וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: נתניהו עלול להוביל לבחירות איומות; בכיר בליכוד: אי אפשר לנהל כך מדינה

עודכן לאחרונה: 20.8.2020 / 7:33

יו"ר כחול לבן תקף את רה"מ כחלק מחילופי ההאשמות על האחריות לבחירות ואמר כי "בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון האזרחים". מנגד, בכיר בליכוד הזהיר: "ייתכן שזה הרביעי האחרון של הכנסת". ועדת הכספים תתכנס שוב בראשון כדי לדון בהצעה לדחיית אישור התקציב

בווידאו: נתניהו מבקר בשוק מחנה יהודה בירושלים/עריכה: שאול אדם

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בישיבת סיעתו הערב (רביעי) כי "נתניהו עלול להוביל לבחירות איומות למדינת ישראל, כחול לבן מחויבת ליציבות". דבריו של גנץ מגיעים שישה ימים לפני פיזור הכנסת באופן אוטומטי וברקע חילופי ההאשמות בין הליכוד לכחול לבן על האחריות לבחירות והנתק ששורר בין המפלגות מזה כיומיים.

מהדברים עולה כי גנץ ממשיך לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את ההסכם הקואליציוני במלואו. "לא השתנה דבר מלפני שלושה חודשים כשהקמנו ממשלת אחדות. בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל", תקף.

לדברי גנץ, המגעים מול הליכוד בימים האחרונים התקיימו מתוך "מוכנות אמיתית למנוע בחירות ולמצוא את הפתרון שישרת את מדינת ישראל. אני לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד - הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניה ושר הביטחון בני גנץ ובהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
אין מגעים בין הצדדים. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, טל שחר

מוקדם יותר היום בכיר בליכוד הזהיר כי "ייתכן שזה יום רביעי האחרון של הכנסת ה-23". לדבריו, "ישיבת המו"מ האחרונה התקיימה ביום שני בלילה. התברר שאין טעם להמשיך בה כי לא הייתה הסכמה על אחת מהנקודות במחלוקת. מאז אין מגעים, שיחות וכלום".

עוד טען הבכיר בליכוד כי "אנחנו לא רוצים בחירות, חושבים שבחירות זה האירוע האחרון שהמדינה צריכה עכשיו. אך באופן שבו הדברים נעשים כרגע אי אפשר לנהל מדינה. חייבים לעשות בזה סדר".

בליכוד מאשימים את כחול לבן בהפרת ההסכם הקואליציוני בנושא הריבונות, ובעיקר את שר החוץ גבי אשכנזי בניסיון לסכל את כוונות הסיפוח. "מבחינת האמון - זו הייתה פגיעה בדבר הכי מרכזי שאנחנו קיבלנו בהסכם הזה ופגיעה בקיום ההסכם בצורה אמיתית", אמר הבכיר. בנוסף, בליכוד מאשימים את שר המשפטים אבי ניסנקורן בהפרת ההסכם בנושא המשפטי: "הייתה התחייבות של ניסנקורן שינהג בשיתוף פעולה מלא ולא תהיה שבירה של הסטטוס קוו או צעדים חד צדדיים בנושא המשפטי, ואף אחד מהדברים האלה לא מתקיים". במיוחד מאשימים בליכוד את ניסנקורן בעיכוב מכוון וסיכול של המאמץ להגיע להסכמות במחלוקת על המינויים הבכירים.

מתקפה נוספת מצד הליכוד היא האשמת כחול לבן בהכשלת המאבק בקורונה. הבכיר טען כי "מתחילת העבודה המשותפת של הממשלה יש הכשלה שיטתית של הפעולות שראש הממשלה ושר הבריאות מובילים בנושא הזה, הם מונעים דיונים". לדבריו, "במקום להבין שצריך לקבל החלטות קשות ולא פופולריות משדרים את הדבר הזה החוצה בעוצמה גדולה. זה מערער את היכולת לבצע צעדים כאלה ולקבל את אמון הציבור כשמתוך הממשלה אומרים שהצעדים לא במקומם".

עוד בוואלה!

רכבת ההרים הפוליטית דוהרת: מה יכול לעצור את ישראל בדרך לבחירות?

לכתבה המלאה

הדברים שאמר הבכיר מעידים בעיקר על משחק ההאשמות שמתנהל כרגע בין הליכוד לכחול לבן: בליכוד מבקשים להפיל את האחריות לחוסר התפקוד של הממשלה על כחול לבן, וההערכה הגוברת במערכת הפוליטית היא שהמתקפות על מפלגתו של בני גנץ מעידות על כך שהכיוון המסתמן הוא הליכה לבחירות.

מנגד, גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי ייתכן שבליכוד מחצינים את הכוונה לצאת לבחירות כדי לגרום לכחול לבן להתפשר במשא ומתן. ביקורו של ראש הממשלה בשוק מחנה יהודה בירושלים היום, יחד עם דברי בכיר מפלגתו, מחזקים הערכה זו.

כינוס ועדת הכספים | איתן גינזבורג במהלך דיון בחוק הדוחה את הגשת תקציב המדינה ב-100 ימים כהכנה לקריאה שנייה ושלישית 19 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"בליכוד מנסים להוביל לבחירות". גינזבורג בוועדת הכספים, הבוקר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הכספים צפויה להתכנס מחדש ביום ראשון בבוקר כדי לדון בהצעת החוק לדחיית אישור התקציב במאה ימים לקריאה שנייה ושלישית. זאת לאחר שבישיבתה היום הוועדה לא הצביעה בנושא בעקבות חילוקי דעות בין הליכוד לכחול לבן. בשלב זה אין הסכמות בין שתי המפלגות, אך הצדדים ממשיכים בקידומה עד לרגע האחרון כדי למנוע את פיזור הכנסת במידה.

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, אמר בוועדה כי "לא התכנסנו לדון בתקציב חלופי, יו"ר הקואליציה העלה דרישות של עצמו ולא על דעת הקואליציה. זה לא מקובל. הכנסת לא צריכה להתפזר, ויש דרך אחת לעשות את זה - לאשר את החוק הזה כמו שזה". הוא האשים: "בליכוד מנסים להוביל לבחירות".

הוועדה דנה בהצעת החוק לדחיית אישור התקציב במאה ימים טרם העלתה לקריאה שנייה ושלישית. אם הצעת החוק לא תאושר עד 25 באוגוסט, הכנסת תפוזר, וישראל תלך לבחירות.

בנט נגד נתניהו: "עסוק בפוליטיקה קטנה"

בעקבות האפשרות לבחירות, יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את נתניהו וכינה אותו "מדינאי עטור זכויות שעסוק בפוליטיקה קטנה". זאת בעקבות דיווח על כך שנתניהו הורה לראשי הליכוד לתקוף את בנט על רקע הזינוק של הימין החדש בסקרים. "עצוב לי לראות מדינאי עטור זכויות עסוק בפוליטיקה קטנה במקום לדאוג לצרכי העם שסובל", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

חשבון הטוויטר של הליכוד הגיב על כך ואמר כי "כל פעם שבנט לא מקבל את הג'וב שדורש, הוא מגלגל עיניים ותוקף את ראש הממשלה". הליכוד כינה את בנט "דובי לא-לא" והוסיף בתגובה כי יו"ר ימינה "כינה את תכנית הריבונות 'תכנית כליה', ואז תקף שזה 'פספוס המאה' כשהושג הסכם השלום עם האמירויות. מוטב ש'דובי לא-לא' של הפוליטיקה יצייץ מסלול מחדש ויעבור ממחנה לפיד ועודה אל מחנה הימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully