, סגר פרקליט המדינה דאז שי ניצן, את התיק נגד השוטרים שהיו באירוע, והוסיף כי אין די ראיות לקבוע בוודאות אם אבו אל-קיעאן התכוון לבצע פיגוע, או איבד שליטה ברכב. כלומר, אף שלא היו ראיות לכך שהמורה הבדואי שנורה למוות הוא מחבל - ניצן סירב לנקות את שמו.

אלשיך, כפי שיוחס לו באותם ימים, אמר כי בידי מח"ש מסמך שקובע כי אבו אל-קיעאן היה מחבל - אף שלא היה מסמך כזה. ואולם, סגל פרסם התכתבות מיילים בין ראש מח"ש באותם ימים, אורי כרמל, לניצן. בהתכתבות, כרמל דרש מפרקליט המדינה לגבות את אנשיו, ושמשרד המשפטים יבהיר חד משמעית את העובדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully