וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביקר בוויסקונסין לאחר הירי בצעיר שחור: "זו לא מחאה, אלא טרור"

עודכן לאחרונה: 2.9.2020 / 15:23

שבוע אחרי ששוטר ירה בצעיר השחור ג'ייקוב בלייק ועורר מהומות בקנושה, הגיע נשיא ארה"ב לעיר בעיצומו של קמפיין הבחירות עם מסר של "חוק וסדר", שפונה לבסיס המצביעים הלבן שלו. הביקור במדינה מגיע ברקע צמצום הפער של טראמפ מביידן בסקרים העדכניים

בווידאו: טראמפ מבקר בוויסקונסין/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר היום (שלישי) בעיר קנושה שבמדינת ויסקונסין, לא כדי לנחם את משפחתו של הגבר השחור שנורה על ידי שוטר לבן, אלא כדי להביע תמיכה באכיפת החוק בעיר, בעקבות התסיסה האזרחית שהתעוררה לאחר התקרית. בעוד ארצות הברית מקוטבת בנושאים של עוול גזעני ושימוש בכוח על ידי המשטרה, טראמפ פנה לבסיס התומכים הלבנים שלו עם מסר של "חוק וסדר", מכיוון שסקרי דעת הקהל מראים שהוא מצמצם את הפער מיריבו, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן.

הנשיא הרפובליקני לא ביקר את ג'ייקוב בלייק, שנותר משותק מהמותניים ומטה לאחר הירי שביצע שוטר לבן לעבר גבו ב-23 באוגוסט, וגם לא את משפחתו, אך עם זאת, תכנן להיפגש עם הכומר של אמו. הוא הבטיח לבנות מחדש את קנושה ולספק כספים פדרליים לוויסקונסין, מדינה הנחשבת לצמודה מבחינה פוליטית, שטראמפ זכה בה בקושי בשנת 2016, והוא זקוק מאוד לניצחון נוסף במדינה כדי להיבחר מחדש ב-3 בנובמבר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בסיור באזור המחאות במדינת ויסקונסין, שם פרצו המחאות נגד הגזענות לאחר ששחור בן 29 נורה שבעה פעמים בגבו על ידי שוטר לבן. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
"עלינו לגנות את הרטוריקה המסוכנת נגד המשטרה". טראמפ במהלך הסיור בקנושה/רויטרס

הנשיא ביקר בחנות רהיטים שנשרפה ונהרסה במהלך ההפגנות של הימים האחרונים, ולאחר מכן גם שיבח את חיילי המשמר הלאומי שהוזעקו כדי לתגבר את המשטרה המקומית לאורך כמה לילות של מחאה שלווה שפינתה את מקומה עד מהרה לביזה, הצתה וירי. "אלו לא פעולות של מחאה שלווה, אלא באמת טרור מקומי", אמר טראמפ לקבוצת אנשי עסקים מקומיים בתיכון בעיר, כשהוא לצידו של היועץ המשפטי לממשלה ביל בר וממלא מקום המזכיר לביטחון פנים צ'אד וולף.

מפגינים תושבי העיר התלוננו כי מתסיסים אלימים, לרוב לבנים, "חטפו את המחאה" שלהם, וגרמו לנזק לרכוש. עם זאת, רבים גם מתחו ביקורת חריפה על המשטרה ואמרו כי ארצות הברית צריכה לחשוב מחדש על השיטות לאכיפת החוק במדינה.

עוד בוואלה!

טראמפ הגן על הנאשם ברצח מפגינים בוויסקונסין: "חייו היו בסכנה"

לכתבה המלאה

"כדי לעצור את האלימות הפוליטית, עלינו להתמודד גם עם האידאולוגיה הרדיקלית", אמר טראמפ בהמשך ביקורו. "עלינו לגנות את הרטוריקה המסוכנת נגד המשטרה". הוא התחייב להעניק תמיכה פדרלית בסך כמיליון דולרים לאכיפת החוק בקנושה, ארבעה מיליון דולרים נוספים לסיוע לעסקים קטנים ו-42 מיליון דולרים לביטחון הציבור בכל רחבי המדינה. הנשיא הבהיר שמדובר בתגובה לקריאות בשמאל להפסיק את המימון למשטרה. "אני מחויב לעזור לקנושה לבנות את עצמה מחדש", אמר.

המושל הדמוקרטי של המדינה וראש העיר הדמוקרטי קראו לטראמפ שלא להגיע לקנושה, כדי למנוע מתחים בעיר ולאפשר לאזרחים להתאושש מהימים האלימים האחרונים, אך הנשיא דחה את פניותיהם במטרה להפגין תמיכה באכיפת החוק ובבעלי העסקים, שחנויותיהם נבזזו והוצתו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בסיור באזור המחאות במדינת ויסקונסין, שם פרצו המחאות נגד הגזענות לאחר ששחור בן 29 נורה שבעה פעמים בגבו על ידי שוטר לבן. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
טראמפ מדבר עם התקשורת, באחד מאתרי ההפגנות בקנושה/רויטרס

טראמפ ביקש להאשים את הדמוקרטים, וגינה אותם כמי שברכו על האלימות ועל הנזקים לרכוש שנגרמו במהלך ההפגנות נגד הגזענות מאז מותו של שג'ורג' פלויד ב-25 במאי, לאחר ששוטר לבן כרע עם ברכיו על צווארו.

מאז הירי בג'ייקוב בלייק, קנושה הפכה לאחת מהערים הבולטות שבהן מתרחשים עימותים בין מפגינים נגד הגזענות לתומכי טראמפ. האחרונים החלו להיכנס לאתרי הפגנות, לפעמים תוך שהם נושאים נשק בגלוי ונשבעים להגן על רכושם מפני בוזזים.

נער בן 17, תומך טראמפ, הואשם לאחרונה בהריגת שני בני אדם ובפציעת אדם נוסף כשירה ברובה חצי אוטומטי בקנושה. טראמפ הגן על הנער הלבן, העומד בפני שישה סעיפים פליליים, וסירב לגנות אלימות מצד תומכיו. אך בפורטלנד שבאורגון, מקום שבו נערכות הפגנות ליליות שהופכות לרוב לאלימות כבר מזה שלושה חודשים, נורה למוות תומך טראמפ והנשיא קונן כי "הוציאו להורג אדם ברחוב".

ביידן: "טראמפ מפחד מהשנאה שעורר ולא ישים לה סוף"

טראמפ לוקח את הקרדיט על כך שהחזיר את השלום בקנושה, מאז ששלח את תגבורת המשמר הלאומי ופקידי אכיפת החוק הפדרליים. למרות שמושל ויסקונסין טוני אוורס הזמין כוחות נוספים של המשמר הלאומי כפי שבסמכותו, טראמפ שלח כ-200 פקידי אכיפת חוק פדרליים. קליאן קונוויי, ששימשה כיועצת לטראמפ עד ליום שני, אמרה כי בשבוע שעבר הנשיא עמד להפיק תועלת פוליטית מהמחאה שפרצה בקנושה.

טראמפ אמר כי ביידן ייצור כאוס נוסף ברחובות אם יזכה בבחירות לנשיאות. הוא גם מנסה לקשר בין המועמד הדמוקרטי לנשיאות למתפרעים ולפעילים אלימים מהשמאל הפוליטי. ביידן הגיב בקריאה להעמיד לדין את הפורעים והבוזזים, תוך שהוא מותח ביקורת קשה על טראמפ, וטוען כי הוא מתדלק את האלימות ברטוריקה מפלגת.

הוא כינה את הנשיא "חלש מדי, מפחד מדי מהשנאה שעורר כדי לשים לה סוף". המסע של טראמפ הגדיל את הציפיות לכך שגם ביידן יבקר בקנושה. מהקמפיין של המועמד הדמוקרטי נמסר כי בקרוב הוא ייסע לוויסקונסין, שם יש לו יתרון בסקרים, אך לא גילה פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully