וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-40 שריפות פרצו בעוטף עזה לאורך היום; נתניהו: נערכים לסבב

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 20:08

ראש הממשלה שוחח טלפונית עם ראשי היישובים באזור, והזהיר את הנהגת חמאס והג'יהאד האסלאמי: "לא חסכנו בשום אמצעי, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת". ריבלין סייר בנגב המערבי: "זה טרור לכל דבר ועניין"

בווידאו: ליברמן בעוטף עזה/עריכה: ניר חן

39 שריפות פרצו גם היום (שלישי) באזור עוטף עזה. זאת, על פי החשד, כתוצאה מבלוני תבערה, ובהמשך ליותר מ-150 שריפות שפרצו באזור לאורך השבועיים האחרונים.

בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה, אמר נתניהו כי לאור ההסלמה, ישראל נערכת לאפשרות של סבב לחימה. "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה. אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של חמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס", אמר נתניהו, "אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש באמצעי הזה, שאין לו, אגב, שום הצדקה".

הוא הזהיר את הנהגת חמאס והג'יהאד האסלאמי מההתפתחויות, ורמז לאפשרות של סיכולים ממוקדים. "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל", אמר, "אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם לוחמי האש של מחוז הדרום, בליווי מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה טפסר שמוליק פרידמן,18 באוגוסט 2020. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין עם כבאים בעוטף עזה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה ראובן ריבלין סייר היום באזור על רקע ההסלמה, ואמר כי "טרור העפיפונים ובלוני התבערה הוא טרור לכל דבר ועניין". הוא הזהיר את חמאס מתגובה ישראלית חריפה. "ידע החמאס - זה לא משחק. יגיע רגע בו הם יצטרכו להחליט, ואם הם רוצים מלחמה הם יקבלו מלחמה".

בין היתר, ריבלין ביקר במנהלת התיאום והקישור במעבר ארז ובמוקדי השריפות באזור, שוחח עם לוחמי האש של מחוז הדרום, והודה להם על פעילותם. "אתם נדרשים להתמודד עם איומים הפוגעים באופן מכוון ושיטתי באזרחים ישראלים המבקשים לחיות את חייהם," אמר הנשיא.

בעקבות השריפות לאורך השבוע האחרון, תקף צה"ל מדי לילה ברצועת עזה. גם הלילה, בפעם השביעית ברציפות, הותקפו יעדים ברצועה, בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה לשטח ישראל, לאחר שבמהלך היום פרצו יותר מ-20 שריפות באזור המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

עוד בוואלה!

בשדרות מודאגים מההסלמה: "סגרו הסכם עם האמירויות והותירו אותנו מאחור"

לכתבה המלאה

בעקבות אחד מהשיגורים אתמול, פרצה שריפה בחצר גן ילדים בשדרות. לא היו ילדים במקום אך נגרם נזק למחסן שעלה באש. צוותי הכיבוי השתלטו על הדליקה, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות התקלחות האש. מעבר לכך, פרצה שריפת קוצים גם בנחל גרר שליד נתיבות.

ב-11 הימים האחרונים משוגרים בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח העוטף, ואלה גרמו ליותר מ-170 דליקות ולשריפה של יותר מאלף דונמים. זאת, בנוסף לשיגור רקטה בלילה שבין שבת לראשון, שהתפוצצה בחצר בית בשדרות ופצעה באורח קל תושב העיר בן 58, שנפגע משברי זכוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully