וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות, החברה לא תסלח לו"

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 13:42

בהצהרה שמסר שר הביטחון לאחר שהשתחרר מבית החולים שיבא בו אושפז בשל ניתוח בגבו, הוא אמר כי על נתניהו לעבוד מולו בשקיפות ואמון הדדי כדי לשרת את האזרחים במדינה. גנץ ישהה בימים הקרובים במלון כפר המכביה לצורכי התאוששות

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר הפוליטי עם הליכוד/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (שלישי) כי החברה הישראלית לא תסלח למי שיוביל את המערכת הפוליטית לסבב נוסף של בחירות. גנץ אמר את הדברים בהצהרה שמסר לאחר שחרורו מבית החולים שיבא, שם אושפז בשבוע שעבר בשל ניתוח שעבר בגבו.

שר הביטחון התייחס למשבר הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, ואמר כי "אנחנו עשינו הסכם קואליציוני שממנו נולדה ממשלה, זה הסכם בין הליכוד כחול לבן ושותפות אחרות שערבות להסכם הזה, אבל זה גם הסכם עבור החברה הישראלית, מי שרוצה להעמיד את האינטרסים שלו מול האינטרסים של המדינה ולגרור את המדינה לבחירות, החברה לא תסלח לו".

גנץ ישהה בימים הקרובים במלון כפר המכביה, לאור העובדה שבביתו הפרטי יש גרם מדרגות המחייב עליה וירידה תכופה במדרגות. במקום יותקנו כלל האמצעים הנדרשים להמשך תפקודו. גנץ ישלם על השהות במלון מכיסו הפרטי.

שר הביטחון, בני גנץ במהלך הצהרתו בקרייה, ת"א 18 באוגוסט 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"לא נכנסתי לממשלה כדי לעבוד אצל נתניהו". גנץ, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

דבריו מגיעים כשבוע טרם תתפזר הכנסת באופן אוטומטי אם לא יעבור תקציב המדינה, ולאחר שאמש נערכה פגישה נוספת של נציגי שתי המפלגות שהסתיימה ללא התקדמות. הצדדים דנו בנושאים הנוגעים למשבר הקואליציוני, בהם סוגיית התקציב, המינויים הבכירים, ההגנה מפני פסילה אפשרית של בג"ץ, ותקנון עבודת הממשלה.

עוד אמר גנץ כי "נכנסתי לממשלת אחדות לא בשביל לעבוד אצל נתניהו, אלא בשביל לשרת את מדינת ישראל, ואני מתכוון לעשות את זה למרות השטיקים והטירקים", אמר גנץ. "ראש הממשלה צריך להוביל את מדינת ישראל, הוא צריך לעשות את זה מאחריות אישית ולואמית. אני יכול להבין מעת לעת צורך לבצע משהו בפרופיל נמוך, אבל אני חושב שעבודה בשקיפות ובאמון הדדי היא תנאי שאמור לשרת את אזרחי מדינת ישראל ולא את ראש הממשלה".

מליאת הכנסת אישרה אתמול את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית אישור תקציב המדינה במאה ימים בקריאה ראשונה, במטרה לאפשר לצדדים לנסות ולהגיע לפתרון. אולם בשל אי ההסכמות, ועדת הכספים לא תתכנס לאישור הצעת החוק לדחיית אישור התקציב לקריאה שנייה ושלישית. אם החוק של האוזר לא יאושר עד ליום שני הבא - הכנסת תתפזר באופן אוטומטי וישראל תלך למערכת בחירות רביעית.

עוד בוואלה!

גנץ: "אם בשדרות לא יהיה שקט - גם בעזה לא יהיה שקט"

לכתבה המלאה

"נשמור ללא כל פשרה על העליונות הביטחונית של ישראל באזור"

גנץ התייחס לנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, והן לטענות לפיהן ההסכם בין המדינות כלל סעיף הנוגע למכירת מטוסי F-35. "זה מטוס המערכה המתקדם ביותר שקיים בעולם, ולא טוב שמטוס כזה יסתובב במקומות אחרים", אמר בהצהרה.

"אנחנו צריכים לדבר עם איחוד האמירויות ועם ארצות הברית, כדי לוודא שהאינטרסים הביטחוניים שלנו מתקיימים", הוסיף. "לא בהצהרות כלליות - אלא בדיבורים קונקרטיים, צריך לרדת לסעיפים ולוודא שאנחנו נותננים מענה לכל אתגר". גנץ הדגיש: "כל עוד אני שר הביטחון, לא יזוז פה דבר ללא תיאום. אפשר וצריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית".

"ההסכם עם האמירויות הוא חשוב ובעל פוטנציאל להתפתחות אזורית שמאוד רצויה למדינת ישראל", הוסיף גנץ. "חשוב להבין שחוסנה ועתידה של ישראל תלויים באופן הדוק בשני מאמצים: החתירה לשלום, והקפדה ללא כל פשרה על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל בכל מקום במזרח התיכון". שר הביטחון הבהיר כי "אנחנו בדריכות ומוכנות בכל הזירות. חמאס משחק איתנו באש - אדאג שהאש תופנה אליו".

גנץ התייחס גם לעובדה כי לא היה שותף לגיבוש ההסכם עם איחוד האמירויות. "ראש הממשלה עדכן אותי לאחר ההחלטה על העניין, כך שמלכתחילה לא יכולתי לדעת על דברים שלא ידעתי שהם קיימים", אמר. "אם אפשר לקדם הסכם שלום עם מדינת ישראל ואני צריך לבלוע את הרוק - לא אכפת לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully