וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד טענו ל"עסקה" בין היועמ"ש לניסנקורן, שהשיב: "עלובי נפש"

המפלגה הוציאה הודעה רשמית נגד ניסנקורן, שבה טען כי מנדלבליט סגר בדיקה שהתנהלה בעניינו ב-2017, וכעת שר המשפטים מתנגד להקמת מנגנון חדש למינויים בכירים כחלק מסיכום ביניהם. משרד המשפטים הבהירו כי בבדיקה לא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה

בווידאו: עימות בין אמסלם לניסנקורן על הצבעת כחול לבן על חוקי ההמרה/צילום: ערוץ כנסת

בליכוד החריפו היום (שישי) את המתקפות נגד בכירי כחול לבן, שר החוץ גבי אשכנזי ושר משפטים אבי ניסנקורן, ומאשימים אותם בגרירת המדינה לבחירות. אחרי שורת תדרוכים נגד אשכנזי, המפלגה הוציאה היום (שישי) הודעה רשמית נגד ניסנקורן, שבה הם דורשים ממנו להשיב על טענות ל"עסקה" עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וטוענים כי הוא מפר את ההסכם הקואליציוני בהתנגדותו להקמת מנגנון חדש למינויים בכירים, בהם גם המינויים במשרד המשפטים. מנגד, במשרד הבהירו כי לא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה.

"האם אבי ניסנקורן גורר את המדינה לבחירות בגלל עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו?", נכתב בהודעה, שפורסמה בעקבות סדרת ציוצים של איש התקשורת אראל סגל על בדיקה שנערכה ונסגרה ב-2017, ונגעה לעבירות על חוקי הבחירות להסתדרות, בעת שניסנקורן היה יו"ר ההסתדרות.

הבדיקה לא הבשילה לכדי חקירה פלילית, ודבר קיומה פורסם גם בשעת מעשה. למרות זאת, בהודעת הליכוד נכתב כי "עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד, שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט - ומינה במקומו את מנדלבליט, שהפסיק את החקירה נגד עצמו". עוד נכתב: "האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור - ומייד".

שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן במהלך כינוס מליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הדף את הטענות. שר המשפטים אבי ניסנקורן/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר ניסנקורן הגיב לדברים בטוויטר במתקפה משלו נגד הליכוד. ‏"עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי", כתב השר. "לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק".

בעקבות טענות הליכוד פרסם משרד המשפטים הודעה מטעם היועמ"ש מנדלבליט, שפירטה את השתלשלות העניינים והבהירה כי ניסנקורן מעולם לא היה חשוד וכי לא היתה הצדקה לפתוח בחקירה פלילית נגדו. בהודעה נכתב כי המשטרה בחנה את הטענות לגבי הבחירות להסתדרות ב-2017, ובאוקטובר אותה שנה המליץ ראש אגף החקירות לפרקליט המדינה דאז, שי ניצן, לסיים את הטיפול בנושא, "וזאת משום שבבדיקה שנערכה לא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית".

עוד בוואלה!

"אזרוח" היחידה וטיפול מואץ בפשעי שנאה: הרפורמה של ניסנקורן במח"ש

לכתבה המלאה

על פי ההודעה, במאי האחרון נפגש מנדלבליט עם ראש אח"מ, ובנושא עלו נושאים שטופלו בלשכת פרקליט המדינה. בין היתר, עלתה המלצת המשטרה מאוקטובר 2017 שלא לפתוח בחקירה פלילית, עניין שהועלה מחדש בפני היועמ"ש לנוכח האפשרות שניסנקורן ימונה לתפקיד שר. היועמ"ש ביקש לוודא האם ההמלצה שלא לפתוח בחקירה עדיין תקפה.

לאחר שהדברים נבחנו פעם נוספת, נכתב בהודעה, הודיע ראש אח"מ ליועמ"ש כי אין כל שינוי בהמלצה, וכי לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בנושא גם היום, ולכן יש לסיים את הטיפול ולגנוז את העניין. היועמ"ש, כך על פי משרד המשפטים, קיבל את ההמלצה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

עוד נכתב בהודעת משרד המשפטים כי "למען הסר ספק, ועל מנת למנוע פרסומים שגויים, נדגיש כי השר ניסנקורן איננו חשוד ולא היה חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה". בנוסף לכך, הבהירו כי "ההשתלשלות המתוארת לעיל, שעיקרה בהתייעצויות פנימיות של גורמי אכיפה שונים, לא נוהלה מטבע הדברים במישור הגלוי ומשכך לא פורסמה ברבים, וממילא הדברים גם לא הובאו לידיעתו של השר ניסנקורן".

המתקפה על ניסנקורן מגיעה בהמשך לשורת תדרוכים נגד שר החוץ גבי אשכנזי, שמואשם בכל שפעל לסכל את הסיפוח והחלת הריבונות עליה סוכם בהסכם הקואליציוני, ובליכוד טוענים כעת כי הוא דוחף לבחירות כדי לחתור תחת גנץ ומנסים לזרוע סכסוכים בצמרת כחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully