וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הגן על הנאשם ברצח מפגינים בוויסקונסין: "חייו היו בסכנה"

1.9.2020 / 3:53

הנשיא האמריקני הביע תמיכה בבן ה-17, שלפי האישומים ירה למוות בשני מפגינים בקנושה ופצע אדם נוסף. "תקפו אותו, הוא ככל הנראה היה נהרג", אמר. ביידן יצא נגד טראמפ על רקע האלימות במחאות: "חלש ומפוחד מדי כדי לעצור את השנאה שעורר". הנשיא השיב: "לא ניכנע לאספסוף"

בווידאו: המשטרה מחפשת אחר היורה שהרג שני מפגינים בעיר קנושה בוויסקונסין/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע הלילה (שלישי) תמיכה בנער בן ה-17 שהואשם כי ירה למוות בשני מפגינים בוויסקונסין, ופצע אדם נוסף. טראמפ אמר במהלך תדרוך לכתבים בבית הלבן, כי חייו של הנאשם קייל ריטנהאוס היו בסכנה, וכי הוא ככל הנראה היה נהרג על ידי המפגינים בקנושה, אלמלא פתח לעברם באש.

"הוא ניסה להתרחק מהם ונפל, והם תקפו אותו באלימות", טען הנשיא האמריקני. "אני מניח שהוא היה בבעיה גדולה מאוד, וככל הנראה היה נהרג".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון. 1 באוגוסט 2020. רויטרס
הביע תמיכה בנער שרצח שני מפגינים בעיר קנושה. טראמפ (צילום: רויטרס)/רויטרס

ריטנהאוס בן ה-17, שהיה חלק ממיליציה חמושה, מואשם בשני סעיפי רצח מדרגה ראשונה, וכן בסעיף אחד של ניסיון לרצח. עורך דינו אמר כי הוא בכוונתו לטעון כי פעל מתוך הגנה עצמית. ריטנהאוס יישפט כאדם בוגר, ואם יורשע, בית המשפט עשוי לגזור עליו עונש מאסר עולם - החמור ביותר בוויסקונסין.

טראמפ צפוי לבקר בהמשך היום בעיר קנושה, שבה ירה ריטנהאוס במפגינים. העיר חוותה מהומות מאז יום ראשון שעבר, אז ירו שוטרים שבעה כדורים מטווח קצר בגבו של ג'ייקוב בלייק, גבר שחור 29, בזמן שפתח את מכוניתו שבה היו ילדיו הקטנים. האירוע שבו נפצע בלייק באורח קשה ובעקבותיו נותר משותק, תועד בווידיאו ועורר מחדש את המחאה נגד גזענות ואלימות המשטרה בארצות הברית.

קייל ריטנהאוס, הנאשם ברצח של מפגינים בעיר קנושה. טוויטר, אתר רשמי
"תקפו אותו באלימות, הוא ככל הנראה היה נהרג". ריטנהאוס שמואשם ברצח מפגינים/אתר רשמי, טוויטר

הנשיא אמר כי לא ייפגש עם משפחתו של בלייק במהלך הביקור בקנושה. לדבריו, הסיבה היא שהמשפחה של הגבר שנורה על ידי השוטרים בעיר, דרשה שעורך דין יהיה נוכח במהלך הפגישה.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה כי במהלך ביקורו של טראמפ בקנושה, הוא מתכנן לבחון את הנזק בעיר ולהיפגש עם בעלי עסקים. זאת, על אף הקריאות לוותר על הביקור מצד בכירים בממשל האמריקני וכן מנהיגים מקומיים.

ביידן: "טראמפ אינו מגנה אלימות כי הוא חלש ומפוחד"

הנשיא הרפובליקני שהנושא העיקרי שהוא מקדם במערכת הבחירות הוא "חוק וסדר", סירב לגנות את האלימות מצד תומכיו נגד מפגינים. במקום זאת, טען להתפרעויות ואנרכיה מצד מוחים "מהשמאל הרדיקלי".

סגן הנשיא לשעבר והמועמד הדמוקרטי לבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר, ג'ו ביידן, האשים את טראמפ בכך שהוא מעודד אלימות בהתבטאויותיו. "הנשיא מסרב לגנות אלימות, ואף לא יצא נגד אחד מתומכיו שמואשם ברצח", אמר ביידן בנאומו בפיטסבורג שבפנסילבניה. "הוא חלש מדי ומפוחד מדי מהשנאה שעורר, ואינו יכול לשים לה סוף".

ביידן הדגיש כי יש להעמיד לדין את המתפרעים בהפגנות וגינה כל התנהגות אלימה במחאות. "אני רוצה להיות מאוד ברור לגבי זה", אמר. "התפרעות, גזל והצתות - אלו לא דרכים להפגין, אלא הפקרות". הוא הבהיר כי "יש להעמיד לדין את מי שעושה זאת. אלימות לא תוביל לשינוי, אלא רק תביא להרס".

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך נאום בקמפיין הבחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, ארה"ב. 31 באוגוסט 2020. רויטרס
"טראמפ חלש ומפוחד". ביידן (צילום: רויטרס)/רויטרס

טראמפ, מצדו, טען כי האלימות תגבר אם ביידן ינצח בבחירות. הוא אף האשים את יריבו ב"עידוד ההפגנות והוונדליזם". הנשיא הרפובליקני אמר כי "בארצות הברית לעולם לא ניכנע לשלטון האספסוף, כי אם האספסוף ישלוט - הדמוקרטיה אכן מתה".

הנשיא הוסיף כי יותר מ-200 בני אדם נעצרו בגל המחאות, מתוכם מאה בפורטלנד שבמדינת אורגון. "יש לנו אפס סובלנות לאנרכיה", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully