וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הכלה שהתמוטטה בחתונתה: "חשבנו שהיא התעלפה מהתרגשות"

31.8.2020 / 15:06

מצבה של בת ה-34 שהתמוטטה אמש במהלך חתונתה בנגב המערבי, ממשיך להיות אנוש. לדברי אחד מהאורחים, "בעלה שהוא רופא ביצע החייאה, היא פונתה עם השמלה שלה". היא הובהלה לביה"ח סורוקה, שם נמשכים הניסיונות להחיותה. פרמדיק מד"א: "האירוע הקשה ביותר שחוויתי בשירותי"

בווידאו: גורמי רפואה שטיפלו בכלה שהתמוטטה בחתונתה/צילום: מגן דוד אדום ובית החולים סורוקה, עריכה: איתי עמרם

מצבה של הכלה בת ה-34 שהתמוטטה אמש (ראשון) במהלך אירוע חתונתה שנערך במושב בצפון הנגב המערבי, ממשיך להיות אנוש. לדברי אחד מהאורחים שנכח באירוע, "בעלה, שהוא רופא, ורופאים אחרים שהיו בחתונה ביצעו עליה החייאה. היא פונתה עם שמלת הכלה שלה".

הכלה, רופאה במקצועה, התמוטטה במהלך האירוע הביתי שנערך במושב שיבולים, ורופאים שהיו בין אורחי האירוע החלו לבצע בה פעולות החייאה. בהמשך הגיעו פרמדיקים וחובשים של מד"א, המשיכו בפעולות אלה ופינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נמשכים הניסיונות להחיותה. על פי בית החולים, מצבה התייצב ולבה חזר לפעום, אך היא עדיין נמצאת במצב של כשל רב מערכתי.

"הייתה התרגשות גדולה, אחרי החופה היא שמחה והתרגשה", הוסיף האורח. "אחרי רבע שעה פתאום היא התמוטטה. בהתחלה חשבו האורחים שהיא התעלפה מהתרגשות. ואז בעלה שהוא רופא ורופאים אחרים שהיו בחתונה ביצעו עלייה החייאה. היא פונתה עם שמלת הכלה שלה, כולם מתפללים למען החלמתה".

בית חולים סורוקה בבאר שבע, 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"אירוע שנחרט בזיכרון". בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

לדברי משה מור, פראמדיק מד"א שטיפל בכלה, היה זה האירוע הקשה ביותר שחווה בשנות שירותו. "אנחנו נתקלנו באירועים לא פשוטים אבל האירוע הזה נחרט בזיכרוני. אנחנו רואים אישה צעירה ביום חתונתה, לבושה בשמלת כלה, כשבעצם מתחילים לבצע בה פעולות החייאה".

לדבריו, הם הגיעו למקום האירוע ומיד ביצעו בה פעולות החייאה מתקדמות. "לאחר מספר דקות פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא מונשמת ותוך כדי עיסויים. הפינוי נעשה בליווי שני רופאים שהתלוו אליי ובמהלך הנסיעה המאבק היה ארוך ולא פשוט".

"הסיטואציה שהיינו בה, הייתה לא פשוטה. נאבקנו, אני ואנשי הצוות שלי והרופאים שנכחו שם, שהיו חלק מהאורחים. המאבק היה ארוך ובעצם הבאנו אותנו במצב קשה לבית החולים סורוקה. לראות אישה צעירה, לבושה בשמלת כלה, זה אחד המראות הקשים ביותר שחוויתי אי פעם בשנות התנדבותי במד"א. האירוע הזה פשוט נחרט לי בזיכרון", סיפר מור.

עוד בוואלה!

פעוט בן 3 טבע בבריכה פרטית בבית בפרדס חנה כרכור; מצבו קשה

לכתבה המלאה

פרופ' גידי סהר, מנהל המחלקה לניתוחי לב בסורוקה, סיפר כי הכלה, רופאה בבית החולים סורוקה, הגיע למרכז הרפואי עם הפרעת קצב לב קשה. "אתמול בערב, לקראת השעה 23:00, הגיעה אלינו מטופלת שהיא בעצם רופאה בבית החולים, בעקבות אירוע מאוד דרמטי של הפרעת קצב קשה במהלך החתונה שהביאה למצב של דום לב".

פרופ' סהר הוסיף כי היא "עברה החייאה במקום, ומיד אחר כך הגיעו כוחות מד"א. בכוחות משותפים הביאו אותה לחדר ההלם של בית החולים, שם טיפל בה צוות מקצועי שכלל אנשי מקצוע מכל התחומים כולל כוננים שהוזעקו מהבית, וכל זה תוך תהליך של החייאה כל הזמן. אז חוברה למכונת אקמו שמדמה את פעולת הלב והריאות, ומהרגע הזה ניתן היה במידה מסוימת לייצב את המצב שלה. הלב שלה חזר לפעום, אך היא עדיין נמצאת במצב של כשל רב מערכתי. אנחנו עדיין נאבקים מאוד על חייה וכולנו מחזיקים אצבעות ומקווים שנוכל באמת להציל את חייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully