וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה כדורים בגב: זה השוטר שירה בגבר השחור בוויסקונסין

עודכן לאחרונה: 27.8.2020 / 11:47

משרד המשפטים במדינה הודיע כי רוסטן שסקי, בעל ותק של שבע שנות ניסיון, ירה בג'ייקוב בלייק, שנותר משותק ומאושפז במצב קשה. "ניסו לעצור אותו עם טייזר אך נכשלו"

בווידאו: היועץ המשפטי בוויסקונסין מסביר על ממצאי חקירת הירי בגבר השחור/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

רוסטן שסקי הוא השוטר שירה בג'ייקוב בלייק, גבר שחור 29, בזמן שפתח את מכוניתו שבה היו ילדיו הקטנים - כך מסר הלילה (חמישי) משרד המשפטים בוויסקונסין שבארצות הברית. עוד נמסר כי נמצאה סכין ברכבו של בלייק, שנורה בגבו שבע פעמים.

משרד המשפטים במדינה הוסיף כי שסקי, בעל שבע שנות ניסיון במשטרה המקומית, הוא השוטר היחידי מהצוות שירה בבלייק. מאוחר יותר, הודיע משרד המשפטים כי נפתחה חקירה פדרלית בנושא זכויות אדם על הירי שהתרחש ביום ראשון האחרון.

חוקרי משרד המשפטים במדינה מצאו את הסכין בצד הדלת של הנהג ברכבו של בלייק. היועץ המשפטי במדינת ויסקונסין, ג'וש קאוול, אמר במסיבת עיתונאים כי בלייק הודה בזמן בפני החוקרים כי ברשותו סכין.

קאול אמר כי "על פי הדיווח הראשוני על האירועים שקדמו לירי ביום ראשון בקנושה, המשטרה התעמתה עם בלייק לאחר שנקראו לביתה של אישה שדיווחה כי החבר שלה נמצא בדירה ללא רשותה". לדבריו, "במהלך האירוע, המשטרה ניסתה לעצור את בלייק באמצעות אקדח טייזר בניסיון להכניע אותו אך נכשלה".

ראסטן שסקי, השוטר שירה בג'ייקוב בלייק, קנושה, ויסקונסין. רשתות חברתיות, אתר רשמי
ראסטן שסקי, השוטר שירה בג'ייקוב בלייק, קנושה, ויסקונסין/אתר רשמי, רשתות חברתיות
ג'ייקוב בלייק, שנורה על ידי שוטרים בעיר קנושה, עם ילדיו. אתר רשמי, אתר רשמי
סכין נמצא ברכבו. ג'ייקוב בלייק, הגבר השחור שנורה בוויסקונסין/אתר רשמי, אתר רשמי

האירוע, שתועד בווידיאו, עורר מחדש את המחאה נגד גזענות ואלימות המשטרה בארצות הברית. בלילה השלישי להפגנות פרץ קרב יריות לפני חצות, ובעקבותיו קראו כמה נבחרי ציבור לתגבור כוחות המשמר הלאומי או לפריסת סוכנים פדרלים.

בתוך כך, הרשויות עצרו אמש את קייל ריטנהאוס, נער בן 17 שנאשם ברצח שני מפגינים בעיר קנושה שבוויסקונסין. בעמוד הפייסבוק של ריטנהאוס, שכבר נמחק, הוא הצטלם עם צעיר אחר, ושניהם אחזו ברובים. התמונה הוקפה בסמל "חייהם של כחולים משנים", סיסמה המביעה תמיכה בשוטרים בארצות הברית, על משקל שמה של תנועת המחאה "חייהם של שחורים משנים".

עוד בוואלה!

נער נאשם ברצח המפגינים בוויסקונסין, טראמפ שולח כוחות פדרליים

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי במדינת ויסקונסין, ג'וש קאוול, במסיבת עיתונאים על חקירת הירי בג'ייקוב בלייק, גבר שחור בן 29 שנורה שבע פעמים גבו על ידי שוטר לבן. 27 באוגוסט 2020. רויטרס
"ניסו לעצור את בלייק באמצעות אקדח טייזר". היועץ המשפטי בוויסקונסין, הלילה (צילום: רויטרס)/רויטרס

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע הלילה בעקבות המשך המחאות, כי ישלח למעלה מ-200 סוכנים ומפקדים מה-FBI ומה-ATF בתגובה למחאות שפרצו בווסיקונסין. "נפרסו יותר מ-200 כוחות כדי לסייע לאכיפת החוק המקומית בתגובה להתפרעויות ואי השקט, ונמשיך לסייע לקנושה בכוחות פדרליים לפי הצורך הנדרש", נכתב בהודעה.

הבית הלבן מסר לאחר מכן כי סייע לוויסקונסין בכמעט אלף חיילים של המשמר הלאומי.

הודעות אלה מגיעות לאחר שיחתו של הנשיא דונלד טראמפ עם מושל ויסקונסין טוני אוורס הדמוקרטי, שלדבריו הסכים לקבל את תמיכת רשויות אכיפת החוק הפדרליות. "היום, אני אשלח את רשויות אכיפת החוק הפדרליות ואת המשמר הלאומי לקנושה, ויסקונסין, כדי להשיב את החוק ואת הסדר", צייץ הנשיא הרפובליקני, מבלי לפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully