וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לדליפת אמוניה במפעל במגדל העמק; אישה נפגעה קל ומאה עובדים התפנו

30.8.2020 / 9:19

כוחות משטרה וצוותי כיבוי הגיעו לאזור התעשייה בעיר לאחר שהתקבל דיווח על דליפת חומרים מסוכנים. עובדי המפעל הורחקו ונפגעת אחת מטופלת במקום. הצוותים השיגו שליטה באירוע, לאחר שנשללה דליפה של החומר לאזורים מאוכלסים

בווידאו: כנס חירום של עובדי "חיפה כימיקלים"/עריכה: שניר דבוש

חשד לדליפת אמוניה היום (ראשון) במפעל באזור התעשייה של מגדל העמק. כמאה עובדי המפעל פונו ואישה אחת שנפגעה באורח קל טופלה במקום. כוחות המשטרה וצוותי כבאות והצלה פעלו בזירת האירוע לפינוי המפעל ולהשגת שליטה באירוע.

צוותי הכבאות בזירה ביצוע ניטור מרחבי לשלילת החומר באזורים מאוכלסים בעיר, ומאוחר יותר בהמשך היום דווח כי נשללה נוכחות שלו באזורים מאוכסלים הסמוכים למפעל, וכי הושגה שליטה באירוע. עוד נמסר, כי צוותים יישארו בשטח המפעל וינטרו אותו עד שתישלל סופית נוכחות של החומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הדליפה בעכו, 2019/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה התרחש אירוע נוסף של דליפת אמוניה, במפעל יוניליוור בעכו. אז, שלוש נשים נפגעו באורח קל ודיווחו על תחושת צריבה בעיניים. בעקבות הדליפה, הקניון הסמוך פונה מאזרחים על ידי לוחמי האש ותחנות הרכבת עכו ונהריה נסגרו בהוראת גורמי ההצלה. תחילה הוכרזה חזרה לשגרה, אך לאחר מכן התחדש האירוע בעקבות מדידת שיעור גבוה של חומרים מסוכנים באוויר. תושבי העיר הסמוכים לקו הרכבת התבקשו להסתגר בבתיהם.

כחודשיים לאחר הדליפה בעכו, הוגשה תביעה ייצוגית נגד החברה שבבעלותה המפעל, בטענה כי "גרמה למפגע סביבתי ולנזק בריאותי לאזרחים רבים". עורכי הדין שהגישו את הבקשה כתבו בנוסף כי "אסור לעבור בשתיקה על הפרות חוק בוטות, שאינן מטופלות ומסבות נזק כבד לאזרחים תמימים ולסביבה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully