וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לדירה ואנס: בן 25 מהצפון מואשם באונס קשישה עיוורת בחיפה

30.8.2020 / 22:39

אחמד חטיב בן 25 מעילוט, הואשם בעבירות מין חמורות בבת 80, אותן ביצע בעת שישנה. בחקירתו טען כי צרך סמים בחוף, ופרץ לדירת הקשישה כדי לשתות. סניגורו אמר כי הנאשם, בעל עבר פלילי, מודה בפריצה, אך מכחיש את התקיפה. "העבירות המיוחסות לו חמורות, אבל הראיות חלשות"

בווידאו: הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד צעיר בן 25 מעילוט, בגין אונס קשישה עיוורת בת 80 בעיר. מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה עולה כי הצעיר, אחמד חטיב, פרץ לדירתה של הקשישה בתחילת החודש בזמן שישנה, וביצע בה עבירות מין חמורות. על פי המשטרה, חטיב נחשד בעבר בביצוע עבירות מין, אך אז לא הוגש נגדו כתב אישום.

על פי האישומים, ב-3 באוגוסט נכנס חטיב ללובי בניין המגורים בסביבות השעה 03:30. הוא עלה לגג המבנה, וממנו הגיע למרפסת של בת ה-80. חטיב חלץ את נעליו, נכנס לדירה דרך דלת המרפסת הפתוחה, ומשם הגיע לחדרה של הקורבן וסגר את הדלת. על פי האישומים, חטיב נעמד ליד מיטתה והחל לגעת בגופה, ולאחר מכן אף נשכב עליה.

בתחילה, סברה הקשישה כי מדובר במכר שלה, שישן באותה העת בסלון הדירה, ורק כשמיששה את חלקו האחורי של ראשו של חטיב, הבינה כי מדובר באדם זר שנכנס לביתה.

הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה בבית משפט השלום בחיפה 30 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
פרץ לדירת הקשישה ואנס אותה בזמן שישנה. אחמד חטיב בבית המשפט/יואב איתיאל

עוד עולה מכתב האישום, כי חטיב ניסה לאנוס את בת ה-80, ומשלא הצליח הוא ביצע בה מין אוראלי ומעשי סדום בכפייה, תוך שהוא מונע ממנה לזוז. הנאשם חדל ממעשיו רק לאחר שהקשישה נשכה את איבר מינו. בשלב זה, הצליחה הקורבן להתרומם מהמיטה. היא אמרה לו כי היא הולכת לשירותים, יצאה מהחדר אל הסלון, העירה את מכרה ואמרה לו כי אנסו אותה.

בזמן זה, לפי כתב האישום, חטיב יצא מהדירה כשהוא יחף ומכסה את פניו בחולצתו. עם זאת, לאחר מכן הוא חזר לביתה של הקשישה מסיבה לא ברורה. חטיב נכנס לחדר המדרגות, עלה פעם נוספת לגג הבניין, ושוב ירד למרפסת הדירה ונכנס לסלון. אז, הבחין בו מכרה של בת ה-80 ואחז בו, בזמן שהקשישה הזעיקה את המשטרה. המכר דחף את חטיב מהסלון אל המרפסת הדירה, והורה לו להישאר במקום. אולם עד שהמשטרה הגיעה, הוא כבר טיפס מהמרפסת לגג ונמלט מהבניין.

הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה בבית משפט השלום בחיפה 30 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
טען כי צרך סמים בחוף הים וחיפש משקה חם. הנאשם באונס בת ה-80/יואב איתיאל

המשטרה עצרה את חטיב, העובד כקבלן קידוחי בטון, לאחר ארבעה ימים. כוח יס"מ ליווה את בלשי תחנת משטרת חיפה, שיצאו לעילוט לבצע את המעצר. מעצרו הוארך תשע פעמים, עד שהוגש נגדו כתב האישום בגין עבירות של בעילה שלא בהסכמה, מעשי סדום, מעשים מגונים וכן התפרצות לדירה לבצע פשע.

בחקירתו הוא חזר שוב ושוב על גרסתו לפיה הוא בילה בחוף הים וצרך סם מסוג LSD. לדבריו, הוא נכנס לבניין המגורים ואז לדירה כי הרגיש צורך לשתות משקה חם וחיפש אחר תה. במהלך החקירה הוא אף שחזר בזירה את פריצתו לדירה.

ממצאי הדנ"א של חטיב נמצאו על מצעי המיטה של הקשישה. משום שהוא בעל עבר פלילי והורשע בעבירה של איומים כמה חודשים לפני המקרה בחיפה, נתוניו כבר היו קיימים במאגר המשטרה. גם טביעות האצבעות שלו נמצאו במרפסת של בת ה-80. מצלמות האבטחה בבניין אף תיעדו את חטיב בשטחים הציבוריים, בלובי, וכן בגרם המדרגות.

עוד עלה מהחקירה כי חטיב לא הגיע לחיפה לבד כפי שסיפר, אלא יחד עם חבר, על מנת לחגוג את עיד אל-אדחא. בחקירה עלה כי השניים הגיעו לעיר רכובים על טרקטורון. חברו של חטיב מסר עדות וסיפר כי בשלב מסוים הנאשם הלך למקום אחר, ושב רק לאחר כמה שעות. לפנות בוקר השניים נסעו יחד בחזרה לעילוט.

עדותה של הקשישה נגבתה על ידי החוקרת רס"מ אפרת חרפי, שמצאה אותה אמינה. עדות בת ה-80 מתיישבת גם עם עדותו של מכרה. כמו כן, למרות עיוורונה, היא הצליחה לספק תיאור כללי של בגדי הנאשם. היא אף טענה כי הרגישה חול על בגדיו של חטיב, מה שמתיישב באופן חלקי עם גרסתו.

עורכי הדין משה גלעד וזיו גלעד המייצגים את הנאשם, תושב עילוט אחמד חטיב בן ה-25, בגין אונס ועבירות מין חמורות אחרות בקשישה עיוורת בת 80 שלדירתה בחיפה התפרץ לפני כחודש, 30 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
"מגיע לנאשם שלא יישפט בתקשורת, זה לינץ'". עו"ד של חטיב, משה וזיו גלעד/יואב איתיאל

סנגורו של חטיב, עו"ד משה גלעד, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "העבירות המיוחסות לו חמורות, אבל הראיות חלשות". לדבריו, "הוא הודה שהוא התפרץ לדירה על רקע שימוש בסמים, אך מכחיש מכל וכל את עבירות המין".

עו"ד גלעד הוסיף כי "לצערי הרב במדינת ישראל יש נטייה לשפוט אדם בחוצות העיר. כולנו מדברים על מדינת חוק ומדינה דמוקרטית ואני מציע לכולם, בין בעבירות חמורות ובין בעבירות קלות יותר, לחכות לבית המשפט. מגיע לנאשם הזה שלא יישפט בתקשורת. זה אסור, זהו לינץ' ציבורי וצריך להפסיק את זה".

במקביל, עורכי הדין מירב בר ויוסי גימפל מפרקליטות מחוז חיפה, מבקשים את הארכת מעצרו של חטיב עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. הדיון בבקשה זו יתקיים בהמשך בבית המשפט המחוזי בחיפה. בינתיים, בהסכמת עורכי הדין משה גלעד, זיו גלעד ופתחי חטיב המייצגים את הנאשם, האריך השופט ארז פורת את מעצרו עד לקבלת החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully