וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בעליון בבקשת רומן זדורוב למשפט חוזר: היועמ"ש מתנגד לעדות קוגל

6.9.2020 / 11:03

השופט מלצר שאל אם התביעה תסכים לעדות מטעמו של ראש המכון לרפואה משפטית והמדינה התנגדה בטענה לניגוד עניינים בשל עדותו בעבר בתיק לטובת ההגנה. סניגורו של זדורוב התפרץ לעבר נציגי הפרקליטות: "תסכימו לקוגל, ממה אתם מפחדים". השופט קבע דיון נוסף בטיעונים

בווידאו: דיון בבית המשפט העליון בבקשתו של זדורוב למשפט חוזר/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דן הבוקר (ראשון) בבקשתו למשפט חוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין בשנת 2006. בדיון, בראשותו של השופט חנן מלצר, הביעו נציגי הפרקליטות התנגדות לעדותו של ראש המכון לרפואה משפטית, ד"'ר חן קוגל. זאת, לאחר היוועצות עם היועמ"ש ובטענה כי הוא מנוע מלשמש עד הגנה בשל עדותו בעבר בתיק עבור ההגנה.

רעייתו של זדורוב, אולגה, אמרה לפני הדיון כי "זה חשוב שהאמון יישאר לא רק אצלי גם אצל הציבור. איבדנו את האמון במערכת וזה דורש תיקון. אנחנו לא מאמינים במערכת המשפט, אבל רוצה להחזיר את זה. או שאנחנו לקראת התחלה טובה או סוף רע".

בפתח הדיון, פנה השופט מלצר לצדדים. "כינסתי אתכם היום בעיקר לדברים טכניים שעוד מעט תשמעו", אמר. "רציתי לעשות את זה כי יש כאן חומר רב ביותר ויש לי כמה שאלות, ובינתיים גם הוגשו בקשות".

דיון הבהרות בערעור שהגיש רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, ביהמ"ש העליון, 6 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"יש כאן חומר רב ביותר". זדורוב בדיון, הבוקר/ראובן קסטרו

מלצר הזכיר את הקלטת ההרצאה של ד"ר חן קוגל, אותה זדורוב מעוניין להגיש כראיה נוספת. המדינה התנגדה לכך בעבר בטענה כי הקלטה של הרצאה לא יכולה לשמש כראיה משפטית. השופט שאל את הצדדים האם יש בעיה מבחינתם שהוא יצפה בהרצאה המלאה, ולא רק בקטע הרלוונטי. עו"ד הלוי אמר שאין בעיה, והסביר שהוא גם הכין תמליל מלא.

גם נציגי המדינה הסכימו לכך, אך עו"ד איתמר גלבפיש מפרקליטות המדינה ציין כי "ההתנגדות שלנו לקבלת הדברים האלה לא נבעה מתוכנם, אלא מהעובדה שמדובר בעדות סברה ועדות שמיעה".

מלצר שאל בתגובה את התביעה אם הם מתנגדים להגיש עדות מטעמו של ד"ר חן קוגל, כפי שביקש סנגורו של זדורוב, ואילו הם השיבו שהם התייעצו בנושא הזה עם היועמ"ש, בכובעו כיועץ משפטי לממשלה, ולא כראש התביעה, והוא השיב שלא ניתן לעשות זאת.

עוד בוואלה!

בשבוע הבא: העליון ידון בבקשת זדורוב למשפט חוזר

לכתבה המלאה
אולגה זדורוב בדיון הבהרות בערעור שהגיש רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, ביהמ"ש העליון, 6 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"אין לנו אמון במערכת המשפט, אבל רוצים להחזיר את זה". אולגה זדורוב, הבוקר/ראובן קסטרו

לדברי הפרקליטות, ד"ר קוגל העיד בעבר בתיק לטובת ההגנה ועל כן מנוע מלתת עדות. "פנינו ליועמ"ש בנוגע לסוגיה האם ד"ר קוגל יכול, בתור רשות מינהלית, לתת חוות דעת בתיק הזה. נזכיר שהמכון לרפואה משפטית אינו נותן חוות דעת להגנה, ובוודאי מקום שרופא אחר במכון נתן חוות דעת לתביעה", אמרו. "לכן, ולו מהסיבה הזו, ד"ר קוגל לא יכול לתת חוות דעת להגנה". הם הוסיפו כי "ד"ר קוגל מצוי בתיק הזה בניגוד עניינים. הוא שימש בתיק הזה כעד הגנה, ולכן לא יכול לתת חוות דעת חדשה, והסדר ניגוד העניינים שלו אוסר עליו לעסוק בזה".

השופט מלצר שאל את הלוי האם יש לו אפשרות להביא חוות דעת נוספת, מהארץ או מחו"ל, וזה השיב בשלילה בטענה שאין להגנה כסף. לאחר מכן, התפרץ הלוי לעבר נציגי המדינה. "תסכימו לקוגל, ממה אתם מפחדים", צעק. השופט מלצר נזף בו על ההתפרצות.

עו"ד ירום הלוי, אולגה זדורוב ואמו של רומן בדיון הבהרות בערעור שהגיש רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, ביהמ"ש העליון, 6 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"ממה אתם מפחדים", עו"ד הלוי/ראובן קסטרו

לאחר מכן, עבר מלצר לעסוק בבקשת הצדדים לקיים דיון בעל פה בתיק, שבו יישמעו הטיעונים. "כל אחד בתורו בבקשות שונות הצביע על זה שהוא רוצה שיקויים גם דיון בעל פה", אמר. "השאלה שאני שואל אתכם כי זה חומר עצום, שאני עברתי רק על חלקו ולא ביסודיות הנדרשת למתן החלטה, והשאלה שנשאלת היא האם אתם רוצים שאני אועיד יום אחד מהבוקר עד הערב להשלמות בעל פה. ואז אתן לכל אחד לטעון שעתיים-שלוש, עם שאלות שלי".

הלוי התפרץ בשנית לעבר נציגי הפרקליטות "הם מחזיקים אותו בשבי, הם יודעים שהוא חף מפשע!", צעק לקול מחיאות הכפיים של אנשים בקהל. השופט מלצר נזף בו שוב. "זה בית משפט, אני לא חבר מושבעים, ואמרתי בפירוש שלא יהיו היום טיעונים לגופם של דברים", הבהיר.

לאחר מכן, פנה מלצר לעסוק בבקשתו של זדורוב להשתחרר מיידית, לאור הראיות החדשות. הוא אמר כי ישתדל להכריע בבקשה למשפט חוזר כחודש לאחר הדיון בעל פה שייקבע. לכן, הוא מציע לא להכריע בסוגיית השחרור עד להחלטה בבקשה למשפט חוזר. עו"ד הלוי הסכים, אך הוסיף כי "כל שעה שהוא יושב עם הראיות של הפרקליטות זה עוול".

השופט חנן מלצר בדיון הבהרות בערעור שהגיש רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, ביהמ"ש העליון, 6 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"זה בית משפט, אני לא חבר מושבעים". השופט מלצר, הבוקר/ראובן קסטרו

אולגה זדורוב מסרה לאחר הדיון כי "אחרי 14 שנה הרגשתי שלשופט, בניגוד לפרקליטות, באמת חשוב להגיע לחקר האמת". לעניין מצבו של בעלה, היא השיבה כי "בגלל הקורונה לא ראיתי את רומן חצי שנה. הוא מתרגש, ושבור ועייף. זה נמשך יותר ממה שחשבנו. אני רוצה לחשוב שזו התחלה טובה, ונחכה לדיון שהשופט הבטיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully