וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בפרשת המין בצלמון: הגדרת האסירים בסיכון גבוה לבריחה שונתה לאחר האירוע

29.8.2020 / 8:54

גורמים בשב"ס טוענים כי מפקד מחוז צפון הורה לשנות את הרישום שלהם לאחר חשיפת הפרשה, באופן שעלול להוביל לכאורה לשיבוש החקירה. לדבריהם, הצעד נעשה על מנת להוריד מחומרת האירוע: "הפיקוד לחוץ מהסיפור ומנסה למזער נזקים". שב"ס: "העובדות אינן נכונות"

בווידאו: להב 433 תפתח בחקירה נגד הסוהרת שננעלה בתא עם 2 אסירים בכלא צלמון/צלמי וואלה! NEWS

הרישום של האסירים שאיתם ננעלה הסוהרת בתא בכלא צלמון כבעלי סיכון גבוה לבריחה שונה לכאורה לאחר האירוע על ידי בכיר בשב"ס - כך טענו כמה גורמים בשב"ס בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריהם, שינוי הגדרה כזה עלול להוביל לשיבוש חקירת להב 433 בפרשה, שבה לפי החשד סוהרת קיבלה מהאסירים כסף בתמורה לקיום יחסי מין והטבות שונות.

לפי פקודת הנציבות בשב"ס, אסיר בסיכון גבוה לבריחה הוא אסיר שעברו, התנהגותו, מצבו הנפשי או מידע אודותיו מצביעים על קיום רמת סיכון גבוהה לבריחתו. הגורמים בשב"ס, שבעבר נחשדו על ידי המשטרה כראשי ארגון פשיעה, מספרים כי האסירים היו מוגדרים כך גם ביום שהסוהרת נכנסה לתא בו היו כלואים במהלך הלילה וננעלה למשך שעתיים.

הגורמים טוענים כי לאחר שנודע על האירוע החריג, הורה על פי החשד מפקד מחוז צפון בשב"ס, שרון שואן, לשנות את רישום האסירים כך שלא יהיו מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה, על מנת להוריד מחומרת הדברים. נוסף על כך, עלה כי דוברות שב"ס הסתירה לכאורה את העובדה שהאסירים מוגדרים באופן זה.

הסוהרת שנחשדת שקיימה יחסי מין עם אסירים וסגל בכיר. ללא, עיבוד תמונה
"ניסו לטשטש את חומרת העניין". הסוהרת מכלא צלמון/עיבוד תמונה, ללא

פקודת שירות בתי הסוהר מפרטת כי סגן מפקד מחוז מוסמך להגדיר או להסיר הגדרת אסיר כבעל סיכון גבוה לבריחה בבתי הסוהר שבמחוז, לאחר שקיבל את חוות דעתם של מפקד בית הסוהר וקצין המודיעין המחוזי. עוד נכתב בפקודה כי קצין מודיעין וקצין אג"ם (אגף המבצעים) של בית הסוהר יחוו דעתם על גבי טופס, ובעקבות חוות דעתם יגבש מפקד בית הסוהר המלצה, יוסיף אותה לטופס ויעבירו לקצין אסירים מחוזי. ביטול ההגדרה נתון גם הוא להחלטתו של סגן מפקד המחוז, ויתועד במערכות המחשוב של שב"ס.

"יש נוהל ברור להגדרת אסירים בסיכון גבוה לבריחה וגם לביטול ההגדרה. תמוה מאוד שלאחר האירוע משתנת ההגדרה ופתאום אין סיכון שיברחו", אמר בכיר לשעבר בשב"ס. "מי שהורה למחוק את הרישום רצה להסתיר מעייני המשטרה והציבור שמדובר באסירים בסיכון גבוה לבריחה כדי לטשטש את חומרת העניין, הפיקוד של שב"ס מאוד לחוץ מהסיפור הזה והם מנסים למזער נזקים".

לטענתו, השינוי שנעשה ברישום האסירים צריך להיחקר ולהיבדק. "המשטרה צריכה לחקור מי נתן את ההוראה לעשות את השינוי בסטטוס של האסירים ומה בדיוק היה המניע לשינוי, זה נראה כמו ניסיון לשבש את חקירת היחידה הארצית לחקירת סוהרים".

"מה האסירים עשו באגף התורני?"

הבכיר לשעבר טען כי גם האגף בו הוצבו האסירים, בו ישנם תנאים עדיפים על אלו של האגפים האחרים, מעורר חשד. "האגף המדובר בכלא צלמון הוא אגף תורני, מה האסירים האלה עשו באגף התורני? גם את זה צריך לבדוק", תהה.

"באגף התורני בכלא צלמון הוא אגף ייחודי יש יותר הטבות, תנועה חופשית, מורים שמגיעים מבחוץ ומעבירים שיעורי תורה, אוכל בהשגחת בד"ץ. האוריינטציה שם טיפולית, זה אגף עם תנאים טובים יותר מאשר אגף רגיל בבית סוהר, לא ברור לי למה הם היו כלואים שם", הוסיף.

שרון שואן, מפקד המחוז הצפוני בשירות בתי הסוהר. -, אתר רשמי
חשד כי שינה את הגדרת האסירים. מפקד המחוז שואן/אתר רשמי, -

חקירת הפרשה נמשכת ביחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433. גורם המעורה בפרטי החקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בימים האחרונים נחקרו מספר אנשי סגל מכלא צלמון ומהמחוז הצפוני. הסוהרת החשודה במרמה והפרת אמונים נחקרה בימים האחרונים שוב במשך שש שעות, והחוקרים עימתו אותה עם חשודים נוספים לאור הסתירות בגרסאות. "החקירה בעיצומה ונותר לחוקרים לבצע מספר פעולות נוספות על מנת להביא ראיות שיבססו את החשדות נגד הסוהרת ואנשי הסגל החשודים", אמר הגורם.

"קצין המודיעין בכלא שהושעה מתפקידו עם פתיחת החקירה, נחקר אף הוא בימים האחרונים ועומת עם הסוהרת", הוסיף הגורם. פרקליטו של קצין המודיעין, עו"ד האיל סויד, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מדובר באירוע מבצעי, או יותר נכון כשל מבצעי מצער, ברור לכולם שהאחריות מתחילה בסוהרת ונגמרת אי שם למעלה אצל מפקד המחוז, מחלקת הביטחון וגורמים בכירים נוספים".

עו"ד סויד הוסיף כי "הפסקת החקירה של הקצין הבודק שמינה שב"ס והעברתה לחקירת משטרה, אינה תמימה. מי שהחליט בשב"ס על העברת החקירה ליחידה הארצית לחקירות סוהרים החליט לא להגיע לחקר האמת, האש הוסטה וכוונה לכיוון הלא נכון. אני מקווה שיאח"ה יחקרו נכון במטרה להגיע לחקר האמת". לדבריו, "גורמי שב"ס הסיטו את החקירה של האירוע המבצעי, למקום אחר, כך הם מרחיקים עצמם מאחריות ותופרים תיק לאדם הלא נכון, קצין המודיעין של הכלא".

הוא הדגיש כי "הקצין מכחיש כל חשד או קשר לא תקין עם הסוהרת, ואת כל הפרסומים שפגעו בו ובמשפחתו מכל וכל. העובדה שאינו נשאל על כאלה קשרים מדברת בעד עצמה". לטענתו של עו"ד סויד, "שב"ס סימן אותו כשעיר לעזאזל ומנסה לתפור לו תיק כדי להגן על בכירים".

עוד חוקרת המשטרה חשד ולפיו כבר לפני שנה קיימה הסוהרת יחסי מין עם אסיר אחר ששהה בכלא צלמון וכלוא כיום בכלא שאטה. בית משפט השלום בראשון לציון הוציא צו איסור פרסום על שמה של הסוהרת, החשודה בלקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים, עד להודעה חדשה. משב"ס נמסר בתגובה לטענות החדשות שהעלו הגורמים כי "העובדות אינן נכונות. מעבר לכך לא נתייחס".

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017. ראובן קסטרו
"לא ברור למה היו כלואים באגף התורני". סוהרים בכלא צלמון/ראובן קסטרו

האירוע התרחש בסוף החודש שעבר, ונחשף לראשונה בוואלה! NEWS. תחילה דיווחה הסוהרת כי נכנסה לתא לאחר שאחד מהאסירים אמר כי הוא אינו חש בטוב. לדבריה, היא החזיקה במפתחות לתא, אך ברגע שהדלת נטרקה לא ניתן לפתוח אותה מבפנים, ומכשיר הקשר לא היה בידה. מאז, עלו תהיות לגבי התנהלותה.

חקירה של קצין בודק העלתה חשד כי הסוהרת נכנסה לתא בתיאום עם האסירים לצורך קיום יחסי מין, ובמשטרה חוקרים סיבות נוספות למעשה. קצין המודיעין בכלא הושעה מעבודתו ועד עתה לא נחקר במשטרה. חשיפת הפרשה וממצאי הקצין הבודק הובילו לפתיחת חקירה פלילית ביחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully