וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה מאיימים: "נבעיר את ת"א אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים הממוקדים"

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 22.8.2020 / 14:04

גורמים צבאיים ברצועה אמרו לעיתון אל-אחבאר כי אם יתממש איומו של נתניהו להחזיר את המדיניות בתגובה להסלמה בדרום - תהיה זאת הכרזת מלחמה. לדבריהם, המסר הועבר לישראל באמצעות הגורמים המתווכים. צה"ל ממשיך בהרחקת חקלאים ועובדים מגדר הגבול מחשש לפיגוע

בווידאו: צה"ל חסם צירים סמוך לגבול רצועת עזה בעקבות המתיחות/צילום: אלעד מלכה

הפלגים הפלסטיניים הזהירו את ישראל כי חזרה למדיניות החיסולים הממוקדים פירושה הכרזת מלחמה - כך אמרו הבוקר (שבת) גורמים בפלגים לעיתון אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה. לפי הדיווח, הפלגים העבירו מסר לירושלים דרך המתווכים כי פעולת חיסול "תבעיר את תל אביב באלפי טילים, ובמה שישראל לא מצפה לו". זאת, בעקבות המתיחות בדרום בשבועיים האחרונים ואזהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו פוסל חיסולים ברצועת עזה.

לדברי מקור צבאי פלסטיני ששוחח עם העיתון, שיגור הרקטה שפגעה ישירות בבית בשדרות הוא תגובה להפצצת מוצבי חמאס ברצועה. הוא הוסיף כי בפלגים הסכימו להגיב על כל תקיפת מוצבים באופן מידי, ועל פי "כללי העימות המוסכמים". מחשש לפיגועים בגבול רצועת עזה, צה"ל ממשיך גם הבוקר בהרחקת חקלאים ואוסר על עבודות במרחב הסמוך לגדר.

במקביל, נמשכים מאמצי התיווך להגיע להבנות בין ישראל לרצועת עזה. גורם פלסטיני אמר בשיחה עם רויטרס כי "המצרים, הקטארים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקלואי מלאדנוב הגבירו את מאמציהם להשגת רגיעה באזור. אבל רגיעה תוכל להגיע רק אחרי שישראל תסכים להיענות לדרישות שהציגו לה חמאס וגורמים נוספים". מטעמו של מלאדנוב טרם נמסרה תגובה.

גורמים פלסטיניים אמרו לאל-קודס כי ישראל מתחמקת מטיפול בבקשות שהגיש חמאס למשלחת המצרית בעת ביקורה ברצועת עזה ביום שני האחרון. לדבריהם, "ישראל רוצה ליצור משוואה חדשה באמצעות התעלמות מדרישותינו, בטענה של המשך שיגור בלוני התבערה".

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה. 21 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוט רקטה בשמי רצועת עזה, הלילה/רויטרס

במהלך הלילה טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה לשיגור רקטות משטח הרצועה לכיוון ישראל. צה"ל אישר אמש כי רקטה שנורתה לעבר שדרות יורטה על ידי כיפת ברזל, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח הרצועה, סמוך לגדר הגבול. התרעת צבע אדום הופעלה גם במועצה האזורית שער הנגב.

לפני כשבועיים החלה הסלמה בדרום, הכוללת שיגור יומי של בלוני תבערה לנגב המערבי. מתחילת השבוע פרצו יותר מ-200 מוקדי שריפה באזור בשל הבלונים. לצד זאת, שוגרו כמה רקטות מרצועת עזה, כשאחת מהן פגעה השבוע ישירות בבית בשדרות. בתגובה תוקף צה"ל מדי לילה מטרות של חמאס ברחבי הרצועה.

עוד בוואלה!

אחרי אש בלתי פוסקת בדרום, חשש בצה"ל שההסלמה תשבש את פתיחת שנת הלימודים

לכתבה המלאה
בית שנפגע מרקטה על שדרות, 21 באוגוסט 2020. שי מכלוף
הבית בשדרות שנפגע מרקטה, השבוע/שי מכלוף

בצה"ל החליטו השבוע לחסום לתנועה כמה כבישי גישה סמוך לגדר הגבול, והנחו את חקלאי האזור לחדול מעבודתם מחשש לירי צלפים ולהפרות סדר שיתפתחו בצדו הפלסטיני של הגבול. כמו כן, צה"ל החל עבודות הנדסיות בקרבת גבעת חץ שחור - לשינוי דרכי הגישה למקום כדי לשפר את המיגון למגיעים לאזור.

שריפה בעוטף עזה שנגרמה מהפרחת בלוני תבערה, 21 באוגוסט 2020. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
שריפה שפרצה בעוטף עזה בעקבות בלוני התבערה, השבוע/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה

שר הביטחון בני גנץ קיים השבוע הערכת מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום הרצי הלוי. גנץ אמר כי חמאס יספוג מכה קשה אם יימשך הירי לעבר עוטף עזה. "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום. נתקוף את התוקפים אותנו ונפגע בהם פגיעה קשה מאוד", אמר גנץ והוסיף כי "תושבי עזה סובלים מהחמאס".

נתניהו: "חמאס מקבל אינדיקציה לאן הוא מוביל"

במהלך שיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה השבוע, אמר נתניהו כי לאור ההסלמה, ישראל נערכת לאפשרות של סבב לחימה. "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", ציין. "אנחנו נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש באמצעי הזה, שאין לו, אגב, שום הצדקה".

הוא הזהיר את הנהגת חמאס והג'יהאד האסלאמי מההתפתחויות, ורמז לאפשרות של סיכולים ממוקדים. "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל", אמר, "אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully