וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה על בקשת זדורוב: הקלטה של הרצאה - לא קבילה כראיה

8.7.2020 / 14:38

המדינה מתנגדת לבקשתו של רוצח הנערה תאיר ראדה לצרף ראיה לבקשה למשפט חוזר. "ההקלטה - אינה חוות דעת של מומחה שניתן לקבלה במשפט פלילי", נטען בתגובת המדינה

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

המדינה מתנגדת לבקשתו של רומן זדורוב לצרף ראיה חדשה לבקשת המשפט החוזר שהגיש - כך עולה מהודעה שהעבירה הפרקליטות היום (רביעי) לידי בית המשפט העליון. הראיה המדוברת היא הקלטה מתוך הרצאה שהעביר לסטודנטים מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, בה הוא מעיר לגבי סוגיה הקשורה לרצח תאיר ראדה. "הקלטה של הרצאה - אינה ראיה קבילה", נטען בתשובת המדינה.

עו"ד איתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות, החתום על תגובת המדינה, אף ציין כי ההקלטה אניה מהווה חוות דעת של מומחה שניתן לקבלה במשפט פלילי, ועל כן לדבריו, היא איננה קבילה חרף בקשת זדורוב.

רומן זדורוב החשוד ברצח תאיר ראדה בהכרעת דין, ביהמ"ש המחוזי נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
"הקלטה - לא ראיה קבילה". זדורוב/ערן גילווארג

בהתאם לכך, המדינה מתנגדת גם לבקשה של זדורוב להשתחרר מידית ממאסר - שכן מדובר בפועל בבקשה להכריע מיד גם בבקשה למשפט החוזר, וגם במשפט החוזר עצמו. "לכך כמובן שלא ניתן להסכים", נכתב בתגובת המדינה.

זדורוב הגיש את הבקשות בחודש שעבר, ולדבריו, הראיה "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". השופט חנן מלצר קבע כי על סנגורו של זדורוב להגיש מחדש את שתי הבקשות בהתאם לנוהלי בית המשפט העליון, כך שאורכן לא יעלה ביחד על שבעה עמודים.

בחודש אפריל האחרון הגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה את תגובתה לבקשתו של זדורוב למשפט חוזר. בתגובה נכתב כי לאחר בחינה מחודשת של כלל הראיות ופסקי הדין בתיק - המדינה סבורה כי ההרשעה מוצדקת, וכי אין עילה לקיים לו משפט חוזר.

הפרקליטות האשימה כי בקשתו של זדורוב למשפט חוזר "שזורה בטענות בעלות אופי קונספירטיבי, חסרות בסיס, לפיהן כל הגורמים המעורבים בתיק עשו יד אחת במהלך 14 השנים האחרונות להפליל אדם חף מפשע". בפרקליטות הדגישו כי התיק זכה לבחינה שיפוטית חסרת תקדים, ואף "מעמיקה ונרחבת באופן יוצא דופן".

עוד בוואלה!

רומן זדורוב הגיש ראיה חדשה לעליון וביקש לשחררו לאלתר מהכלא

לכתבה המלאה
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
נמצאה מתה בשירותי בית הספר ב-2006. תאיר ראדה/ג'יני

ראדה מקצרין נרצחה בשנת 2006 ונמצאה מתה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבו למדה. שבוע לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין אוקראיני בן 29. יום הרצח היה עבורו היום האחרון בעבודת ריצוף מקלט בית הספר. בחיפוש בביתו נמצא אוסף סכינים והיסטוריית חיפוש ושיתוף של סרטי סנאף ואלימות. זדורוב סיפר למדובב של המשטרה שראדה היא "חוצפנית", והוא לא נעתר לבקשתה לתת לה סיגריה.

זדורוב הורשע ברצח ונידון למאסר עולם. באמצעות עורכי דינו הוא ערער על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון הרשיע אותו בשנית. זדורוב הגיש בקשה לדיון נוסף, אך בקשתו נדחתה. באוקטובר אשתקד הגיש זדורוב לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר. הבקשה, שהוגשה על ידי סנגורו, עו"ד ירום הלוי, מכילה כביכול ראיות חדשות שאמורות לשכנע את בית המשפט העליון לדון שוב בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully