וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בוויסקונסין: שני הרוגים מירי במהלך עימותים בין תושבים

אדם שלישי נפצע בחילופי האש בקנושה, שלפי דיווחים היו בין תושבים שחורים לחמושים לבנים, בלילה השלישי למהומות בעיר. משפחתו של הגבר השחור, שספג שבעה כדורים בגבו מידי המשטרה, אמרה כי הוא משותק בשל פגיעה בעמוד השדרה: "צריך נס כדי שהוא ילך שוב"

בווידאו: המשטרה מחפשת אחר היורה שהרג שני מפגינים בעיר קנושה בוויסקונסין/צילום: רויטרס

שני בני אדם נהרגו הלילה (רביעי) בעימותים בין מפגינים לבין תושבים חמושים בעיר קנושה, ויסקונסין, במהלך הלילה השלישי למהומות שפרצו בעקבות הירי בגבר שחור על ידי המשטרה. עוד אחד נוסף נפצע, והמשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה. העיר סוערת מאז שביום ראשון נורה בגבו ג'ייקוב בלייק בן ה-29 שבע פעמים, בזמן שפתח את דלת המכונית שלו. שלושת ילדיו ישבו מאחור. משפחתו אמרה כי הוא משותק בגופו ונאבק על חייו.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מאירועי הלילה נראו כמה אנשים שועטים לעבר אדם עם רובה, שהופל לקרקע. בסרטון הוא נראה יורה לעבר אותם אלו שרצו לכיוונו, ואחד מהם נפל. יריות נוספות נשמעו ברקע. בסרטון אחר נראה אדם עם פציעה קשה בזרועו יושב על הקרקע, ואיש מכוחות הביטחון ניגש אליו לצורך טיפול רפואי. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה, וכי הפצוע השלישי צפוי לשרוד.

מאז פרוץ המהומות, חברי מיליציות מקומיות, הכוללות תושבים לבנים, התפרסו מחוץ לבתי עסק, אחרי שאלו נפגעו והוצתו.

מוקדם יותר נרשמו עימותים בין שוטרים למפגינים, שכללו ירי כדורי גומי, גז מדמיע ורימוני הלם. כוחות הביטחון ניסו להדוף את המפגינים שהפרו את העוצר והתאספו מחוץ לבית משפט ולפארק סמוך במרכז העיר.

עימותים בעיר קנושה, ויסקונסין, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
המשמר הלאומי לא עצר את המהומות. עימותים בקנושה, הלילה/רויטרס

הרופאים אמרו כי הם לא בטוחים שבלייק יוכל ללכת שוב, אחרי שאחד הכדורים חדר את עמוד השדרה שלו. "המשפחה שלו מאמינה בנסים, אבל הממצאים הרפואיים מראים כי הוא משותק, ומשום שהכדורים האלו פגעו בעמוד השדרה וריסקו חלק מהאיברים החיוניים שלו, יהיה זה נס אם ג'ייקוב בלייק ג'וניור יוכל ללכת שוב", אמר עורך הדין בן קראמפ במסיבת עיתונאים. בלייק נפצע גם בבטן, בזרוע, בכליות ובכבד.

אמו, ג'וליה ג'קסון, סיפרה במסיבת העיתונאים כי בנה "נאבק על חייו", אבל אמרה כי הוא "היה מאוד לא מרוצה" אילו ראה את האלימות וההרס ברחובות בעקבות הירי.

הירי הגיע בזמן שארצות הברית טרם התאוששה מההרג של הגבר השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס לפני שלושה חודשים. ג'קסון, אמו של בלייק, התייחסה לנושא הגזענות בחברה ובמערכת אכיפת החוק האמריקנית, וקראה ל"ריפוי".

"אתם מבינים מה הולך לקרות כשניפול, כי בית שעומד אחד נגד השני לא יכול להחזיק מעמד", אמרה.
אביו של בלייק אמר כי הוא לא מאמין בחקירה. "כל לבן, שמבצע חקירה לגבי צעיר שחור שנורה שבע פעמים בגבו, וטרם הגיב עד עכשיו, אינו מקובל", אמר לכתבים.

ג'ייקוב בלייק, שנורה על ידי שוטרים בעיר קנושה, עם ילדיו. אתר רשמי, אתר רשמי
במשטרה טרם הסבירו מדוע הוא נורה. בלייק וילדיו/אתר רשמי, אתר רשמי

בתיעוד של עובר אורח מהתקרית, שהתרחשה ביום ראשון, נראה בלייק צועד לכיוון הצד של הנהג בטנדר אפור, ואחריו שני שוטרים עם אקדחיהם שלופים לעבר גבו. שבע יריות נשמעו בזמן שבלייק, שנראה שלא היה חמוש, פתח את הדלת. אישה שעמדה בסמוך קפצה שוב ושוב בתדהמה אחרי הירי.

לא ברור אם השוטרים ראו משהו בתוך המכונית שהוביל אותם לירות בבלייק, או אם רק אחד מהם או שניהם פתח באש. התקרית התרחשה בסביבות השעה 17:00, כששוטרים הגיבו לקריאה על "תקרית מקומית". ריישון ווייט, בן 22, שצילם את הסרטון, אמר כי השוטרים צעקו לבלייק "לזרוק את הסכין", אך הוא לא ראה שום סכין בידיו.

עימותים בעיר קנושה, ויסקונסין, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
עימותים בעיר קנושה, ויסקונסין, 25 באוגוסט 2020/רויטרס

ארוסתו של בלייק, לקישה בוקר, אמרה כי הילדים צרחו בזמן שראו את אביהם נורה. עורכי דינו של בלייק אמרו כי הוא ניסה להרגיע את הרוחות ב"תקרית מקומית", ועדי ראיה אמרו דברים דומים לכלי תקשורת מקומיים.

לפי משטרת קנושה, הפצוע פונה מידית לבית החולים אך עד עכשיו לא נמסרו פרטים נוספים על מה הוביל לירי. השוטרים היורים הוצאו לחופשה מנהלית, ואלפים חתמו על עצומה הקוראת להעמיד אותם לדין. החקירה מתנהלת על ידי משרד המשפטים של ויסקונסין.

לפי רישומי בית המשפט, היה צו מעצר פתוח נגד בלייק בחשד לתקיפה מינית ולאלימות בתוך המשפחה, אבל המשטרה לא אמרה אם השוטרים היו מודעים לכך כשהגיבו לקריאה על התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully