וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן נגד הליכוד: "העיסוק בפרקליט המדינה הפך לאובססיבי"

20.8.2020 / 10:16

שר המשפטים, שמנהל מטעם כחול לבן את המו"מ לפתרון המשבר הקואליציוני, תקף את מפלגתו של רה"מ. לדבריו, "הם מנסים לעשות פוליטיזציה לתפקידי היועמ"ש, פרקליט המדינה והמפכ"ל". ניסנקורן נחשב למוביל התנגדות מפלגתו לשינויים בשיטת המינויים הבכירים - אחד ממוקדי המחלוקת

בווידאו: שר המשפטים והיועמ"ש מציגים את הרפורמה במח"ש/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

שר המשפטים אבי ניסנקורן תקף הבוקר (חמישי) את הליכוד ואמר כי הם מנסים לעשות "פוליטיזציה לתפקידי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והמפכ"ל". הוא הוסיף כי "העיסוק בפרקליט המדינה הפך לאובססיבי. מופעלים יותר מדי לחצים ללא סיבה".

ניסנקורן, שאמר את הדברים בריאיון גל"צ, ניהל מטעם כחול לבן את המגעים לפתרון המשבר הקואליציוני בשבוע האחרון. הוא ונחשב למי שמוביל את ההתנגדות של המפלגה לשינויים בשיטת המינויים הבכירים, שנחשבת לאחד ממוקדי המחלוקת המרכזיים בין הצדדים.

לפי ההסכם הקואליציוני, הליכוד וכחול לבן היו אמורות להסכים תוך 100 יום על מנגנון מוסכם למינויים בכירים. בליכוד דורשים לשנות את שיטת המינויים כך שתהיה בה יותר מעורבות פוליטית, ובכך לבטל ולעקוף את ועדות האיתור והוועדה למינויים בכירים. בכחול לבן מתנגדים וחוששים במיוחד מניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בהליך בחירת פרקליט המדינה, שאמור להתחיל בקרוב.

שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן במהלך כינוס מליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ניסנקורן/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בליכוד האשימו אתמול את ניסנקורן בהפרת ההסכם הקואליציוני בנושא המשפטי. בכיר במפלגה טען כי "הייתה התחייבות של ניסנקורן שינהג בשיתוף פעולה מלא ולא תהיה שבירה של הסטטוס קוו או צעדים חד צדדיים בנושא המשפטי, ואף אחד מהדברים האלה לא מתקיים". במפלגתו של נתניהו מאשימים את שר המשפטים בעיכוב מכוון וסיכול של המאמץ להגיע להסכמות במחלוקת על המינויים הבכירים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בדיון במליאת הכנסת, 24 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
משחקי ההאשמות בין המפלגות נמשכים. גנץ ונתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חמישה ימים לפיזור אוטומטי של הכנסת - אם הליכוד וכחול לבן לא יגיעו להסכמות - בשתי המפלגות מתנהל בימים האחרונים משחק האשמות על האחריות לבחירות והנתק ששורר ביניהן.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר אמש בישיבת סיעתו כי "נתניהו עלול להוביל לבחירות איומות למדינת ישראל, כחול לבן מחויבת ליציבות". מדבריו עלה כי הוא ממשיך לדרוש מנתניהו לקיים את ההסכם הקואליציוני במלואו. "לא השתנה דבר מלפני שלושה חודשים כשהקמנו ממשלת אחדות. בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל", תקף.

מנגד, בכיר בליכוד טען כי "אנחנו לא רוצים בחירות, חושבים שבחירות זה האירוע האחרון שהמדינה צריכה עכשיו. אך באופן שבו הדברים נעשים כרגע אי אפשר לנהל מדינה. חייבים לעשות בזה סדר".

תקציר המחלוקת

המחלוקת העיקרית בין הליכוד וכחול לבן החלה בעניין התקציב. נתניהו דורש להעביר תקציב מידי לכמה חודשים, ובהמשך תקציב לשנת 2021. לעומתו, גנץ דורש תקציב דו-שנתי כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. מלבד מחלוקת זו, בליכוד דורשים לעשות חבילת תיקונים ושיפורים בהסכם.

מחלוקת נוספת נוגעת למינויים בכירים. מפלגות הליכוד וכחול לבן היו אמורות לגבש תוך מאה ימים מנגנון מוסכם למינויים בכירים כמו מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. בליכוד דורשים שכל תהליך המינויים יהיה פריטטי, כלומר שלשני הגושים תהיה מעורבות גם במינוי ועדות האיתור ובחירת שמות המועמדים. בנוסף, בליכוד דורשים לבטל את ועדת גולדברג שבוחנת את מינויי הבכירים. לעומת זאת, בכחול לבן מסרבים לתת לליכוד דריסת רגל בהליכים הפנימיים במשרד המשפטים, ובעיקר במינויים שעשויים להיות גורליים במיוחד עבור נתניהו ומשפט ההוכחות שלו שייפתח בינואר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully