וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: העליון ידון בבקשת זדורוב למשפט חוזר

2.9.2020 / 18:44

השופט חנן מלצר קבע דיון בהתרעה קצרה, אך הבהיר כי הצדדים לא ישמיעו בו את טיעוניהם, אלא רק יתבקשו לענות על שאלות ולספק לבית המשפט הבהרות בנוגע לחומר שהוגש. לאחרונה ביקש זדורוב להגיש להציג ראייה חדשה בתיק - אולם הפרקליטות טוענת שמדובר בראיה לא קבילה

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

בית המשפט העליון יקיים ביום ראשון דיון בנוגע לבקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, לערוך לו משפט חוזר. עם זאת, השופט חנן מלצר הדגיש בהחלטתו מהיום כי "בדיון לא ישמעו טיעונים, אלא יתבקשו תגובות הצדדים לשאלות מסוימות ולהבהרות שיוצגו להם".

לאחרונה ביקש זדורוב לצרף ראיה חדשה לבקשת המשפט החוזר שהגיש. הראיה המדוברת היא הקלטה מתוך הרצאה שהעביר מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, בה הוא מעיר לגבי סוגיה הקשורה לרצח תאיר ראדה. הפרקליטות מתנגדת להגשת הראיה, ובתשובתה טענה כי "הקלטה של הרצאה - אינה ראיה קבילה".

זדורוב הגיש את הבקשה להגשת הראיה בחודש שעבר, וסנגורו טען כי היא "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". הוא אף טען כי בעקבות הראיה יש לשחררו לאלתר ממאסר. הפרקליטות, כאמור, סבורה שאין לקבל את הראיה החדשה - וגם שיש לדחות את בקשתו של זדורוב לעריכת משפט חוזר.

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. דודי ועקנין, פול צלמים
רומן זדורוב בדיון בבית המשפט העליון בשנת 2015/פול צלמים, דודי ועקנין

ראדה מקצרין נרצחה בשנת 2006 ונמצאה מתה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבו למדה. שבוע לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין אוקראיני שהיה אז בן 29 ועבד בבית הספר. הוא הורשע ברצח ונידון למאסר עולם.

עוד בוואלה!

רומן זדורוב הגיש ראיה חדשה לעליון וביקש לשחררו לאלתר מהכלא

לכתבה המלאה

באמצעות עורכי דינו ערער זדורוב על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון הרשיע אותו בשנית. זדורוב הגיש בקשה לדיון נוסף, אך בקשתו נדחתה. באוקטובר אשתקד הגיש זדורוב לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully