וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער נאשם ברצח המפגינים בוויסקונסין, טראמפ שולח כוחות פדרליים

26.8.2020 / 21:35

הרשויות עצרו בן 17 בגין מעורבות בתקרית שבה נהרגו שני אנשים בעיר קנושה, במהלך מהומות שפרצו אחרי הירי בגבר השחור ג'ייקוב בלייק. הנשיא שוחח עם המושל, שהסכים לסיוע הממשל הפדרלי. "נשיב את החוק ואת הסדר"

בווידאו: המשטרה מחפשת אחר היורה שהרג שני מפגינים בעיר קנושה בוויסקונסין/צילום: רויטרס

נער בן 17 נעצר היום (רביעי) ונאשם ברצח מפגינים בעיר קנושה, ויסקונסין, שחוותה מהומות מאז יום ראשון, אז ירו שוטרים שבעה כדורים מטווח קצר בגבו של ג'ייקוב בלייק, גבר שחור 29, בזמן שפתח את מכוניתו שבה היו ילדיו הקטנים.

האירוע, שתועד בווידיאו, עורר מחדש את המחאה נגד גזענות ואלימות המשטרה בארצות הברית. בלילה השלישי להפגנות, בעיר בת מאה אלף התושבים השוכנת בין מילווקי לשיקגו, התרחש קרב יריות לפני חצות, ובעקבותיו קראו כמה נבחרי ציבור לתגבור כוחות המשמר הלאומי או לפריסת סוכנים פדרלים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום כי שוחח עם מושל ויסקונסין טוני אוורס הדמוקרטי, שלדבריו הסכים לקבל את תמיכת רשויות אכיפת החוק הפדרליות.

"היום, אני אשלח את רשויות אכיפת החוק הפדרליות ואת המשמר הלאומי לקנושה, ויסקונסין, כדי להשיב את החוק ואת הסדר", צייץ הנשיא הרפובליקני, מבלי לפרט.

עימותים בעיר קנושה, ויסקונסין, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
המחאה נגד הגזענות מתעוררת מחדש. עימותים בקנושה, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס

הנאשם זוהה בתור קייל ריטנהאוס, שנעצר על ידי המשטרה באנטיוכיה, אילינוי. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות היורה היה אדם לבן עם רובה. בעמוד הפייסבוק של ריטנהאוס, שכבר נמחק, הוא הצטלם עם צעיר אחר, ושניהם אחזו ברובים. התמונה הוקפה בסמל "חייהם של כחולים משנים", סיסמה המביעה תמיכה בשוטרים בארצות הברית, על משקל שמה של תנועת המחאה "חייהם של שחורים משנים".

במהלך שני הלילות הראשונים של ההפגנות בעיר נרשמו פרצי ונדליזם והצתות שהרסו כמה בתי עסק. הלילה השלישי הפך לקטלני.

לא ברור מה הוביל לקרבות הירי, אך ברחובות העיר היו מפגינים וחברי מיליציות חמושים, ששמרו על בתי עסק.

"נראה שחבר מיליציה החליט לקחת את החוק לידיים ולרמוס מפגינים חפים מפשע", אמר מנדלה ברנס, סגן המושל, לפני הדיווח על מעצרו של הנער.

קייל ריטנהאוס, הנאשם ברצח של מפגינים בעיר קנושה. טוויטר, אתר רשמי
הנאשם ברצח המפגינים קייל ריטנהאוס (צילום מסך מטוויטר)/אתר רשמי, טוויטר

הסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות תיעדו את מרבית האלימות שהתרחשה בעיר, אך לא את העימות הראשוני שבה היה מעורב היורה. בתיעודים נראו מפגינים רודפים אחרי אותו יורה, אחרי שחשדו כי ירה באדם אחר. הוא נפל לקרקע והותקף, אולם הוא ירה שוב, ופגע בחזה של אחד האנשים, שצנח לקרקע. הוא פצע קשה אדם נוסף בזרועו.

אחרי שהקהל התפזר מסביבו, הוא הלך ללא הפרעה ברחוב, כשידיו מונפות באוויר והרובה תלוי לפניו. הוא חלף על פני כמה כלי רכב משטרתיים, שלא עצרו אותו.

"המשמר של קנושה", שהזדהה בפייסבוק בתור קבוצת מיליציה מקומית, הזהיר את המשטרה שחבריו יצאו לרחובות. "אנחנו לא יודעים אם אותו אזרח חמוש נענה לקריאות של מיליציית המשמר של קנושה", אמרו בקבוצה לאחר הירי.

טראמפ: "לא נאפשר ביזה ואלימות"

המהומות מתרחשות בזמן שהמפלגה הרפובליקנית מתכנסת בעיר שארלוט כדי לבחור באופן רשמי בטראמפ כמועמד שלה בנובמבר. אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא הרפובליקני היא להשליט "חוק וסדר" בעקבות ההפגנות ברחבי ארצות הברית, שלא פסקו מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס לפני שלושה חודשים. מפגינים שמחו נגד גזענות התעמתו בלילה האחרון עם שוטרים בפורטלנד, אורגון, ובלואיוויל, קנטאקי.

"אנחנו לא נאפשר ביזה, הצתה, אלימות ופורענות ברחובות אמריקה", כתב טראמפ בטוויטר, עם הכרזתו על שליחת כוחות פדרליים לעיר. "הצוות שלי שוחח בטלפון עם המושל אוורס, שהסכים לקבל סיוע פדרלי (פורטלנד צריכה לעשות אותו הדבר!)".

זמן קצר לאחר הציוץ של טראמפ, המושל הדמוקרטי של ויסקונסין אישר ל-500 חיילים מהמשמר הלאומי לתמוך בפעילות המקומית.

ראש עיריית קנושה, ג'ון אנטרמיאן, אמר כי סוכנים מה-FBI, מהסוכנות לאלכוהול, טבק וחומרי נפץ (ATF), שירות המרשלים של ארצות הברית ויחידות משטרה מרחבי המדינה כבר לוקחים חלק במאמצים לדכא את המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully