וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו משיב לביקורת של זוהר: רוצה למנוע הפגנות? תחוקק חוק

ממונה הקורונה הבהיר כי אין בסמכותו לאסור מחאות שעלולות להוביל להדבקה המונית וקרא ליו"ר הקואליציה לפעול בנושא באופן פרלמנטרי. הוא מחה על המתקפה של זוהר: "מציע לו לחוקק חוק שיגביל אותן". בנוסף, הביע חרטה על המכתב לאוקראינה: "מתנצל שלא יידעתי את רה"מ והשר"

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה על מצב התחלואה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר (חמישי) כי "הקורונה מתלבשת על מדינות עם החלטות פוליטיות מדי ותפקידי למנוע אותן". בריאיון לכאן רשת ב' השיב גמזו לביקורת של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר על התנהלותו. "מה הוא רוצה ממני? אני לא חושש מהתקשורת", הבהיר הפרויקטור. "אני אומר את דעתי ואני חושב שצריך להגביל כל התקהלות. גם הפגנות יכולה לגרום להדבקה, אבל אין לי כוח לאסור הפגנות. מציע לו לחוקק חוק שיגביל אותן".

גמזו הביע חרטה על חוסר התיאום בשיגור המכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בו הביע חשש מהגעת המוני חסידי ברסלב לאומן. "מתנצל שלא יידעתי את ראש הממשלה ואת שר הבריאות על המכתב לאוקראינה", אמר. "מי שנמצא בתפקידים צריך לקבל החלטות קשות, זאת תקופה כזאת. אני הולך עם האמת המקצועית שלי".

פרופ' רוני גמזו מציג את המלצותיו לסל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. 29 בדצמבר 2017. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
"מי שנמצא בתפקידים צריך לקבל החלטות קשות". גמזו/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות המשך ההדבקה בנגיף הבהיר גמזו כי "אם התחלואה תעלה, סגר בחגים זה משהו שאני לא שש אליו, אבל לא הזזתי את האפשרות הזו מהשולחן". כמו כן, ציין כי אין לפתוח את שנת הלימודים בשבוע הבא במוקדי תחלואה. לדבריו, "אני חושב שאפשר לפתוח את מערכת החינוך במקומות ירוקים, במקומות אדומים אסור".

עוד בוואלה!

עד 20 איש במסעדות ובתי כנסת: קבינט הקורונה אישר את הארכת המגבלות

לכתבה המלאה
ח"כ מיקי זוהר ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מציע לו לחוקק חוק שיגביל את ההפגנות". ח"כ זוהר/ראובן קסטרו

ח"כ זוהר תקף אתמול את פרויקטור הקורונה על התנגדותו לאפשר לחסידי ברסלב לטוס לאומן בראש השנה מחשש שהאירוע יגרום להתפרצות נגיף הקורונה. לדברי זוהר, גמזו לא טיפל בהפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת. "גמזו צריך להבין שהן יקרו. נוכל לאפשר לאנשים לממש את הרצון שלהם להאמין כמו שאנחנו מאפשרים את הרצון של האנשים להפגין", אמר זוהר לכאן רשת ב'.

זוהר המשיך ואמר כי "גמזו מנהל את הפרויקט שנקרא פרויקט הקורונה, המספרים יציבים אבל לא מעולים. הוא צריך להסיק את המסקנות של עצמו. שלא יחפש סיבות להתפטרות שלו אם הוא רוצה להתפטר".

הבדלה באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
"השלכות חמורות לטווח הקצר והארוך". הבדלה באומן/פלאש 90, יעקב נחומי

על הטיסות לאומן אמר זוהר כי גמזו "בטוח שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן, אבל הוא גם היה בטוח שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות. את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק ואני מאמין שהוא גם לא יצליח".

בסוף השבוע האחרון שיגר ממונה הקורונה מכתב לנשיא זלנסקי ובו כתב בין היתר כי "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים של אנשים נגועים בקורונה. למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה בישראל, שיעור החולים נותר גבוה, עם שכיחות גבוהה במיוחד של המחלה בקהילות חרדיות".

עוד ציין גמזו במכתבו כי חגיגות בלב העיר אומן שבה קברו של רבי נחמן מברסלב, שם יתקהלו עשרות אלפי אנשים בתנאי צפיפות קשים, יובילו "להשלכות חמורות לטווח הקצר והארוך על הקהילה המקומית באומן ומעבר לה, כמו גם למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully